Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Murphy
#176109
Mijn pup is nu vier en een halve maand en ik wil beginnen om hem vooralsnog 1 dag in de week te laten wennen aan versvlees. Ik heb mijn vriezer al vol liggen met AHV en Duck. Hij krijgt nu nog drie maaltijden op een dag. Hoe kan ik hem het beste laten wennen en hoeveel zou hij dan mogen?

Hij heeft een tijd al Duck gekregen i.c.m. brokken, totdat ik las dat dat niet goed is om samen te doen.
Door Red_Hunter
#176116
Ik heb mijn pup toen hij met 9 weken bij me kwam gelijk op de kvv gezet. Ik ben niet voorzichtig stapje voor stapje over gegaan en hij heeft nergens last van gehad.
Volgens mij is het niet zo'n probleem om gelijk over te stappen.

Trudie
Door danielle1980
#176117
om te weten hoe veel hij mag kun je bij de duck gewoon op de verpakking kijken,daar staat hoeveel ze mogen per kilo.
je moet niet brokken en vlees op 1 dag geven.
maar je kunt gewoon meer dagen vlees gaan geven hoor,
zoveel problemen zal de pup daar niet van hebben.
Door yalla
#176119
Nou Murphy, je kunt hem direct op vlees overzetten hoor; je hoeft dat niet te combineren met brokken. Hoe eerder hij vers eet, hoe beter. Weg met die brokken ;D
Door Murphy
#176127
[quote="danielle1980"]
om te weten hoe veel hij mag kun je bij de duck gewoon op de verpakking kijken,daar staat hoeveel ze mogen per kilo.
je moet niet brokken en vlees op 1 dag geven.
maar je kunt gewoon meer dagen vlees gaan geven hoor,
zoveel problemen zal de pup daar niet van hebben.
[/quote]

Heb Duck bij de groothandel gekocht en heb dus geen verpakking meer... ;)

Ik kijk even op de site of het erop staat.

En hoe lang kun je zo'n open zakje versvlees bewaren? Ik denk namelijk dat 1 zo'n zakje (500 gram) per maaltijd nog veel te veel is.
Door danielle1980
#176128
[quote="Murphy"]
[quote="danielle1980"]
om te weten hoe veel hij mag kun je bij de duck gewoon op de verpakking kijken,daar staat hoeveel ze mogen per kilo.
je moet niet brokken en vlees op 1 dag geven.
maar je kunt gewoon meer dagen vlees gaan geven hoor,
zoveel problemen zal de pup daar niet van hebben.
[/quote]

Heb Duck bij de groothandel gekocht en heb dus geen verpakking meer... ;)

Ik kijk even op de site of het erop staat.

En hoe lang kun je zo'n open zakje versvlees bewaren? Ik denk namelijk dat 1 zo'n zakje (500 gram) per maaltijd nog veel te veel is.
[/quote]

heb je zakjes duck???? ???
of bedoel je de ahv?

hoe zwaar is je pup nu en hoe zwaar moet ie worden?
wat voor ras is t?
Door danielle1980
#176130
bij duck op de site staat wel een voedingstabel ;)

als het in de koelkast ligt kan je t wel 2 dagen bewaren hoor als t al open is,
wijzelf doen het in een afsluitbaar bakje.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 28 sep 2004, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#176137
[quote="Murphy"]
En hoe lang kun je zo'n open zakje versvlees bewaren? Ik denk namelijk dat 1 zo'n zakje (500 gram) per maaltijd nog veel te veel is.
[/quote]
500 gr ??? Het zijn bij Duck toch allemaal pakjes van 1kg onderverdeeld in schijfjes van 100gr? Daar kan je toch gemakkelijk de juiste hoeveelheid uithalen en de rest in de diepvries laten? ( http://www.ducknatuurvoeding.com/Voedingstabel.php )
En je kan gewoon in 1 keer over op vers hoor, brokken buitengooien! ;D ;)
Door Murphy
#176138
Had het met de zakjes over AHV, die zijn 500 gram per zakje. De Duck zijn inderdaad plakken van 100 gr. Kan AHV en Duck door elkaar?
Door Murphy
#176139
[quote="danielle1980"]
[quote="Murphy"]
[quote="danielle1980"]
om te weten hoe veel hij mag kun je bij de duck gewoon op de verpakking kijken,daar staat hoeveel ze mogen per kilo.
je moet niet brokken en vlees op 1 dag geven.
maar je kunt gewoon meer dagen vlees gaan geven hoor,
zoveel problemen zal de pup daar niet van hebben.
[/quote]

Heb Duck bij de groothandel gekocht en heb dus geen verpakking meer... ;)

Ik kijk even op de site of het erop staat.

En hoe lang kun je zo'n open zakje versvlees bewaren? Ik denk namelijk dat 1 zo'n zakje (500 gram) per maaltijd nog veel te veel is.
[/quote]

heb je zakjes duck???? ???
of bedoel je de ahv?

hoe zwaar is je pup nu en hoe zwaar moet ie worden?
wat voor ras is t?

[/quote]

Zwarte labrador reu, nu 18 weken en ongeveer ook een kilo of 18...
Gebruikersavatar
Door Binno
#176150
[quote="Murphy"]
Had het met de zakjes over AHV, die zijn 500 gram per zakje. De Duck zijn inderdaad plakken van 100 gr. Kan AHV en Duck door elkaar?
[/quote]

Ik heb Duck nooit gemengd, maar het zal wel kunnen denk ik. Of afwisselend geven. Alleen weet ik dan niet hoeveel je moet gaan geven... heb geen voedingstabel van AHV gevonden. :-\
Je zal dus een beetje op het oog moeten gaan voeren, dus meer of minder naargelang je hond te mager of te dik wordt. Maar dat moet je eigenlijk altijd doen.
Euh, zwarte labradorpup??? Leuk!!! :D :D
Door Jacqueline74
#176268
:)Wij hebben Cujo ook in een keer overgezet op kvv. Wel de eerste twee weten probiotica gegeven voor de zekerheid.

;DHij vindt het geweldig!!!! Dus ik zou het gewoon doen.

Jacqueline
Door danielle1980
#176464
[quote="Murphy"]
Had het met de zakjes over AHV, die zijn 500 gram per zakje. De Duck zijn inderdaad plakken van 100 gr. Kan AHV en Duck door elkaar?
[/quote]

ja hoor je kan t wel door elkaar doen,
wij doen cb en ahv door elkaar.
maar meestal wel s ochtends ahv en dan s avonds cb.

van de ahv moet je altijd iets meer geven.
maar denk dat t ongeveer hetzelfde is als duck.
dus dan hou je gewoon de voedingstabel van duck aan, ook met de ahv.

en je moet gewoon opletten of ie goed aankomt of niet.
als ie te mager word iets meer voeren en als ie te dik word wat minder.

wel leuk hoor en lab pupje. ;D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 30 sep 2004, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door