Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Danique
#175956
Ik wil Jade nog 1 of 2 keer per week( 1 maaltijd) brokken geven ....zodat ze daar wel een beetje aan gewend blijft stel dat ze met de vakantie een keer naar mijn schoonmoeder gaat dat die haar dan gewoon brokken kan geven , ze vindt versvlees echt erg om te geven..... ::)
Ik heb 2 soorten brokken op het oog .......Purina Proplan zalm of de Nutro lam /rijst, graag jullie reactie......
Laatst gewijzigd door Danique op di 28 sep 2004, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yalla
#175960
Volgens mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit wat je geeft aan brok. Als mijn hond op de brok moet, dan krijgt hij FarmFood: een redelijke brok voor een redelijke prijs.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#175967
[quote="Danique"]
Ik wil Jade nog 1 of 2 keer per week brokken geven ....zodat ze daar wel een beetje aan gewend blijft stel dat ze met de vakantie een keer naar mijn schoonmoeder gaat dat die haar dan gewoon brokken kan geven , ze vindt versvlees echt erg om te geven..... ::)
Ik heb 2 soorten brokken op het oog .......Purina Proplan zalm of de Nutro lam /rijst, graag jullie reactie......

[/quote]

Geef 'm waar wat hij het lekkerst vind, voor de rest bijt het mekaar niet ::)
Door Lupa
#175992
als ik zou moeten kizen tussen purina en nutro zou ik voor nutro gaan
Door Lizzy
#175998
Ik snap niet zo goed waarom je brokken zou willen geven om de hond eraan gewend te laten vanwege de vakantie.... Als je op vakantie gaat en je hebt geen mogelijkheid om vers te geven, dan schakel je toch gewoon 2 dagen voordat je weg gaat over op brok? Hoef je toch niet het hele jaar brok voor te geven?
Door Danique
#176007
hoi Lizzy,

Ik dacht er goed aan te doen....stel dat ze aan de diarree raakt van de brok zit een ander ermee en als ik het het hele jaar regelmatig geef zijn de darmen niet zo van slag..en weet ik een beetje hoe ze reageert.... dacht ik ????????? :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#176008
[quote="Danique"]
hoi Lizzy,

Ik dacht er goed aan te doen....stel dat ze aan de diarree raakt van de brok zit een ander ermee en als ik het het hele jaar regelmatig geef zijn de darmen niet zo van slag..en weet ik een beetje hoe ze reageert.... dacht ik ????????? :-\
[/quote]
Als je nu een brok geeft waar ze niet van aan de diaree gaat, gaat ze dat ook niet als je haar in de vakantie overzet, ze heeft dan zelfs het voordeel dat haar darmflora veel sterker is dan nu.
Door Lizzy
#176060
[quote="Danique"]
hoi Lizzy,

Ik dacht er goed aan te doen....stel dat ze aan de diarree raakt van de brok zit een ander ermee en als ik het het hele jaar regelmatig geef zijn de darmen niet zo van slag..en weet ik een beetje hoe ze reageert.... dacht ik ????????? :-\
[/quote]

Als ze diarree krijgt van de overschakeling wanneer je op vakantie gaat, dan zal ze ook diarree houden iedere keer wanneer je haar 2 keer per week brokken geeft.. En ik ben het met Sylvia eens: hoe meer en hoe langer de hond vers krijgt, de sterker zijn/haar darmen!

Maar goed, om er voor te zorgen dat niet je oppas met eventuele diarree te kampen krijgt, zou je dus een paar dagen (of 1 week) voordat je op vakantie gaat de hond al over kunnen zetten.

Weet je, ik vind dat hele jaar brokken geven vanwege de vakantie's een beetje vergelijkbaar met zelf 2 maal per week patat eten omdat ik dat in de vakantie tenslotte zo veel eet ;D
Door avalon
#176283
Als het bij ons echt niet anders kan dan krijgen ze gewoon alleen op dat moment brokken. Nooit een probleem geweest, alleen een voller poepzakje ;D
Door Elise
#176301
[quote="Danique"]
Ik wil Jade nog 1 of 2 keer per week( 1 maaltijd) brokken geven ....zodat ze daar wel een beetje aan gewend blijft stel dat ze met de vakantie een keer naar mijn schoonmoeder gaat dat die haar dan gewoon brokken kan geven , ze vindt versvlees echt erg om te geven..... ::)
Ik heb 2 soorten brokken op het oog .......Purina Proplan zalm of de Nutro lam /rijst, graag jullie reactie......

[/quote]

Wie weet veranderd je schoonmoeder nog van gedachten. Mijn ouders passen tijdens de vakantie op de honden en toen ze zagen hoe ongelooflijk goed de honden het deden op vlees wilde ze dat toch wel geven ipv vlees. Ze werden zelfs zo fanatiek dat zelfs de buurvrouw is ingeschakeld ivm ruimte in de vriezer!

En anders zou ik idd een week van te voren brokken gaan geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door