Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wenche
#1761702
Onze kater dick (de rooie) heeft een zwakke weerstand (door de chronische aandoening die bij hem vastgesteld is, soort auto-immuunziekte)
Hij krijgt nu tabletten daarvoor, maar is nog steeds bevattelijk voor koutjes ed... Als wij wat grieperig gaan worden (of een mindere weerstand hebben) slikken wij daar ook tabletjes voor...
Maar zijn er ook dingen (liefst geen tabletjes, want  per dag gaat er net in) wat ik aan hem kan geven om zijn weerstand op peil te houden... En kun je dat ook geven aan een gezonde kat (Loki) om er voor te zorgen dat zijn weerstand ook op peil blijft (of is dat nutteloos omdat zijn weerstand al goed is)
Door Antonia
#1761802
Ik denk dat ik Dick wat Schindlers mineralen en wat L-Lysine door het voer zou mengen. Het kan geen kwaad als de andere katten daarvan mee-eten, maar je moet natuurlijk wel in de gaten houden of Dick zelf voldoende binnen krijgt.
Door Borke
#1761807
Ik zou contact opnemen met homeo natura voor maatwerk homeopathie.
Zij behandeld al 11.5 jaar een door ons gefokte kater met een weerstandsprobleem, die van de DA levenslang prednison moest slikken en nu levenslang homeopathie krijgt.
De kater is inmiddels 13 jaar en dat is best een hele leeftijd voor een Maine Coon kater met een gezondheidsprobleem  :)

http://www.homeo-natura.nl/

Edit: zij werkt met telefonisch consult, dus de kosten vallen best mee!
Door Robian
#1762369
Ik geef Meisje (+/- 20 jaar) altijd euchinaforce van de Tuinen.
Dit zit in capsules die je los kunt draaien en is smaakloos. Ik knikker het dus gewoon over het voer.

Ik ben het gaan geven nadat Meisje 2x een antibiotica kuur heeft gehad omdat ze een fikse infectie aan de luchtwegen had.
Ze doet het er in ieder geval goed op en het is niet terug gekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door