Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1760617
Gisteren hoorde Stephanie opeens in de woonkamer een luid gegil, het was Melchior onze ongeveer 13 jaar oude pers (onze vondeling)
die op de vloer lag met een schijnbaar verlamde voorpoot.
Gestoken door iets of gebroken??

We hebben toen eerst onze eigen DA gebeld, maar hij had geen weekenddienst, antwoordapparaat met vervanger in Hellevoetsluis.
Onze eigen DA zit niet in Spijkenisse maar in Heenvliet ongeveer 10 kilometer rijden, H'sluis is ongeveer 20 kilometer.
Omdat Melchior zo aan het mauwen, en aan het hijgen was waren we bang voor een schocktoestand.
Dus een aantal DA's in Spijkenisse gebeld, en uiteraard weer een antwoordapparaat met allemaal hetzelfde tel nummer voor de weekenddienst doende DA.

En nu komt het.
Ik kreeg een zeer onsympathieke vrouwelijke DA aan de telefoon, die meteen begon over haar weekendtarief, zonder zich eerst te bekommeren over Melchior.

"U kun wel langskomen maar mijn weekend consult bedraagt 100 euro"

Ze vond het ook niet echt nodig dat we langskwamen, we moesten het maar even aankijken, en pijnbestrijding ach daar deed Madam ook niet zo aan.
Ik was zo kwaad op dat takkewijf dat ik meteen het nummer van de DA in H'sluis heb gebeld.
Een zeer vriendelijke mannelijke DA nam op, vroeg meteen wat er aan de hand was.
Na uitleg zei hij dat we maar beter meteen langs moesten komen want dit klonk niet goed.

Daar aangekomen (die auto van mij rijdt hard joh) is Melchior van top tot teen onderzocht.
De DA kon in eerste instantie niet veel vinden maar na veel gefrunnik voelde hij een verdikking bij het elleboog gewricht, waarschijnlijk een beginnend abces dat tegen een zenuw drukt, pijnstillende en een antibiotica prik gekregen.
Mocht het maandag niet beter gaan zei hij moet u weer langskomen voor een foto.

Toen afrekenen 58 euro weekendconsult en 28 euro aan spuiten.

Een DA die eerst over haar weekendconsult bedrag begint zonder eerst naar de toestand van het dier te vragen
vind ik toch de "bloody limit"
Volgens kennissen en vrienden had ze waarschijnlijk gewoon geen zin, en berekende daarom een "sky high" tarief om de mensen af te schrikken, de trut. :boo: :rant:
De Da in H'sluis heeft ons heel goed geholpen :flowers: en wat zijn we blij als maandag onze eigen DA in Heenvliet :) weer dienst heeft
Laatst gewijzigd door Ewald en Stephanie op ma 20 sep 2010, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#1760645
Sommige mensen zou je toch....  >:(
Had dat laatst ook met een doodzieke hond, begint meneer da te zeuren over een rekening van 100 euro die pas na het weekend kon overmaken naar hem.
Kon diegene wel even schieten toen, dat is toch geheel niet belangrijk op zo'n moment.

Klinkt niet lekker zo'n poot voor Melchior, maar gelukkig kon de da in Hellevoetssluis hem wat verlichting geven.
Beterschap voor je mannetje!
#1760683
Ik snap het weekendtarief ook niet zo. De keren die ik in het weekend naar een DA ben gegaan, zei die steeds dat we het gewone tarief mochten betalen omdat het dier echt ziek was. Misschien is dat tarief er alleen om mensen af te schrikken?

Maar DA's die over geld beginnen zijn sowieso stom. Als je dienst hebt, heb je dienst en anders neem je de telefoon niet op.

Ik hoop dat Melchior goed bijtrekt vandaag.
#1760798
ow lekker, zo'n geval als je in nood zit  :-X

hier in a'dam is voor de spoedkliniek ook een weekendtarief van tegen de 100 euro en daar begint de assistente ook over aan de telefoon. dit is om je alvast voor te bereiden over de kosten. als je staat ingeschreven bij een DA in a'dam, krijg je overigens wel korting.

ik vind het wel schrikbarend dat iemand gelijk door de telefoon kan ruiken dat er niet naar gekeken hoeft te worden. het kan net zo goed een hartprobleem zijn dat er een bloedpropje in een grote poot-ader terecht is gekomen en de doorbloeding van de poot er niet meer is. dat is zeker een heel erg acuut probleem.
#1760819
Als je huisdieren hebt weet je dat je weleens naar een DA moet en dat dat geld kost, no problem.
Maar de onsympathieke houding van zo'n mens, bah.

En het tarief verschil vind ik ook vreemd, terwijl de kliniek in H'sluis bekent staat om zijn prijzen met een goud randje was hun weekendtarief  42 euro goedkoper dan dat van die slagers hier in Spijkenisse.

Melchior ligt nu te slapen, hij heeft wel al strompelend het betreffende pootje gebruikt maar heeft er nog wel veel last van, even aankijken en dan morgenochtend gelijk onze eigen DA in Heenvliet bellen, om te bespreken hoe verder.

