Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1759417
Ik weet dat varken niet goed is om te geven aan de honden maar... ik zie met de grote regelmaat in de winkels bv gedroogde varkensstaarten, oren en neuzen. Hoe zit het daar dan mee? Kan dit ook kwaad om te geven of is het gewoon beter om varken helemaal te mijden?

Alvast bedankt voor de reacties.
Door Migudu
#1759521
Ja, ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, misschien omdat die oren niet rauw zijn?
Maarja..het blijft varken..
Ik geef ze niet, niet alleen daar om, maar hij krijgt al genoeg.. :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
Door cindy5409
#1759533
Vond dit op internet

de ziekte is te voorkomen door de hond en kat geen ongekookt vlees te geven, het virus sterft bij hogere temperatuur. Honden en katten die in contact komen met  varkens ( boerderij) kunnen geent worden met een dode entstof tegen ziekte van Aujeszky, deze bescherming is echter niet honderd procent.

In Nederland is op 1 januari 2007 besloten de verplichting om varkens in te enten tegen de ziekte van Aujeszky stop te zetten. De verplichting tot inenting gaat dan over in een verbod. Het Productschap Vee en Vlees (PVV) is het daar over eens geworden. De maatregel bespaart de Nederlandse varkenshouders naar schatting 13 miljoen euro per jaar aan vaccinatiekosten. In België geldt nog steeds een vaccinatieverplichting.
Laatst gewijzigd door cindy5409 op za 18 sep 2010, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Migudu
#1759541
Ik mis het woordje "varken" voor vlees...
Jij ook, denk ik... 8)

Groetjes,
Gerda
Door dancingdaydream
#1759573
ja, net als dat je vaak dingen tegenkomt met bacon en ham erin.. :S

Hoe kan je eigenlijk Aujezky herkennen, behalve wat er in het kleine stukje staat? Ik vermijd gewoon uit voorzorg maar alles met varken..
Door Alba
#1759581
Ik geef Alba geen varken, in welke vorm dan ook, het is een diersoort die ik niet wil voeren. Qua snacks geef ik ook liever lam/schaap dan rund, al is dat meer gevoelsmatig.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1759636
dancingdaydream schreef: ja, net als dat je vaak dingen tegenkomt met bacon en ham erin.. :S

Hoe kan je eigenlijk Aujezky herkennen, behalve wat er in het kleine stukje staat? Ik vermijd gewoon uit voorzorg maar alles met varken..
Het is een vreselijke ziekte, waarbij de hond vaak dusdanige jeuk krijgt aan zijn kop dat hij zich door krabben verminkt.
Het vertoond ook overeenkomsten met Rabiës en honden sterfen snel na de 1e symptomen.
Varkens met de ziekte hoeven er echter weinig tot geen last van te hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door