Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1759177
Raiko is nu echt vre-se-lijk aan het klieren met z'n eten...Ik wordt er echt helemaal tureluurs van!
Ik heb Raiko vier dagen in de week op barf staan en drie dagen in de week op kvv.
Ik heb de hoeveelheid die hij krijgt al terug geschroefd. (Omdat hij anders bijna helemaal niets eet.)
Door de week krijgt ie nu ongeveer 500 gram kvv en in het weekend ca 700-800 gram barf (dit omdat ik alles al in die hoeveelheden in de vriezer heb liggen).
Maar het blijft hangen en wurgen om het eten er in te krijgen.
De bekende trucjes al geprobeerd: vlees overgieten met heet water (voor de geur), extra pens er door (daar is ie dol op), één keer op een dag voeren (ook op verschillende tijdstippen).
Maar niks hoor.....maar dan wel de hele dag piepen en janken dat ie wat wil. Maar ik geef 'm op dit moment niets meer tussendoor.
En ik kan ook niet zeggen dat het bij een bepaald iets is. Op dit moment doet ie het eigenlijk bij alles wat ik hem voorzet.

Euh...hellup, iemand tips?  :-\ Ik weet het ff niet meer.
Oh, ff voor wat extra info. Raiko is nu 15 maanden.
#1759208
Geen loopse teven in de buurt?
Dan willen de heren nog weleens moeilijk doen.
Als hij gezond is zou ik even volhouden en hem, en na 5 min niet eten, bak weer weghalen voor de volgende ronde.
Vaak werkt dat wel, honger maakt rauwe bonen zoet.
Maar ik denk eerder dat het te maken heeft dat hij volwassen wordt en zijn hormonen het hem lastig maken.
#1759904
Met z'n gebit is alles ok. (Blinkende tandjes.. :biggrin2:..ik zie er niets vreemds aan.)
Gisteren heb ik na veel hangen en wurgen hem zo ver gekregen dat ie nog wel z'n kippennekken naar binnen heeft gewerkt.
Maar vandaag na een paar happen van de parelhoenkarkas, liep ie er al weer bij weg. (Hij begint er dus wel aan, maar echt 'als een mietje', als ik het zo mag omschrijven. ::) :P
Heel voorzichtig tusssen z'n voortandjes hele kleine stukjes vlees er af scheuren..tja, dat schiet natuurlijk ook niet op. En dan wordt ie er dus flauw van en loopt er bij weg.
Zijn kvv door de week gaat dus wel redelijk goed naar binnen, dan eet ie meestal wel de hele bak leeg. Maar barf is echt een ramp op 't moment.
Tja, misschien zijn hormonen. Maar het is niet zo dat ie helemaal down en lusteloos in een hoekje zit te sippen (zoals sommige reuen kunnen doen als er loopse teefjes in de buurt zijn). Hij speelt wel, en is verder wel opgewekt en vrolijk. (Maar het vrouwtje zo langzamerhand niet meer.... >:()
Laatst gewijzigd door Senna99 op za 18 sep 2010, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#1759914
Oh... parelhoenkarkas...  :biggrin2:

Morgen gewoon weer geven, het liefst als het een beetje groen begint uit te slaan.
Als het (te) vers is, blieven ze het hier ook niet; ze wachten tot het natuurlijke proces het vlees wat malser heeft gemaakt...
#1759934
RonaldH schreef: Oh... parelhoenkarkas...  :biggrin2:

