Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marielle Veldhuis
#1761861
Hallo,
voor de zomer schreef ik dat onze Jimi een patrijs uit de lucht had gehapt, toen kwam hij hem netjes apporteren... Nu heeft hij hem helemaal opgegeten. Ik had geen enkele invloed en voelde me machteloos. Ik heb alleen een paar veertjes en de aorta + hart gevonden. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou hij veren op hebben gegeten en gaat dat goed? Hoe zit het met de bochtjes van de vleugels die ik normaal inknip?

Ik denk dat hij nu een tijdje niet los kan in dit bos.... daar baal ik heel erg van. De wandeling ging zo goed! Ik had zelfs vers schapenvlees meegenomen en hij kwam steeds als ik hem bij me floot. Apporteren met dummy lukte ook goed.  :-[

Jimi is een Weimaraner reu van 1,5 jaar oud en krijgt sinds juli barf. En heeft zichzelf nu gepromoveerd tot do-it-yourself barver.

groet, Mariëlle
Door Suzanne
#1762029
Hoi,
het kan idd geen kwaad voor de hond, maar het is natuurlijk wel verboden ;-(
Ik zou 'm dus idd voorlopig niet meer loslaten en evt weer gaan wennen aan de lange lijn (sleeplijn eventueel).

Suzanne
Door Jantina
#1762040
Dat klinkt allemaal leuk, maar ik zou hier ook erg mee oppassen. Nu is het een patrijs, maar volgende keer is het een konijn of kip van de buren (bij wijze van...) en dan heb je best een probleem. Je hond krijgt dan wel een naam! Wij hebben het zelf gehad met 2 Duitse Herder teven. Die eindigde bij de schapen en geiten, maar toen eindigde het ook voor hun helaas.
Door TMG1961
#1762046
Jantina schreef: Dat klinkt allemaal leuk, maar ik zou hier ook erg mee oppassen. Nu is het een patrijs, maar volgende keer is het een konijn of kip van de buren (bij wijze van...) en dan heb je best een probleem. Je hond krijgt dan wel een naam! Wij hebben het zelf gehad met 2 Duitse Herder teven. Die eindigde bij de schapen en geiten, maar toen eindigde het ook voor hun helaas.
Heb je gelijk in, dat het een keer gebeurt dat kan, maar je moet zeker opletten. Je kan er echt problemen mee krijgen, nog maar te zwijgen dat je tijdens het jachtseizoen de kans loopt dat de jagers het niet echt leuk vinden.
Door Jantina
#1762106
Plus dat een staande jachthond als een Weimaraner zacht in de bek hoort te zijn en nooit zelf het wild mag doden, laat staan zelf vangen en opeten! Aangezien ze aan geeft dat ze er ook mee apporteert...
#1762345
klopt we doen juist jachttraining om dit te voorkomen.... En om leuk met hem te werken natuurlijk.
Tijdens training is hij wel zacht in de bek en houdt hij het heel, ook als we oefenen.
Maar ik was er aan het einde van mijn rondje in het bos niet meer bij met mijn gedachten. En bij hem gieren de hormonen met loopse teven in de buurt thuis. Maar niet leuk als hij helemaal niet meer wil luisteren. Toen hij het op had gegeten was hij zo mak als een lammetje.

Het blijkt ook geen patrijs te zijn maar een vrouwtjesfazant.
Balen dus, morgen maar naar een bos met zandgrond ofzo, zonder fazant.

Ik ben wel blij te lezen dat het voor hem waarschijnlijk geen kwaad kan. Hij heeft ook heel goed gekauwd.
Door ulla
#1763645
Als je weet dat hij goed gekauwd heeft, ben je er denk ik bij geweest, dan weet je ook of hij veren op heeft gegeten.
Persoonlijk had ik een zelf gevangen dier afgepakt.
Door ~anna~
#1763651
de hond is jong dat kan je nog wel dimmem, heb ik vroeger ook gedaan met onze stb hollanders.
wij bepalen uiteindelijk toch wanneer ze wel/niet mogen eten.
het ras wat je hebt is best wel lekker karaktervol 8), maar dit kan je beter proberen te voorkomen.
gewoon zelf goed bij de les blijven anders lekker aan de lange lijn :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1763652
Ah wel slimme hond zo zelf verzorgend  :biggrin2:
Hier zouden ze me voor gek verklaren een dier in veren.
Kwaad kan het niet, en de veren zorgen vaak juist voor een mooie ontlasting.
Maar leuk is anders en afleren is vrij lastig als je hond het eenmaal een leuk spelletje vindt.
Maar het kan, al is het even flink inzetten en evt een tijdje met een lange lijn op risicoplaatsen lopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door