Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door minoes
#1758347
ik doe van elk soort groente ongeveer 50 gr.

50gr courgette
50 gr sla
50 gr witlof
50 gr wortels.

tot nu toe vind me hond het nog heerlijk.
geef er dus bij elkaar 200 gr.
ze weegt 15 kilo.
#1763902
Sla zit niet zo veel voedingswaarde in...

Ik maak in een keer 1 kilo. Kain krijgt 200 gram op een week.
Maar als je elke week afwisselt is het prima hoor.
je hebt groen wit en oranje en 50-50 boven ondergronds (courgette groeit aan een plant toch ???)

De mijne ziet nu zo uit. heb vandaag gemixt.

200gram pompoen
200 gam aubergine
200 gram spinazie
125 gram tauge
100 gram spruitjes
50 gram gember
40 gram alfalfa
10 gram waterkers
5 gram knoflook
2 eieren..

Goed voor 1 kilo groente mix (4 weken)
#1763922
[quote="Nadia"]
Sla zit niet zo veel voedingswaarde in...

Ik maak in een keer 1 kilo. Kain krijgt 200 gram op een week.
Maar als je elke week afwisselt is het prima hoor.
je hebt groen wit en oranje en 50-50 boven ondergronds (courgette groeit aan een plant toch ???)

[/quote]

Wat groeit er volgens jou dan allemaal boven en onder de grond van sla, cougette, witlof en wortels?
Naar mijn weten groeien alleen wortels onder de grond hoor ;) Dus dan word het 25/75 ;)

OT:

Ik vind de afwisseling erg klein. Ik zou kiezen voor wat meer verschillende groenten ;)
#1763929
Witlof groeit toch ook onder de grond??

Ach, als dat groentemix voor 1 week is, en de week erop 4 andere groentes en de week daarop weeer 4 andere etc, heb je toch al grote afwisseling.

(of had je het over mijn mix ? )
#1763960
[quote="May Linn"]
En anders is het zeer mooit wit zand waar hij in groeit  :biggrin2:
Ik ben ook niet zo goed in onder/boven de grond, maar probeer altijd mijn best te doen.
Bietjes groeien wel onder volgens mij.
[/quote]
Jip, bieten groeien indd onder de grond. Knollen (zoals serderij) ook, het groen van de selderij wat boven de grond zit kun je ook voeren. Kolen groeien ook boven de grond. Bladgroenten ook boven de grond ;)

Edit...duffe doos ben ik toch, volgens mij zijn bieten en knollen een en hetzelfde :-[ :D
#1764200
Ik maak slechte groentemixen merk ik wel al...  :-[ :( Ik let nooit op de verhoudingen boven en onder gronds. Ik gooi erin wat ik heb en dat is eigenlijk alleen wat ik zelf ook lust. Wel zorg ik voor afwisseling. Soms geef ik ook wel eens sla erbij of komkommer ondanks de weinige voedingswaarde. Komkommer zijn ze dol op en anders gaat het toch weg.

Zal toch maar eens beter mijn best gaan doen met de mixen.

Maar nu ik er zo over nadenk vind ik het best moeilijk om even snel te bedenken wat er ondergronds groeit...  ???
#1764202
[quote="Benjy en Misty"]
Ik maak slechte groentemixen merk ik wel al...  :-[ :( Ik let nooit op de verhoudingen boven en onder gronds. Ik gooi erin wat ik heb en dat is eigenlijk alleen wat ik zelf ook lust. Wel zorg ik voor afwisseling. Soms geef ik ook wel eens sla erbij of komkommer ondanks de weinige voedingswaarde. Komkommer zijn ze dol op en anders gaat het toch weg.

Zal toch maar eens beter mijn best gaan doen met de mixen.

Maar nu ik er zo over nadenk vind ik het best moeilijk om even snel te bedenken wat er ondergronds groeit...  ???
[/quote]

Ik ook niet. En ik gebruik ook komkommer. Omdat dit de mix lekker smeuiig maakt.
#1764207
[quote="Benjy en Misty"]
Pffff blij dat ik dan niet de enige ben die er niet op let.
[/quote]

Nee, ik zie de zin ook niet, eerlijk gezegd. Ik zorg voor veel afwisseling in de mixen en ik gebruik zeker ook groenten die zeer rijk zijn aan voedingsstoffen (zoals waterkers, alfalfa, etc) maar verder koop ik een mengsel van wat in de aanbieding is, wat ze lekker vinden en wat gezond is. Gemiddeld zit er courgette, waterkers, alfalfa, komkommer, witlof, wortel, sperziebonen, broccoli, bietjes, pompoen, knoflook, andijvie en appel in. Nou, volgens mij zijn alleen de bietjes van onder de grond. En daar doe ik er meestal 1 van in, dus in verhouding heel weinig. Oh, wortel! Da's ook van onder de grond! Nou, komt het toch nog redelijk goed met mijn mixen :biggrin2:
#1764208
[quote="Benjy en Misty"]
Pffff blij dat ik dan niet de enige ben die er niet op let.
[/quote]

Ik lette er een beetje op, maar dat was enkel om te voorkomen dat er teveel ondergronds (dus suikerrijk) in terecht zou komen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door