Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1757639
Deze vraag namens iemand die ik ken...

Deze persoon gaat eind deze maand emigreren, en de katten gaan dus mee. Het zal een reis zijn van zo'n 2 dagen, de katten gaan in een grote hondenbench (150x120x120) mee in de auto.
Wat kan hij gebruiken om de katten zo rustig en comfortabel mogelijk te houden? De dierenarts zijn ze geweest, maar deze wilde eerst een onderzoek doen van 150,- per kat, en dat was gewoon echt te duur voor ze. Het gaat om 3 katten, waarvan 2 al rond de 10 zijn en de andere ongeveer 5
Door Kefraya
#1758029
Je kunt Feliway-spray overwegen, dat geeft een voor katten geruststellende geur af.
Een half uur van te voren het kleedje inspuiten om de alcohollucht laten verdampen en dan in de bench. NIET op de kat spuiten ;-)
De resterende spray kan hij dan gebruiken in het nieuwe huis om de katten sneller te laten wennen.
#1758050
Ja, idd de DA wilde met "slaapmiddel" komen.. vandaar eerst de dure onderzoeken.
Ik heb zelf Bach Rescue staan, dus dat kan ik hem geven. Kreeg ook van iemand te horen dat van die "vuurwerk-stress-pilletjes" van de dierenwinkel een optie zouden zijn, iemand daar ervaring mee? Feliway/cattitude zal ik ook zeggen.

Bench slapen ze nu al 3 weken in, dus daar zijn ze wel aan gewend. Liggen ook hun eigen kussens enzo in :)
Door Kefraya
#1758228
cattitude vind ik erg duur en volgens mij alleen in grote flacons. Feliway kan je in een klein flesje voor ong. een tientje kopen.
Slaapmiddelen en andere kalmerende middelen werken vaak contraproductief bij de kat. Soms zijn het ook spierverslappers, waardoor ze nog panischer worden.
Die vuurwerkstresspillen kun je ook nemen,maar die doen volgens mij niet zoveel. Kwaad kan het niet.
Spray, handdoek over een deel van de bench zodat ze rustig zitten en Bach lijken me eerlijk gezegd wel voldoende. Stressig is het toch.
Hij kan hoogstens nu alvast een beetje oefenen met de katten om ze regelmatig een stukje mee te nemen in de auto, als ze dat nog niet gewend zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door