MELCHIOR
Afbeelding
#1760958
koekje schreef: ik vind het wel schrikbarend dat iemand gelijk door de telefoon kan ruiken dat er niet naar gekeken hoeft te worden. het kan net zo goed een hartprobleem zijn dat er een bloedpropje in een grote poot-ader terecht is gekomen en de doorbloeding van de poot er niet meer is. dat is zeker een heel erg acuut probleem.
Dat had ik dus een keer om 1.30 uur ´s nachts...lang leve de spoedkliniek waar ik toen pas om 3 uur ´s nachts terecht kon  :-[ gelukkig was ik ondanks slaapkop wel zo helder om aan de foon te melden dat frodo hartpatient was en werd het serieus genomen (helaas mocht dat niet meer helpen)

Gelukkig is het bij jullie "maar" een abces, maar dat dient toch ook wel serieus genomen te worden.
Niet iedereen belt de weekenddienst alleen voor een vlooienpipetje.....
#1761148
Het ergste vonden wij nog dat Melchior echt aan het "gillen" was van de pijn, dit knulletje hoor je anders nooit, is echt een taaie.
In de 9 jaar dat wij hem in huis hebben heeft hij zelfs nog nooit geblazen, naar ons of naar 1 van onze andere katten, op weg naar de DA heeft hij meerdere keren geblazen van de pijn  :(

Ik heb Melchior vanmiddag bekeken en betast, want als het een beginnend abces is moet je toch ook een wondje vinden, hij liet alles toe en heb niets bij hem kunnen vinden.
Terwijl ik dit tik komt meneer van zijn kussen af, zijn linker voorpoot is veel dikker dan de rechter voorpoot :( ondertussen DA gebeld, het gedrag en verschijnselen die hij vertoont zijn "normaal".
Ewald heeft de zaak al gebeld dat hij morgen later komt, want ik wil graag dat onze eigen DA er ook nog naar kijkt.

Groetjes, Stephanie
#1761166
Jakkes, wat akelig om zo behandeld te worden  :P die dame mag zich idd wel gaan schamen  >:(
Maar dat da een weekendtarief rekenen vind ik niet vreemd, dat doet de huisarts of de tandarts ook. En vraag maar eens aan Dorothea of Edith/Fido hoeveel mensen voor wissewasjes midden in de nacht de da bellen, onmiddellijk geholpen willen worden en vervolgens niet willen betalen voor de service. Da's dan de andere kant van de medaille.

Bij een abces hoef je het beginwondje niet meer te zien, vaak is dat een nagel dus een diepe nauwe wond die snel dichttrekt met troep en bacterien er nog in.
En een kat met een hartkwaal en een trombose in de lichaamsader hebben wij ook gehad, arme Flipje  :'( was helaas niks meer aan te doen maar je bent dat wel heel blij dat de da het serieus neemt. Dat was overigens ook in Hellevoetsluis  ::) maar dan 25 jaar geleden.
#1761299
We zijn ondertussen weer wat afgekoeld en natuurlijk begrijpen wij de andere kant van de medaille ook, mensen die midden in de nacht bellen omdat er een scheet bij hun hond of kat dwars zit ;)
Maar ik vind toch dat deze persoon eerst naar de problemen had moeten vragen en dan had ze gelijk daarna over de kosten kunnen beginnen :(

@ mevroi kruim, hier in de regio zijn verschillende goeie DA's te vinden al jaren lang, alleen de DA's hierin Spijkenisse zijn wij niet zo van gecharmeerd.
#1761391
ik zou je eigen d.a. waar de nrs als weekendarts op het a apparaat stonden vermeld nog wel even vertellen over deze behandeling van die mevrouw..

ok.. ze mag je waarschuwen.. vind ik meer dan prima..
maar idd.. ruiken door de foon dat t niks is, en gelijk over dat geld beginnen vind ik not done..
tuurlijk zijn er onverlaten die voor een snotneus de d.a. midden in de nacht bellen..
maar dan nog.. als die mensen bereid zijn om die 100 euro neer te tellen.. en zij zich zorgen maken om hun dier.. vind ik dat je als d.a. ze dan gewoon moet laten komen..

als je gek wordt van mensen die in t weekend bellen.. doe dan geen weekenddiensten..
#1761508
spreeuwtje schreef: als je gek wordt van mensen die in t weekend bellen.. doe dan geen weekenddiensten..
Precies, het is net als in onze politiek: ooh, we hebben een begrotingstekort, weet je wat, we gaan de boetes op verkeersovertredingen verhogen.
Niet dat het de verkeersveiligheid verhoogd, nee joh niet belangrijk, het brengt veel geld in het laadje.
#1761782
Hoe is het vandaag met Melchior - hij ziet er zo lief uit op de foto  :-*

Ik vind het kwalijk en ik zou als ik jou was een klacht indienen tegen die DA - ik zou alleen niet weten of daar een instantie voor is?
#1762357
Borke schreef: Hoe is het vandaag met Melchior - hij ziet er zo lief uit op de foto  :-*

Ik vind het kwalijk en ik zou als ik jou was een klacht indienen tegen die DA - ik zou alleen niet weten of daar een instantie voor is?
Het gaat helemaal niet goed met Melchior, gisteren knapte hij aardig op, maar vandaag zakte hij door alle 4 de pootjes in elkaar.
En weer gillen van de pijn, gelukkig kregen we onze eigen DA te pakken, hulde voor die man wat een fijne vent.
Melchior is helemaal onderzocht, en hij dacht toch aan een algehele infectie, ook had Melchior vlak voor het bezoek aan de DA bruine plas.
Hij heeft Melchior een andere peniciline prik gegeven en een morfine-gelijke pijnstilprik (Wij wisten geeneens dat katten geen echte morfine mogen krijgen)
Morgenavond bellen met de DA voor een update.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door