Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1760482
Hoe makkelijk/snel gaan jullie naar de da? Heb je een ziektekosten verzekering voor de hond(en) afgesloten? Ben je daar tevreden over. Welke kosten krijg je bv terug?
Kortom ik ben benieuwd naar evaringen mbt ziektekosten verzekeringen voor de hond.
Door dancingdaydream
#1760491
Niet voor de hond, wel (vroeger) voor de kat een, bij Petplan. Gewoon de basisverzekering. Geen klachten over, we kregen altijd alles goed vergoed volgens de polisvoorwaarden.

Ik wil er voor Yuna nog steeds een afsluiten, dat ga ik bij de Hema doen. Goede voorwaarden, goede prijs en een goede vriendin van mij (ook degene waar yuna vandaan komt) heeft voor al haar honden daar een verzekering, en geen problemen/klachten.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1760533
Ik ben niet zo van de verzekeringen.
Maar denk dat ik er toch nog een keer naar ga kijken hoe of wat.
Wat ik lastig vindt bij de meeste verzekeringen is dat bv hd,ed en atrose dingen niet vergoedt worden terwijl dat het meest voorkomende probleem is wat ik tot nu toe met mijn honden gehad heb.
En daarnaast heb ik het idee dat ik vaak meer betaal aan verzekering dan dat de werkelijke kosten zijn over de jaren verdeelt.
Bv Kaya BC van 10jaar, heeft nu over die 10 jaar zo'n 1000euro gekost, per jaar is dat dan 100 euro, dat kan ik dus ook prima zelf sparen.
Mijn voorgaande herder heeft nog minder gekost.
Het enige vervelende is dat ze altijd ziek worden als het niet uitkomt, dat is dan waarom ik nog wel twijfel hoe of wat.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1760564
Nee, hier geen ziektekostenverzekering voor de honden.
Bij de berners was er toenertijd zoveel uitgesloten dat ik het handiger vond zelf te sparen. Toen Charlie kwam heb ik dat dus zo voortgezet.
De honden hebben hier dus een eigen spaarrekening.
Door Wil
#1760578
Ik vind het ook een moeilijke beslissing.

Missy (9) is haar hele leven verzekerd en heeft elleboog klachten (LPC) die dus niet vergoed worden. Afgezien hiervan heeft ze bijna nooit iets. Toch verleng ik waarschijnlijk volgend jaar de verzekering weer. Je weet maar nooit.

Sally (11.5) is de eerste 2 jaar verzekerd geweest bij (ik meen MKZ oid) maar die is faiiliet gegaan geloof ik, Gedurende die 2 jaar heeft ze 2 of 3 akkefietjes gehad die allemaal netjes vergoed werden. Daarna heb ik besloten om haar meer niet te verzekeren wat tot nu toe goed uitgepakt heeft. Een paar flinke Da rekeningen maar alles bij elkaar in die 9 jaar misschien €500.00. Dus wat haar betreft ben ik nu veel goedkoper uit, Maar je weet natuurlijk niet hoe het verder gaat. Ze is nu goed gezond en hartstikke fit maar dat kan natuurlijk best veranderen. Maar gelukkig heb ik ook gespaard.
Maar het blijft een lastige overweging.

Wil
Door **Jolanda**
#1760663
Voor Kyra had ik een verzekering afgesloten, maar vroeg nooit wat terug dus weer stop gezet. Toen Duster kwam heb ik Duster verzekerd en Kyra opnieuw verzekerd. Tanja kwam al snel na Duster maar haar (goed) laten verzekeren kostte me meer dan 50euro per maand :-\
Ik heb toen wel veel gebruik gemaakt van de verzekering. Duster had regelmatig last van zijn darmen, van Kyra moest een foto gemaakt worden en fysio krijgen ect. In die tijd loonde die verzekering wel.

Toch heb ik het later weer stop gezet, want het was een half jaartje dat ik wat meer uitgaves had aan de DA, toen ik op vers ben gegaan hebben ze de DA nauwelijks gezien...Tja Tanja voor een spoedoperatie, maar als ik haar had verzekerd was ik al 100euro meer kwijt aan verzekering als dat die operatie had gekost.

En verzekering voor de hond is een grote gok, vind ik. Je weet nooit van te voren of je er profijt van hebt. Je bent dus misschien wel meer geld kwijt dan wat nodig is, maar als je pech hebt, heb je hem wel vaak nodig.
Daarbij keerd een verzekering maar een max per jaar uit en dat ligt weer aan welk soort verzekering die je hebt.
Door danja
#1760691
Danja is verzekert bij proteq en Benji was zo duur, omdat hij al 2 jaar was dat hij bij mij kwam, dus heb hem nooit verzekert. BIj Danja heb ik het er dubbel en dwars uit. Alle onderzoeken en bloedonderzoeken, lopen hoog op. Nu worden haar menselijke medicijnen ook vergoed(proglicem)dat vind ik erg netjes.
Je weet nooit of je hond het nodig heeft, laat het hopen van nooit, maar ja dat weet je niet. Benji heeft weinig dierenartskosten gehad, maar ga met hem net zo snel naar een da als met Danja.

