Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1760467
Ik weet niet of ik het goed post, maar dan wordt het wel verzet.

Op forum vind ik vanalles over seal/vacuum apparaten, de een is wel tevreden de ander niet.

ik zou graag willen weten als je tevreden bent:
- spaart het echt heel veel ruimte in de vriezer (vooral als je lades hebt)
- welk aparaat heb je en waar heb em gehaald? Prijs?
- hoe gaat het vacuum zuigen? werk dat?
- gebruik je de originele rollen?
- gebruik je diepvrieszakjes? zo ja welke?

heb je nog meer info, graag....
#1760892
Het vacuüm trekken werkt bij mij totaal niet.
Het sealen op zich vind ik wel handig. Ik gebruik dan de dikkere diepvrieszakken. Door het sealen kun je dan van één zakje, twee zakjes maken. Maar het kost wel veel tijd. Dus als ik veel moet proportioneren gebruik ik hem niet. Dan vind ik het handiger om een zakjes sluiter met twee van die rolletje plakband erin te gebruiken.
#1761182
Nynke F schreef: wat is dat dan ??  :-\ :-\ :-\
een zakkensluiter automaatje.... net als waar de broodzakken bij bakker bart mee dichtgemaakt worden.. met zo'n papiertje ertussen.

ik heb em ook maar toch lekt het vaak nog, maar....... denk dat dat aan mij ligt....

bij deze heb ik vanmiddag even de Appie leeg geroofd van zakkies, echte diepvrieszakjes... ik had nl. geen diepvrieszakjes denk dat ze daarom steeds lekten.... domme ikke... en die ga ik nu met dat automaatje sluiten kijken of dat beter gaat!

bedankt allemaal....
#1761229
cindy5409 schreef: Ik doe er geen papierrolletje in. Alleen een rolletje plakband. En dan goed de lucht eruit zakje paar keer rond draaien en erdoor.
da's ook, nog een idee ;-)

weet je wat ik zo stom vind... dat het plakband altijd eerder op is als het papier.. snap niet dat ze het formaat van de rolletjes daar niet enigzins op aan gepast hebben....
#1761236
Nynke F schreef: ik gebruik die zakkensluiters van Ikea, die werken zo fijn !!!!! en ze zijn steeds weer opnieuw te gebruiken  :) :)
die heb ik ook nog.... maar dan moet je er een berg hebben voor al die kleine porties ;-)
#1761240
Ik knup, plak of sluit niets dicht, erg lui...
Nee maar ik vouw alles gewoon om en dan in de mandjes, invriezen en is het eenmaal bevroren blijft het prima in de zakjes.
Heb wel een paar ikea-zakkensluiters voor producten in de koelkast.
Maar verder vindt ik dit de makkelijkste en snelste manier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door