Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1759798
Vanmorgen zijn wij gestart met een fly-ball wedstrijd, na de eerste inloop run kwam rosco terug en tilde gelijk zijn rechtervoorpoot op. Na nadere inspectie bleek dat het grote kussen boven zijn pols (of is dat al zijn elleboog) een grote scheur vertoonde. (Die dingen zijn bij Rosco echt groot en droog). We hebben er een gaasje op gedaan en ingetaped. Hij heeft wel de hele dag kunnen rennen maar ik vond hem wel wat tam.
Thuis gekomen heb ik zijn pootje in de soda gedaan (ik weet dat groene biotex beter is, maar vanwege het vuil vond ik soda net wat beter). Nu zit er weer een gaasje op met groen plakverband.
Hoe kan ik dit snel laten helen? Ik heb traumeel en rescuezalf in huis. Wie heeft er nog meer raad?
#1760570
Idd honingzalf werkt perfect en proberen niet af te dekken. Wel ff uitkijken dat er niet aan gelikt wordt.
Lottie heeft het ook wel eens gehad, als ik dan naar buiten ging deed ik eerst een plastic zakje en dan een sok erover heen. In de sok maak ik 5 gaatjes, een stukje verband erdoorheen en dan een mooie strik erin.
Je moet even uitkijken voor kleine steentjes dat deze niet in de wond gaan zitten want dan blijft de wond verwijd staan en duurt het langer eer het dicht is. Meestal is het binnen een week helemaal weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door