Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1760232
Sinds begin augustus zijn we aan het barfen, de honden vinden het lekker en leuk, behalve de vis….. althans de pup vind de verse vis niet meer zo… de andere kan het niet snel genoeg naar binnen krijgen. In het begin ging het zo goed die vis maar nu dus ff niet. Ze hebben al makreel en sardien gehad.

Nou vraag ik me af of ik met de volgende spullen nog genoeg afwisseling heb qua vleessoorten:

Bot:
Eenderug
Kipkarkas en ruggen
Parelhoenkarkas
In nov-dev komt daar bij: konijnkarkas
Fazant is echt afgekeurd…
Van de eendenekken bleven ze botjes spugen…. Niet meer geprobeerd ze aten ze wel ok.
Zalm kop heb ik er 2 van liggen, maar nog niet durven voeren ivm viszeurpietje…..

Orgaan:
Kippenhart
Kippenlever
Konijnnier
Lamshart
Runderpens
Lamslever

Spier:
Paard
Haas
Rund
In sept-nov/dec komt er bij: lamsgehakt, struis en antilope
Voer wel gemiddeld meer kip dan de andere botsoorten.

Ik wacht jullie reacties af…..
#1760350
cindy5409 schreef: Hier is er ook ene die een beetje mutst met de makreel. Snij de vis nu in twee of drie stukken en dan gaat het wel goed.

Meer als genoeg afwisseling lijkt me
zo heb ik ook al geprobeerd d'r te foppen maar daar trapt die tuttebel niet in .....
goed dat het bij jou werkt! ik zie mezelf ipv vis 1 dag per week kvv geven denk ik.. moet even oplossing voor zoeken...
#1760381
Bien schreef: zo heb ik ook al geprobeerd d'r te foppen maar daar trapt die tuttebel niet in .....
goed dat het bij jou werkt! ik zie mezelf ipv vis 1 dag per week kvv geven denk ik.. moet even oplossing voor zoeken...
Jammer dat ze daar niet intrapt  :(
#1760494
May Linn schreef: Diersoorten genoeg  :)
Ik zou eens zalm proberen als ik jou was, dat wordt vaak wat beter geaccepteerd.
Je zou bv zo'n halve zalmkop kunnen geven of een stuk zalmstaart, op dat laatste zijn ze hier erg gek op.
Gaan we dat nog doen mss gaat dat idd.
Die kleine had ook dunne ontlasting net. Ze wist dus zelf al dat t niet goed zou vallen, knap he, dus at ze t niet. De grote heeft nergens last van qua ontlasting.
#1760504
Hier eten ze geen makreel, ws omdat het te vet is.
En forel is ook geen favorite.
Sardientjes gaan er wel in, bij 5 van de 6.
En zalm wordt door allemaal gegeten hier, vandaar dat ik denk dat zalm vaak wat beter geaccepteerd word.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door