Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1758290
Ik heb een Labradorpup (of meer waarschijnlijk een kruising Lab maar goed) van nu 5,5 maand. Hij zal nu iets meer dan 20 kg. wegen.
Hij krijgt dus 5% van zijn lichaamsgewicht aan voer, verdeeld over KVV ('s ochtends en 's middags) en BARF ('s avonds). Dus 500 gr. KVV en 500 gr. BARF.
Moet ik hem deze hoeveelheid blijven geven tot hij volwassen is of moet dat percentage eerder veranderen?
Misschien staat het al op de site en kijk ik niet goed maar hier twijfel ik even over.
#1758316
Het staat indd al enkele keren op barfplaats. Je kunt de zoekfunctie gebruiken om dingen op te zoeken.
Bijv 'hoeveel voer pup'

Maar je kunt dit blijven voeren totdat je ziet dat je hond wat dik gaat worden, dan geef je weer minder.
Wij 'wegen' met onze handen en ogen. Kun je de ribben nog redelijk makkelijk voelen dan is je hond prima op gewicht. Voel je ze te makkelijk of kun je ze zelfs zien, dan is hij te mager. Moet je een beetje duwen om de ribben te voelen, dan is hij net te dik.
#1758335
Is vooral met je ogen voeren wat Jol zegt.
Hier ging de herder die nu met 1 1/2 jaar 28kg weegt, rond jaar wat naar beneden qua voergewicht van 1000gr naar 800gr en daar blijft hij nu op.
De andere herder van 5 maanden eet nog niet zo gek veel, vanaf het begin zo'n 700-800gr en doet het daar prima op. Ik verwacht wel dat hij binnenkort iets meer nodig zal hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door