Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1757518
Onze kleine Does , Duna, van 9 maanden bibbert vanaf afgelopen weekend plots enorm als ze in een rijdende auto zit, ze kwijlt ook. Vacht om d’r bekkie helemaal nat.

Dit doet ze voornamelijk als ze alleen achterin zit, zonder onze 2e Does, Che. 

Duna bukt ook voor viaducten! En vind de bomen die langs de weg staan eng, wil ze ook voor wegduiken. Ze vertoont dit gedrag ook in onze camper.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze het zo spannend vindt en dat het nervositeit is….. omdat ze weet dat ze naar de honden school gaat, of we een eind gaan wandelen.

Van Aalst heeft me al een stukje op weg geholpen, ik zou nl. van Puur Reisziekte te geven. Maar ik begin me nu af te vragen of dit het wel is, wagenziekte.

Herkent iemand dit gedrag? Is dit wagenziekte? Of nervositeit?

Ik wacht de reacties af…

Sabine
#1757626
Het lijkt me eerder nervositeit, zeker omdat ze het vooral doet als ze alleen achterin zit. Misschien is Bach Rescue iets om te proberen.
Ergens is het ook wel vreemd, want als Che er bij zit, zou ze het misschien ook wel spannend vinden om in de auto te zitten.
Is er niet iets gebeurd waarmee ze autorijden als spannend associeert?
#1757695
Bien schreef: Onze kleine Does , Duna, van 9 maanden bibbert vanaf afgelopen weekend plots enorm als ze in een rijdende auto zit, ze kwijlt ook. Vacht om d’r bekkie helemaal nat.

Dit doet ze voornamelijk als ze alleen achterin zit, zonder onze 2e Does, Che. 

Duna bukt ook voor viaducten! En vind de bomen die langs de weg staan eng, wil ze ook voor wegduiken. Ze vertoont dit gedrag ook in onze camper.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze het zo spannend vindt en dat het nervositeit is….. omdat ze weet dat ze naar de honden school gaat, of we een eind gaan wandelen.

Van Aalst heeft me al een stukje op weg geholpen, ik zou nl. van Puur Reisziekte te geven. Maar ik begin me nu af te vragen of dit het wel is, wagenziekte.

Herkent iemand dit gedrag? Is dit wagenziekte? Of nervositeit?

Ik wacht de reacties af…

Sabine


HEEEEL herkenbaar, ik heb hier ook een does die loopt te kwijlen en te zweten in de auto (hele natte poten als hij er uit komt). Ik heb het geprobeerd met een aantal bachbloesems (er was meer met hem aan de hand dan alleen angst voor de auto) en daar is hij best van opgeknapt maar de auto (en de bench) blijft vervelend. Het maakt ook niet uit of hij alleen is of met mijn andere does (die niet bang is). Ik kan hem ook niet afleiden met een lekkere gevulde kong of zo (je probeert wat  ::)). Ik heb een poosje nog druppels geprobeerd tegen angst en nervositeit (ben de naam even kwijt, maar kan het wel opzoeken) maar ook dat had weinig invloed.
Ik heb maar besloten dat hij claustrofobies is en er niet zoveel is wat helpt. Gelukkig heeft hij er weinig last van als hij uit de auto is. Ik loop behendigheidswedstrijden en zelfs na een lange autorit komt hij heel nat, maar wel blij de auto uit en is hij de verdere dag gewoon zichzelf.
Ik besteed er ook eigenlijk geen aandacht meer aan, het hoort bij hem, we kunnen er mee omgaan samen.
Ik kan je geen advies geven, ze is nog jong, dus wie weet slijt het wel en wordt autorijden weer leuk. Ik denk wel dat je zelf zo min mogelijk aandacht aan het gedrag met geven.
Eventueel kan ik je het emailadres geven van de mevrouw die ons heeft geholpen met de bachbloesem. Zij heeft zelf ook doezen en dat praat toch wat makkelijker  ;)
In ieder geval, dikke knuffel voor kleine Duna en succes
#1757810
Is ze aan een bench gewend? Onze Pep vindt autorijden ook niks. Was in het begin een drama. Nu staat er zo'n stoffen reisbench achter in de auto, daar voelt ze zich veilig in. In het begin zong ze nog wel als ze in die bench zat, maar nu gaat ze gewoon lekker slapen.
Door Bien
#1757819
Vanavond ga ik jullie reacties ff heel goed lezen, bedankt!

Vanmorgen was t dus weet mis, bibberen ohohoh.

Ze gaan elke dag met me mee naar t werk 20 min heen 20 min terug allebei vanaf dat ze met 8 weken bij ons kwamen.

In het begin heeft ze dit zeker niet gedaan. Ik pieker me suf en snap dr niets van hoe dit kan.

Ik ga vanavond jullie reacties dus bestuderen!
Door Bien
#1760151
DAP-spray klinkt niet verkeerd, net even gelezen op medpets.nl, maar.... ze ziet de auto helemaal niet als vervelend.
Ze rent er als een gek op af, springt achter in, wacht op d'r snoepje en gaat eerst netjes zitten dus...
tis allemaal zo tegenstrijdig... raar beest. ;-)

tis wat he.. meiden.. hahaha
Laatst gewijzigd door Bien op za 18 sep 2010, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bien
#1760221
bedankt voor de tip weer, ik ga d'r komende week 's avonds een paar keer op korte ritjes meenemen en dan krijgt ze wat te knabbelen... normaal gesproken kan dat niet want ze zitten met z'n 2en best dicht op elkaar en Che jat het dan gewoon van Duna en die kleine pikt dat gewoon maar....
ik hoop dat die korte ritjes met wat lekker het misschien deels oplossen.  :)

ze zitten achter in mijn polo.... verhoging in gemaakt zodat ze echt achterin zitten, iets op de ruit doen durf ik niet zo goed, denk dat het binnen de kortste keer gesloopt is als ik even naar de groenteman ben  :P
Door Bien
#1760489
Hertog schreef: Vanmorgen bij de dogwisperer een hond gezien die er lusig op los kwijlde in de auto. Misschien kun je deze aflevering ergens in een herhaling zien.
Hierbij ging het om nerveusiteit.
Dat is een goeie ga vanavond zoeken! Dank.
Door Bien
#1768139
Dat van de dogwisperer heb ik nog niet gevonden da's jammer....  :-\

maar.. vandaag om 15.00 uur afspraak bij Tannetje gehad....  :P

Duna is vanaf vanmiddag aan de Bloemetjes (Bach) en Hyoscyamus Niger... beide zullen haar wat stabilier maken en dat ze wat rustiger wordt en uiteindelijk alles wat makkelijker over zich heen laat komen en dus haar leventje wat leuker gaat verlopen. o.a. minder angstig reageren op autorit en bijzondere situaties enz.

(Tannetje, Hitam, corrigeer me als ik het mis heb!)

toen ik haar vanmiddag de druppels wilde geven op een stukje gedroogde long/vis..... lukte dat niet.. waarom niet? de druppels trekken er niet in maar blijven erop liggen...
stukje brood vind ik geen optie.. iemand nog een tip?

Dacht zelf op een stukje appel ofzo. maar om daar nou 4x per dag een hele appel voor aan te snijden...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door