Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1761065
Mijn mening is dat ik het voor even wel zou doen, maar niet voor altijd. Dan zou ik de voorkeur aan gemalen bot geven.
Door Nynke
#1761073
dat weet ik echt niet  :-\ :-\  maar ik heb nog wel een beetje botmix van Rita in de vriezer, wil je dat hebben? En eierschaalpoeder heb ik ook nog genoeg  8)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1761083
Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar gemalen bot.
Gaat dat goed bij jou hondje Vanaalst?

Maar ik maak nu barf voor een hond met een darmprobleem en die kan dus geen bot verteren ook niet gemalen, vandaar dat ik even meelees of eierpoeder op lange termijn goed is (ik denk van wel), ofdat een supplement beter is.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1761096
het is geen darmprobleem maar een maagprobleem, zelfs stukjes vlees vindt ik terug in zijn ontlasting....
bot malen, dan kan je enkel het zachte spul malen....
gemalen bot gaat wel, althans ik geef hem zo nu en dan kvv met gemalen bot...
maar wil hem zo graag ook nog wat laten barfen
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1761103
Maar je zou toch ook gewoon de botten gemalen kunnen geven en dan spiervlees en pens enzo gewoon in stukken.
Dan stel je toch zelf samen en heeft hij ook nog wat te kauwen op een lap pens bv.
Wij malen hier voor de katten, t/m lamsstaarten gaat goed, al krijg je er wel spierballen van.
Herby heeft ook botmixen, maar dan weet je nooit zeker wat erin zit.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1761124
lap pens gaat ook niet, dan slikt ie te grote stukken van in waar ie geheid last van krijg, alles van spiervlees orgaan ed wordt klein geknipt..
ook gedroogt vlees komt er weer uit..
wat voor porkert heb jij?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1761139
Mmmm dat is wel minder.
Dan zou ik toch denken aan een kvv of zelf malen.
Geen porkert, maar Alexanderwerk, geen idee van de maat, hij is groot en zwaar, maar maalt heel veel.
Op marktplaats vindt je nog weleens gehaktmolens voor niet veel geld.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1761158
hij krijgt ook regelmatig wel kvv....maar dan ben je afhankelijk van bepaalde smaken en hij lust werkelijk alles!
nu heeft ie vanavond een restje zalm, struis, niertjes, groente en eierschaalpoeder op, als je ziet hoe die dan aan het smullen is!
als het niet uitmaakt dat ie bv een week lang eierschaal poeder krijgt en dan bv een week lang kvv, dan wil ik dit graag zo blijven doen..
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1761256
Niet alleen bot maar ook grotere stukken vlees en vet kunnen problemen geven.
Als je een week kvv geeft en een week wat anders, hoef je toch niet elke dag eierschaalpoeder erbij tegeven, misschien helemaal niet..
Een van de honden van Staftime gaat aan de dunne van eierschaalpoeder.
Is het calsium/mineralen prep. van de groene os een betere oplossing misschien?
Door 202Spots
#1761272
hij krijgt ook regelmatig wel kvv....maar dan ben je afhankelijk van bepaalde smaken en hij lust werkelijk alles!
nu heeft ie vanavond een restje zalm, struis, niertjes, groente en eierschaalpoeder op, als je ziet hoe die dan aan het smullen is!
als het niet uitmaakt dat ie bv een week lang eierschaal poeder krijgt en dan bv een week lang kvv, dan wil ik dit graag zo blijven doen..
Als 't echt niet anders kan, dan kan je gerust elke dag gemalen eierenschaal geven hoor.
Toen Tor alleen gekookt mocht eten heb ik ook elke dag eierenschaal door z'n eten gedaan.

p.s...het velletje van de eieren schaal kan je voor Sul d'r diet bewaren!! ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1761297
202Spots schreef: Als 't echt niet anders kan, dan kan je gerust elke dag gemalen eierenschaal geven hoor.
Toen Tor alleen gekookt mocht eten heb ik ook elke dag eierenschaal door z'n eten gedaan.

p.s...het velletje van de eieren schaal kan je voor Sul d'r diet bewaren!! ;)
Dat is goed te horen  :)
Blijven we dat doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door