Groetjes Anneke
Door ellenned
#1760917
Beiden zijn verzekerd bij Petplan. Bij Kyran heb ik het er dubbel en dwars uit, hoewel zijn HD, ED, LPC allemaal niet vergoed worden, dan nog scheelt het mij duizenden euro's. Ik ga ieder 6 weken naar Leida Visee, wordt allemaal vergoed, ook laat ik regelmatig zijn schildklier checken. Toen hij klein was is ie in glas gaan staan, gevolg doorgesneden spieren en pezen, alles vergoed. Yilla daarentegen heeft gelukkig nooit wat ( afkloppen....) en daar haal ik het bedrag er niet uit. maar ik zou nooit meer twijfelen, altijd een verzekering!

Oja, ben erg tevreden over Petplan!!!
Door **Jolanda**
#1760929
danja schreef: Danja is verzekert bij proteq en Benji was zo duur, omdat hij al 2 jaar was dat hij bij mij kwam, dus heb hem nooit verzekert. BIj Danja heb ik het er dubbel en dwars uit. Alle onderzoeken en bloedonderzoeken, lopen hoog op. Nu worden haar menselijke medicijnen ook vergoed(proglicem)dat vind ik erg netjes.
Je weet nooit of je hond het nodig heeft, laat het hopen van nooit, maar ja dat weet je niet. Benji heeft weinig dierenartskosten gehad, maar ga met hem net zo snel naar een da als met Danja.

Groetjes Anneke
Even helemaal offtopic (sorry) maar die naam 'Danja' valt mij nu pas op...en dat is de officiele-/oude-/stamboomnaam van Tanja...leuk om te lezen dat er meer honden zijn met die naam :)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1761293
Pff ik heb het eens globaal uitgerekend.
4 honden in wisselende leeftijden, van 13 tot 15 euro per maand en 1 alleen te verzekeren in overleg.
Zou komen voor 3 honden op ruim 500 euro per jaar.
Nou daarvoor spaar ik zelf wel, heb nog nooit zoveel gemiddelt aan kosten uitgegeven per jaar.

De dure behandelingen kan ik nog steeds op 1 hand tellen over 14 jaar:
- wagenrenk hd-onderzoek (wordt niet vergoed door verzekering) á 400 euro
- dijkhoorn lichamelijk onderzoek + foto's (bleek ed en rugprobleem, wordt niet vergoed?) 'a 350 euro
- hechten oog May Linn, door andere hond gedaan dus in principe geen kosten voor mij á 350 euro
- onderzoek Kaya (deze zou dan vergoedt worden) á 700 euro

De laatste 3 dingen zijn dit jaar gebeurt, de wagenrenk een paar jaar geleden en daarvoor enkel wat kleine kosten van onder de 100 euro gehad.
Ik zou dus enorm veel geld afdragen naar de verzekering.
Al had ik voor dit jaar wel tijdelijk een verzekering willen hebben  :-\
Door Nynke
#1761318
Jeppe is verzekerd bij Proteq, Pezzo is niet verzekerd. Jeppe heb ik verzekerd toen ik het vermoeden had dat hij syringomyelia had.  Hij heeft deze ziekte inderdaad, maar geen medicijnen nu. Tot zover is alles vergoed wat ik opgestuurd heb. Ben tevreden !!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1761554
Senta schreef: Dit wordt door Petplan volledig vergoed.
Wat ik in de voorwaarden lees bij een gewone basisverzekering worden onderzoeken naar HD, ED en atrose niet vergoedt.
Bij een aanvullende verzekering voor de helft.
De andere 2 dingen zullen idd vergoedt worden. Maar dan nog wat is 2100 euro op 14 jaar = 150 euro per jaar gemiddelt, dan zou ik zo'n 350 euro per jaar over de balk gooien. Nee dank je  ;)
Door ellenned
#1761650
Senta schreef: Dit wordt door Petplan volledig vergoed.
Nou toch niet hoor. Kyran heeft HD,  de helft van het diagnose stellen wordt vergoed dus niet volledig. Ook niet zijn LPC waarbij hij bij de Wagenrenk aan is geopereerd. OOk geen pijnmedicatie voor zijn hd wordt vergoed.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1762454
Hier zijn de jongste 2 verzekerd.
Djody omdat ze niet kan uitkijken en ik verwacht had dat ze wel wat zou krijgen door haar onoplettendheid, gelukkig tot nu toe nog weinig.
Bora is verzekert omdat ze een pechgevalletje is, moeder natuur heeft haar niet goed afgemaakt.
Ik heb aangegeven dat ze rechts een oorschelp mist en dat ze de 1e 3 maanden van haar leven 2x over een kuur heeft gehad tegen verkoudheid. Als enige is opgenomen dat ik het 1e halfjaar niks mocht declareren wat met de luchtwegen te maken had, over het oor is niks gezegd/ opgenomen.
Das alleen maar mooi, omdat ze gevoelig is voor oorontsteking en er een kans bestaat dat ze nog een behoorlijke operatie moet ondergaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door