Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1759712
Hoi,
Bij de hond van een vriendin is Epi vastgesteld en natuurlijk wil ze nu graag alleen maar het beste voor haar herder.

Ze heeft inmiddels Carnibest Pancreas, ik weet dat er een forum is (daar is ze al lid van) en ik weet dat ook andere merken een "Pancreas-voer" hebben..
Maar, volgens mij heb ik ook ooit gelezen dat verse pancreas te koop moet zijn.. maar ik kan niet vinden waar of hoe.. iemand?

Andere tips ook welkom natuurlijk... ;-)


Suzanne
Door JoNoMo
#1759717
Dat zou ik niet doen maar ze kan het proberen.
Voor EPI honden is het een medicijn  en dan vooral de sappen die vrij komen en als je het gaat drogen is de werking teniet gedaan.
Door Suzanne
#1759721
Ah, op die manier!
Het gaat er maar om dat ze volgens mij zei "en dan mag hij wekenlang helemaal niets anders"...
Heb al wel aangegeven dat je cb ook kan drogen. Ik zal doorgeven dat dan de werking an sich verloren gaat.
Nou wacht ;-) dat geldt dan ook voor de verse pancreas.

Maar, je moet toch wat als je tijdens training wilt belonen? Dan toch liever iets wat de hond mag (maar evt niets aan heeft) dan iets wat hem kwaad doet? Of gaat die redenatie niet op?

Suzanne
Door JoNoMo
#1759730
Jopie heeft de eerste paar maanden echt niks tussendoor gehad.
Hier kregen ze 's avonds een appeltje nou na 2 dagen was het bedelen over.
Het is belangrijk om een EPI hond stabiel te krijgen en dan na een aantal weken iets toevoegen.
Ze zou gedroogde long kunnen proberen.
Maar dan kleine stukjes en niet uit de dierenwinkel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door