Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1759959
Binnenkort moet ik er weer aan geloven: groentemix maken :-X Vorige keren ben ik meer dan 3 uur bezig geweest en zie er nu al tegenop: eerst met de staafmixer ienieminie porties kleinmaken en dan in de blender waar ook maar een onsje of 2 in een keer in kan. Ben het zat en wil een andere oplossing.

Heb op MP gekeken , maar wordt er niet wijzer van, apparaten genoeg maar wat zijn de verschillen en wat zijn de voor- en nadelen? Wat zijn goede, betaalbare merken die ook harde groentensoorten aankunnen?
Hoeveel watt moeten de diverse machines hebben om een mooie gladde groentemix te maken?

Heb ook al even gezocht met de zoekfunctie, maar zie door de bomen het bos niet meer :-\
#1759975
Ik heb destijds een 2de hands Braun sapcentrifuge gekocht. Daar kan je heel goed groente mee pureren en groentemixen maken. Het sap en wat er in de zeef achter blijft met elkaar mengen.
Een keukenmachine heeft over het algemeen verschillende hulpstukken, waarmee je bv kunt raspen, schijfjes maken, maar ook kan er een vleesmolen bij zitten.
Een blender is een grote kan (vaak van glas) die op een apparaat staat, waarin een klein schoepje zit. Ideaal voor milkshake.
Ik heb dus een sapcentrifuge en een blender, maar voor Diza gebruik ik alleen de centrifuge.
Succes!
#1760093
Vraagje aan de deskundigen: ik maak elke avond verse groentenmix van groenten die ik in de aanbieding koop of een restje van mijn eigen groente en ben met 5 minuten klaar. Vinden jullie het echt zo veel werk om elke avond vers te maken? Ik vind het nogal meevallen, sta toch in de keuken voor het avondeten. Of is dat omdat ik het nog niet zo vaak gedaan heb  8)
#1760112
Jasmin schreef: Vraagje aan de deskundigen: ik maak elke avond verse groentenmix van groenten die ik in de aanbieding koop of een restje van mijn eigen groente en ben met 5 minuten klaar. Vinden jullie het echt zo veel werk om elke avond vers te maken? Ik vind het nogal meevallen, sta toch in de keuken voor het avondeten. Of is dat omdat ik het nog niet zo vaak gedaan heb  8)
Kan ook :) Ik vind het zelf niet handig omdat ik er allerlei dingen aan toevoeg die ik niet altijd voorhanden heb en/of speciaal voor de mix koop. Maar jouw manier kan zeker ook!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door