Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#1761700
Om Bas z'n ontlasting met zijn iets vettere dieet wat vaster te krijgen werd hier pompoen aangeraden. Nu geef ik dat vanaf vrijdag erbij en het gaat wel wat beter. Daar komt bij dat hij het erg lekker lijkt te vinden! Nu had ik een stuk van een kilo gekocht en nog maar een klein stukje gekookt en gebruikt. Ik moet met het andere stuk vandaag wat doen of weg gooien. Als ik het nou in blokjes kook, kan ik het dan invriezen en na het ontdooien nog een keertje aan hem geven? Of kan dat niet met pompoen?
Door pallas
#1761727
*Natasja* schreef: Waarom kook je het? Je kunt het beter pureren en zo geven. Je kunt het dan inderdaad in porties invriezen.
Volgens mij werkt (kort)gekookte pompoen nog beter dan rauw om de ontlasting te reguleren.

Je kan de pompeon gewoon koken, pureren en dan in porties invriezen :)
Door Jantina
#1761753
Klopt, gekookt werd aangeraden voor de dunnere ontlasting. Maar dan ga ik het gewoon proberen in te vriezen. bedankt!
Door Nynke
#1761850
ik vries pompoensoep ook in, geen enkel probleem  :) :)  je kunt ook, afhankelijk van hoeveel je gebruikt natuurlijk ::), invriezen in ijsblokjes-laatjes  :) :)
Door Irish
#1761943
En hoe kort is kort koken dan? 5 minuten? 10 minuten?
Alsin je koopt een pompoen, hakt hem in stukkies en ontdoet het van de pitjes en de stukjes koken?
Door 202Spots
#1761990
Irish schreef: En hoe kort is kort koken dan? 5 minuten? 10 minuten?
Alsin je koopt een pompoen, hakt hem in stukkies en ontdoet het van de pitjes en de stukjes koken?
De grote pompoen in stukken snijden, de ingewanden en de pitten er uit halen, de stukken ong,6-8 min koken
dan haal ik de harde schil van de pompoen af en de rest pureren en met kleine beetjes tegelijk inpakken en invriezen.
1-2 eetlepels per dag met  diaree en of constipatie,'t  helpt voor alle twee.
Door Boutje
#1763085
Ha, leuk! Ik heb net een reuzepompoen van mijn buurman uit zijn moestuin gekregen, wordt soep voor ons (met tomaat bij, ook uit de tuin) en dus een pureetje voor de honden. Alweer eits bijgeleerd  :biggrin2:.
Door Mevroi Kruim
#1763618
Reuzenpompoen is wat minder smakelijk dat Hokkaido maar je kunt er wel heeeeel veel soep van maken  :D Roosteren in de oven maakt de smaak intenser en zoeter dan wanneer je hem kookt trouwens.
Ik schil de pompoenen, hak ze in blokjes en vries ze zo in, of ik kook ze even, pureer ze dan en vries ze zo in.
Voor in de oven schil ik ook, pitten er uit en grote stukken een half uur in een oven van rond de 180º. De gare pompoen kun je zo tot soep verwerken.
Door Nynke
#1773362
saluki schreef: voor menselijk gebruik is de butternut het lekkerst, ook de mooie turkse muts is heel lekker
ik vind flespompoen lekker en makkelijk, misschien is dat de muts ??  :-\ :-\ :-\
Door TMG1961
#1773422
Nynke F schreef: ik vind flespompoen lekker en makkelijk, misschien is dat de muts ??  :-\ :-\ :-\
De flessehals pompoen is de butternut squash,
Afbeelding

De turkse muts
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door