Morgen gewoon weer geven, het liefst als het een beetje groen begint uit te slaan.
Als het (te) vers is, blieven ze het hier ook niet; ze wachten tot het natuurlijke proces het vlees wat malser heeft gemaakt...
O, ja..hij krijgt het morgen ook zeker weer op z'n menu. Ik had er al wat uitgehaald voor morgen ( dus vóór meneer z'n avondeten liet staan). Maar ik denk, ben ook hartstikke gek, mooi weer in de vriezer gegooid. En de parelhoen in de koelkast voor de volgende ronde.
(Hoe vaak kun je het aanbieden tot het uit zichzelf wegloopt??  ::)).
Maar het gekke is dat ie dus tot aan een paar weken geleden alles (dus ook parelhoen etc.) zo in één keer naar binnen werkte.
Pubers...heerlijk! ::) ::) ::)
#1761732
Bij ons heeft het afgelopen zomer wel 3 dagen liggen wachten totdat madam het bliefde... Zelf heb je dan zoiets van "jakkie", maar de honden vinden het heerlijk.
Inmiddels hebben we trouwens wel parelhoenkarkas uit het menu gehaald, juist om deze reden...  :P
#1761825
Hier gebeurde dat met eend. Maar.. de aanhouder wint. Zeuren/ klieren met zn eten? Prima, ik haal het na 5 minuten weg. Vette pech, volgende maaltijd nieuwe kans. Het duurde hier ruim 3 dagen voor ie at..Nu eet hij vrijwel alles direct.
#1762584
Ok, ik moet het dus gewoon nog wat langer volhouden dan hij.
Gisteren had ie alweer slecht gegeten. (Wel een beetje van de parelhoenkarkas, maar het stelde niets voor.)
Dus maar weer in de koelkast en vandaag weer aangeboden..(Ik dacht nu eet ie het wel, ik hoorde zijn maag namelijk gewoon knorren..)
Maar niks hoor, hij snuffelt...kijkt me aan en loopt er bij weg.
Ik weet niet meer of ik het morgen nog wel weer voor zet. Ik zal wel een watje zijn, maar ik begin het nu toch echt zielig te vinden.
:-\ :-\ :-\
#1762660
Nynke F schreef: misschien moet je even een tijdje fulltime gaan barfen?? Misschien vind ie kvv wel erg makkelijk  :-\ :-\ :-\
Ja, zat ik ook al aan te denken...maar goed, dan moet ik 'm dus eerst weer zo ver krijgen dat ie uberhaupt gaat eten...[
Ik wordt er echt een beetje moedeloos van.
#1763666
HannekeKjell schreef: Heb je een droogmachine? Anders zou ik eens proberen om het daar een uurtje of wat in leggen en dan opnieuw aanbieden.
Dat werkte bij Kjell heel goed.
Ja, ik heb een droogmachine. Bedankt voor de tip! :)
Doe je dan alles in de droogmachine? Ook het spier- en orgaanvlees??
#1764863
Ik had vandaag geen tijd om te drogen. Was een gedeelte van de dag weg en ik durf 'm niet alleen aan te laten staan.
Hij heeft nu ongeveer de helft van zijn menu van vandaag (kippenruggen. zalmlijf/sprot, paardenvlees) opgegeten.
Bijna alle kippenruggen (alleen het flubberende vetrandje laat ie liggen) en een klein beetje paardenspiervlees. De rest heeft ie alleen maar aan geroken.
Kan ik nu de vis wel drogen? Het zalmlijf ook?
En hoe lang doe je het er dan in, een paar uur? Of echt een hele dag, net zo als wanneer je bijvoorbeeld long droogt als snack?

Ik hoop toch wel dat ie snel weer gaat eten.....Wat moet ik hier nu mee, ik wordt er zo moedeloos van.
Het stomme is dat ie kvv wel eet. Ook niet super enthousiast, maar de bak gaat dan redelijk goed leeg. (Wordt niet meer enthousiast uitgelikt zoals eerder.)
Zal ik 'm anders eerst alleen maar kvv geven en als ie weer een beetje normaal gaat eten barf weer introduceren? Of loop ik dan kans dat ie dan helemaal niet meer aan de barf wil?
Pfffff...wat is dit moeilijk zeg!  :-\ :-\ :-\
Gaan meerdere honden door zo'n periode heen op een bepaalde leeftijd?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door