Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1762051
Vanmiddag Pixie weer gewogen.Ik dacht dat ze was aangekomen maar ze weegt precies hetzelfde als 2 weken geleden, 26,2kg. Ze krijgt momenteel 3.25% van 26,5kg. Ze zit nu bijna 3 weken op Barf.
Procenten zijn 40% vleesbot, 20% orgaan, 35% spiervlees, 5% groenten. Ze krijgt 400 gram complete vis per week, deze wordt van het totaal gewicht menu afgetrokken en dan worden de procenten pas erop los gelaten.

Is het normaal dat ze als ze pas op volledig Barf zitten niets aankomen of zelfs beetje afvallen?
Zou ik haar meer moeten gaan geven of gewoon op de huidige hoeveelheid houden?
Ze ziet er goed uit, je ziet haar gewicht niet aan haar af.
Door Lil
#1762062
Ik denk dat dit niet in de bar thuishoort  ;)

Verder vallen volwassen honden in het begin dat ze volledig barfen een beetje af, gewoon omdat het een andere manier van voeden is. Lijkt me verder niets aan het handje zeker als je omschrijft dat alles ok is  ;) :)
Door Lizzy
#1762080
Ja, dat kan hoor. Ik zou me er geen zorgen over maken. Als ze niet te dun is, is het prima zo en groeit ze toch wel wat ze moet groeien. Hoeveel moet ze wegen als ze eenmaal volwassen is? (ongeveer).
Door Nadia
#1762081
Sluit me aan bij Lil, je kunt 5% van spiervlees afhalen en dit bij vleesbot plaatsen. (vleesbot verteerd langzamer)
Door TMG1961
#1762090
Lizzy schreef: Hoeveel moet ze wegen als ze eenmaal volwassen is? (ongeveer).
Ze zal ongeveer een kilootje of 32 wegen als ze volwassen is. Ze is momenteel 7 maanden en 8 dagen.
Nadia schreef: Sluit me aan bij Lil, je kunt 5% van spiervlees afhalen en dit bij vleesbot plaatsen. (vleesbot verteerd langzamer)
Ze krijgt nu 40% vleesbot, als ik haar 45 % geeft dan krijgt ze echt problemen met haar ontlasting
Door Lizzy
#1762094
Als ze er niet mager uit ziet, zou ik het gewoon even afwachten en deze hoeveelheden blijven voeren. Mocht ze te dun worden, moet je even wat meer gaan voeren. Dat is meestal tijdelijk hoor, dat ze wat minder hard groeien/afvallen op BARF. Ik denk dat het te maken heeft met het anders verteren en het koolhydraatvrij voeren. En  meestal is BARF ook minder vet dan de gemiddelde KVV.
Door Nadia
#1762224
TMG1961 schreef: Ze zal ongeveer een kilootje of 32 wegen als ze volwassen is. Ze is momenteel 7 maanden en 8 dagen.

Ze krijgt nu 40% vleesbot, als ik haar 45 % geeft dan krijgt ze echt problemen met haar ontlasting

Sorry dat wist ik niet.. Dan moet je zeker geen 45 % voeren!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door