Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Tato
#1760587
Mijn kater Tammy is 3 weken geleden aangereden en is geopereerd aan zn poot, hij moet langdurig aan de ab en ik geef hem daarom 2xdaags paar spuitjes biogarde in zn bek( hij eet het niet vrijwillig)met echinacea druppels erdoor.
Nou kom ik hier vaak probiotica tegen en ik vraag me af wat het verschil is , zit er bv in de probitica van bv groene os meer probiotica dan bioyogurt?
Tammy zn ontlasting is wel goed(normaal hard) maar wel wat bleek van kleur(kan ook door de yoghurt komen?)
Hij eet verder goed nu, cb natuurvoer diabetes(ivm allergie) en spiervlees van eend,kalkoen,kip. af en toe extra kippenlevertje/parelhoenhartje.

Maar mijn vraag is dus; heeft hij aan de bioyoghurt genoeg of kan ik toch beter de groene os variant geven?
Door Tato
#1760706
ja okay, maar ik wil graag meer uitleg hier over, waarom ik beter groene os kan geven dan bioyoghurt, wat is het verschil zeg maar..
Door Antonia
#1761389
Biogarde is prima als aanvulling op het menu ter ondersteuning van de darmflora. Tammie gebruikt antibiotica en de vernielt niet alleen de slechte maar ook de goede bacterien in zijn spijsverteringskanaal. Biogarde bevat dan niet genoeg culturen om dat voldoende op te vangen. Ik zou een goede probiotica inzetten om dit te ondersteunen.
Enya heeft vanwege de operatie aan haar poot ook antibiotica, zij krijgt probiotica van het merk Solgar. Dat koop ik bij de natuurwinkel vlak bij jou aan de Hoofstraat in Hoogezand.

De echinacea druppels zijn prima voor de weerstand. Wat je ook kunt doen is - naast de probiotica- wat arnica druppels geven. Arnica ondersteunt bij het herstel van kneuzingen, zwellingen bij wonden.
Laatst gewijzigd door Antonia op zo 19 sep 2010, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tato
#1761542
uhm, welke probiotica van Solgar koop je dan? Ik zie dat er meerdere soorten zijn...
en hoeveel moet ik Tammy geven per dag?
Laatst gewijzigd door Tato op zo 19 sep 2010, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#1761797
Tato schreef: uhm, welke probiotica van Solgar koop je dan? Ik zie dat er meerdere soorten zijn...
en hoeveel moet ik Tammy geven per dag?
Ik gebruik voor Enya bij wijze van kuur de Advanced Multi Billion Dophilus, die heeft de meest uitgebreide samenstelling van bacterie stammen. Tammy is niet zo groot, toch? Ik zou één capsule per dag gebruiken en die verdelen over het voer van Tammy en je beide hondjes zodat Tammy  ongeveer 1/3 van de capsule krijgt. Gewoon even met een naald of speld een gaatje prikken in de capsule dan de voorzichtig de vloeistof eruit knijpen en over het voer verdelen.
Door Tato
#1762362
Okay, bedankt Tonny.
Ik ben bij Morgenster geweest en de solgar was uitverkocht helaas..
Ik heb nu poeder van Orthica(orthiflor junior) is ongeveer gelijk aan de solgar is mij verteld..
Een baby van 6mnd mag al 2gr.hebben dus ik ga Tammy 1gr.geven dan...(?)

geef jij 1 of 2x daags?
Door Antonia
#1762571
Tato schreef: Okay, bedankt Tonny.
Ik ben bij Morgenster geweest en de solgar was uitverkocht helaas..
Ik heb nu poeder van Orthica(orthiflor junior) is ongeveer gelijk aan de solgar is mij verteld..
Een baby van 6mnd mag al 2gr.hebben dus ik ga Tammy 1gr.geven dan...(?)

geef jij 1 of 2x daags?
Ik geef Enya één maal daags, maar dat komt omdat ik haar ook maar één maaltijd per dag geef. Mijn katten voer ik twee maal daags. Ik zou Tammy ook twee maaltijden per dag geven en hem ook twee maal daags 1 gram (dus in totaal 2 gram per dag) geven.
Overigens is Orthica wel goed maar zeker niet gelijk aan Solgar (is mijn mening).
Door Tato
#1762661
Goed, ga ik hem 2x daags geven. :)

Hoe lang duurt het ongeveer dat de darmflora weer goed is na een ab kuur?
Laatst gewijzigd door Tato op ma 20 sep 2010, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#1762695
Tato schreef: Goed, ga ik hem 2x daags geven. :)

Hoe lang duurt het ongeveer dat de darmflora weer goed is na een ab kuur?
Dat kan van dier tot dier verschillen. Maar omdat Tammy een langdurige kuur heeft zou ik ook de Orthica langdurig geven. Zeker nog een week of zes doorgaan nadat de ab kuur is afgerond.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door