Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Cizsel
#1756650
Zie http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 165.0.html

Hij weegt nu 3,4 kilo... ik geef hem dagelijks tussen de 8 a 9 procent (ene dag 250g, andere dag 300g), vanwege zijn vorige weging (1 maand geleden), toen woog hij 3kg.

En nu... de dierenarts zei nogmaals dat hij minder moet gaan eten nu, hij is nu prima op gewicht en heeft 'netjes' weinig buikvet. Maar omdat hij gecastreerd is moet je nu gaan opletten want dan komt hij makkelijker aan. Dat wist ik al, maar hier de grote vraag: hoe bereken ik dat door ten opzichte van zijn gewicht, wat betreft vers vlees????
Door *Flip*
#1756733
Hier bleef de kat nog zeker een maand 400 gram per dag eten na de casteratie. Hij groeide toen ook nog 200gr in de week. Op een gegeven moment bleef er steeds meer staan en ben ik de porties gaan verkleinen. Hij is nooit dik geworden.  Ik vindt hem zelfs eerder te slank, maar hij eet niet meer dan 200gr/dag en doet het verder super.
Weet jouw DA dat je rauw voert? Ik kan mij nl zo voorstellen dat katten op brokken gemakkelijker vet aanzetten, omdat er zo veel koolhydraten in zitten waar zij niets mee kunnen.
Je zou de kat wekelijks kunnen wegen om te kijken of hij meer aankomt dan  dat hij nog groeit, dan zal je misschien minder moeten gaan voeren. Zolang hij er nog goed uit ziet en zich goed voelt zal ik hem laten eten wat hij wilt (als het geen veelvraat is dan hè! ;) )
Door Cizsel
#1756753
Ik zie 'm de laatste tijd echt niet meer groeien, toch is hij sinds half augustus nog 400g aangekomen... verder issie niet dik ofzo, maar soms vind ik hem wel dikkig.

Maar ik blijf dan denk ik voorlopig zo'n 8 procent volhouden :)
Door Mevroi Kruim
#1756817
Ik zou gaan minderen als je ziet dat hij dikker wordt. Hier werden ze niet dikker na castratie, hond Tara heeft nog jaren 2x zoveel gegeten als de da adviseerde, die liep het er echt wel weer af. Pas toen ze oud en rustiger werd ben ik gaan mindern.
Door fem fatale
#1757112
Mijn Plien mocht altijd naar behoefte eten, en dat kwam neer op gemiddeld 10%, maar na haar sterilisatie is ze binnen een paar dagen zelf minder gaan eten, ze laat het gewoon staan. Ze zit nog niet op de 3%, eerder 6%, maar ze is ook duidelijk nog niet volwassen.
Door Limpy
#1757171
Hier gaven eerdere castraten ook altijd zelf aan wanneer ze minder wilden met uitzondering van de laatste castraat Pekke, die moest op rantsoen van mij omdat hij met 11 mnd behoorlijke zwembandjes had... dat kwam vooral door het gappen bij de anderen, dus daar train ik ook al 2 mnd mee dat hij dat niet meer mag (tis ook de andere katten aanleren dit niet meer toe te staan van hem)

Maar 400 gr/dag aan een kat geven?  :o das hier dagtotaal voor 4 katten...........
Gebruikersavatar
Door koekje
#1757288
sien werd wel vet na de ontstokking, maar toen at ze nog geen barf helemaal en de vervetting is geleidelijk gegaan. ot is er niet dikker op geworden en die ben ik ook niet minder gaan voeren.
Door *Flip*
#1758032
Limpy´s aai-assistente schreef: Maar 400 gr/dag aan een kat geven? :o das hier dagtotaal voor 4 katten...........
Grote en erg actieve kater, nu zit hij 'nog maar' op 200gr hoor ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door