Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1760023
Van welke dieren kun je het beste welk orgaan geven?
Momenteel heb ik konijnen niertjes, kippen lever, hartjes en maagjes en kalkoen hart.
Door millyckk
#1760095
E.e.a hangt erg van je portemonnee af, maar ik probeer m.n. lever en nier van jonge dieren of te geven of van wild. Biologisch is natuurlijk helemaal geweldig... Lukt (lang) niet altijd maar goed, een mens moet wat te wensen overhouden :)
Door Daphne&Jayden
#1760129
Ik heb hier ooit gelezen dat kippenlever beter niet gegeven worden, omdat kip sowieso vol antibiotica zit. Lever blijft toch een zuiveringsorgaan, dus die antibiotica blijft daar dan flink in hangen.
Zelf geef ik orgaan meestal van lam (hart, lever, nier, long), konijn (nier, lever) en kalkoenlever en ik heb ook wel paarden en runderhart gegeven. Al was het runderhart wel biologisch.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1760148
Idd afhankelijk van wat je eraan wil/kan uitgeven en wat verkrijgbaar is.
Ik voer lever en nier alleen van lam/geit en een beetje van konijn en kip. Over rund zegt mijn gevoel dat ik dat niet moet geven.
Hart voer ik wel weer van alle dieren en maagjes van kip.
Het liefst kom ik ergens nog een keer aan betaalbaar wildorgaan, maarja dat is altijd even afwachten.
Door ulla
#1761051
Ik voer biologische runder en kippenlever, en biologische rundernier,kippenhart en eendenhart.
Daarnaast krijgen ze ook wel lamsorgaan,en konijnenorgaan.
In de haas en fazantkarkassen zit ook nog orgaan.
Door Nadia
#1761067
hart maakt mij niet zo uit:

Lever geef ik of van kalkoen of van lam
maag geef ik niet veel
nier gaf ik altijd van lam, maar is prijzig. heb nu konijn nier

Ik zou met nier en lever de voorkeur geven aan OF bio of dieren die niet snel groot gemest worden.
Door TMG1961
#1761337
Ik was van plan lever van konijn te gaan geven (momenteel heb ik nog kippenlever) en nier heb ik nu van konijn maar vond daar zoveel vet aanzitten (had slechts 600 gram nier van 2kg totaal gewicht) dus als je het vet weg gooid dan zijn het nog hele dure niertjes. Hart heb ik van kalkoen en maag van kip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door