Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1758062
Aangezien ik voornamelijk ervaring heb met volwassen kadetten op barf toch even wat vraagjes.
Jelcka is een 10 weken oude rottweilerpup van 7kg (ja ze is te mager).
Nu van vleesbot gaf ik haar tot nu toe enkel Kipkarkas en nek.
Mevrouw trekt hier nu haar neus voor op.
Eergisteren pikte ze een stuk eendenkarkas van de groten en heeft ze dat opgegeten (op een paar harde stukjes na)
Vandaag was ik lekker onhandig met de eendennekken en liet er een vallen, nog voor ik me kan bukken om het op te rapen was ze der mee weg. Ze heeft hem helemaal opgeknabbeld zonder problemen (en ik die het niet durfde geven, omdat het me toch vrij hard leek....

Nu de vraag:
Wat geven jullie van vleesbot op die leeftijd?
Wanneer geven jullie "moeilijker" bot?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1758082
Ik denk dat je al prima naar eendenruggen/nekken kan gaan.
Sqylls kwam hier met 9 weken, de eerste week krijg hij kippenrug/nek en eendenrug/nek.
Daarna snel uitgebreidt met konijnkarkas, parelhoen, halve zalmkop en fazantboutjes, konijnenkopjes.
Ik denk zeker dat bovenstaande producten voor jou pupsel niet te hard zijn en ze ze prima wegkrijgt.
Oh pup kreeg trouwens ook jonge geitennekken om zich te vermaken, het bot ging dan niet geheel op, maar inmiddels wel.

Hier is hij nu 5 maanden en sinds een maandje eet hij haaskarkas, zeer zachte lamsribbetjes en binnenkort ga ik eens zachte stukken gans en fazantkarkas uitproberen.
Door orinake
#1758100
de eendennek ging allesinds vlot. Ze ligt nu wel KO, ze is der gewoon uitgeput van :p)
Hm dan ga ik ze binnenkort gewoon konijnkarkasje laten proberen als de rest dat eet :)
Door orinake
#1758264
[quote="Mevroi Kruim"]
Mee eens, kan goed als ze netjes eet.
[/quote]

Ze geniet echt van der barf.
Zelfs bij de fokker kreeg ze al barf omdat ze brok weigerde.
En dan lag ze echt te genieten van een kipkarkasjeof wat nekjes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door