Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ilovegoldenretrievers
#1758418
Tika mag blijven.

Afbeelding

Afbeelding

Tika is het mooiste pupseltje van het nestje. Ik heb haar laten zien aan iemand die vroeger op hoog niveau goldens showde. Nu showt hij beagles met zijn vrouw. En zijn vrouw ken ik weer van de ringtraining. Tika had ook mijn voorkeur. Het andere teefje Branske gaat naar een hondenschool in Groningen. Fivel genaamd. Die krijgt ook een heerlijk thuis en zij voert barf aan haar honden.

Maar Tika en de pups drinken nog lekker bij mamma. Bentie wilt dat zo. Ze wilt spelen en ravotten met haar pups, dus haar ervan weghouden doe ik niet. Bentie is een echte goede mamma.

Maar hoe doe ik het straks als Tika en Bentie alleen zijn. Dan gaat Tika bij mamma drinken en dat mag niet. Ik heb al zitten denken om Bentie een t-shirt en een boxershort of zo aan te doen, maar ik denk niet dat dit werkt en ze constant gescheiden houden lukt ook moeilijk. Want Bentie mag komen waar ze wilt. Het is haar huis en haar dan opsluiten in een andere kamer zie ik ook niet zitten.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op vr 17 sep 2010, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#1758478
Ik zou het niet weten... Geen ervaring met zogende honden.
Wel ben ik geïnteresseerd waarom Tika niet bij haar moeder mag blijven drinken?

Groetjes,
Ineke
Door Parelridder
#1758586
Waarom mogen ze nu gewoon zogen, omdat mama dat nog graag wil en straks - als de anderen zijn uitgevlogen - niet meer, als mama dat nog goed vindt?

Ik heb ze gewoon de volledige periode dat ze hier woonden (8 weken) lekker bij hun mama gelaten en die voedde hen zo vaak ze wilde ('t nam vanzelf af, maar ze ging hen dan bijv. wel in 'bijzondere situaties' aanbieden, zoals wanneer ze buiten speelden). Niks scheiden of aankleden, ik zie daar het belang niet van als de moederhond gewoon gezond is.
De blijvert heeft mazzel, die kan zo nu en dan nog een slok nemen, zolang mama dat toe staat. Ik zou niet weten waarom je dit zou willen 'regelen'. Moeder wil het vanzelf steeds minder vaak en ook de melkproductie neemt vanzelf steeds verder af. Tot ze op een lege speen zuigen en moeder het gelurk steeds vaker gaat vermijden ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1758621
[quote="Parelridder"]
Waarom mogen ze nu gewoon zogen, omdat mama dat nog graag wil en straks - als de anderen zijn uitgevlogen - niet meer, als mama dat nog goed vindt?

Ik heb ze gewoon de volledige periode dat ze hier woonden (8 weken) lekker bij hun mama gelaten en die voedde hen zo vaak ze wilde ('t nam vanzelf af, maar ze ging hen dan bijv. wel in 'bijzondere situaties' aanbieden, zoals wanneer ze buiten speelden). Niks scheiden of aankleden, ik zie daar het belang niet van als de moederhond gewoon gezond is.
De blijvert heeft mazzel, die kan zo nu en dan nog een slok nemen, zolang mama dat toe staat. Ik zou niet weten waarom je dit zou willen 'regelen'. Moeder wil het vanzelf steeds minder vaak en ook de melkproductie neemt vanzelf steeds verder af. Tot ze op een lege speen zuigen en moeder het gelurk steeds vaker gaat vermijden ;)
[/quote]

Hier sluit ik me bij aan.
Door ilovegoldenretrievers
#1768665
Gisteren heeft Bentie toen Jip er nog was nog een paar keer gevoed. Toen Jip weg was mocht Tika gelijk niet meer bij haar drinken. Ze speelt nog wel met veel met Tika.

De eerste kippennekken, goulash vlees (rundvlees) en kippenhartjes zijn gekocht voor Tika. Lamsvlees was te duur bij de slager en volgende week donderdag ga ik kijken voor iets speciaals bij de poelier.

Binnenkort hoop ik met iemand mee te kunnen bestellen ofdat iemand met mij mee wilt bestellen.

Afbeelding

Mijn Tika.
Door Dacelo
#1768684
Zelf heb ik hier ook moeder en zoon lopen. Ik vond het best lang duren eer Doc niet meer mocht drinken bij zijn moeder. Na weken zag ik hem er nog wel eens aan lurken. Ik denk dat hij de productie van de melk nog een lange tijd op gang heeft gehouden. Dit maar laten gebeuren, ze stopten er vanzelf mee. Dax werd steeds vaker boos als Doc eronder ging hangen. Na een paar weken kwam een andere pup uit het nest op bezoek, het eerste wat ze deed is aan de tepels van mama gaan lurken. Haha, die had dus snel in de gaten dat er nog wel eens wat uit kwam....
Door irmaa
#1768690
Ja hier ook, lekker laten gaan, de natuur regelt dat vanzelf... wel weet ik dat showfanaten  de pups vaak eerder weghalen,  ivm dat de teef sneller weer  in showconditie komt ( vraag me af of dat ook zo is hoor...)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door