Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ashley
#1756513
Ik word binnenkort ( misschien morgen al) opgenomen in het ziekenhuis. Normaal eten Pluto en Loes barf maar naar het pension krijgen ze kvv mee in afgepaste porties. Maar ik heb geen idee welke ik kan geven. Normaal kregen ze haaksbarf mee maar het is voor Jeroen nu qua tijd onmogelijk naar Budel te rijden voor een paar rollen. Nu zag ik dat er hier een dorp verderop een leverancier zit van Carnibest. Maar welke moet ik nou halen? Pluto is allergisch voor alles wat maar enigszins in de buurt komt van dat wat er allemaal in brokken zit, weet alleen niet of dat nou is voor smaakstoffen of iets anders. Wat ik wel weet is dat hij vreselijke jeuk krijgt van alles waar graan in zit. Zelf zat ik te denken aan de carnibest light omdat ze in het pension natuurlijk ook minder beweging krijgen dan hier....Kan ik dat dan ook voor een aantal weken geven? Weet niet hoelang ik in het ziekenhuis moet blijven of eten ze dan te eentonig? Het is niet voor altijd, zodra de honden weer thuis zijn gaan ze weer lekker barfen, het is echt ter overbrugging omdat ik niet wil dat ze in het pension brokken moeten eten.

Wie heeft er advies?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1756551
In de Carnibest Diabetes zit geen rijst en/of andere granen, maar er zitten wel oliën door dus ik weet niet of dat een probleem is?
Geur- kleur- en smaakstoffen zitten er niet in.

Het is geen probleem om een paar weken alleen CB te geven, het is compleet.
Ik zou niet al te veel (laten) voeren, ik vind het redelijk vet.

Mijn ervaring met Kjell is dat hij van CB maar 500-600 gram per dag nodig had en nu van BARF krijgt hij 700 gram met af en toe een dagje meer (tot ongeveer 1 kg) omdat hij anders niet op gewicht blijft.
Hij weegt 32 kg.
Door Anne in Zweden
#1756554
Als je op www.carnibest.nl kijkt, zie je onder "productinformatie" de ingrediënten van alle CB-soorten staan. Misschien heb je daar iets aan!

Succes met de ziekenhuisepisode. Hopelijk kunnen ze je nu weer op weg helpen met eten!

Edit: dit stond er onder "menselijke consumptie"; onder "vlees" vatten zij dus alle bruikbare delen van een dier samen: spiervlees, orgaan en bot).

In geen van de Carnibest voedingen wordt varkensvlees verwerkt, ook bevatten de voedingen geen botten van runderen of schapen.

Wat Carnibest wel bevat is onder andere het volgende: vers kippenvlees (filet, hart, maag, lever, nek, bot), vers rundvlees (spiervlees, vuile pens, hart, lever, nier), vers lamsvlees (spiervlees, vuile pens, hart, lever, nier). Deze grondstoffen zijn deels afkomstig van biologisch gehouden dieren.

Ook bevat Carnibest verse groenten zoals bladgroenten. De groenten in Carnibest zijn geheel afkomstig van biologische productie en worden wekelijks vers aangeleverd door Udea. (www.udea.nl)

De rijst en oliën in Carnibest zijn ook geschikt voor menselijke consumptie. Carnibest bevat gepofte witte rijst. Rijst maakt echter een zeer klein onderdeel van de voedingen uit doch is een noodzakelijk onderdeel van een gezonde en complete voeding. Carnibest bevat tevens koudgeperste zonnebloem- en lijnzaadolie, voor natuurlijke bronnen van vitamine E en omega 3.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 16 sep 2010, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#1756556
Heb je de kans om aan Darf te komen? Da's 100% biologisch en komt geen graan aan te pas.
Ze hebben 2 varianten: Eko (dat is de reguliere) en Aktief (behoeft geen uitleg :biggrin2:).
Hier eten ze m.n. de Aktief en de Eko 'for fun', ter afwisseling er bij.

In een pension zullen ze minder beweging krijgen, maar de hele situatie kost natuurlijk wel energie! Ik zou daarom niet voor een light versie gaan.
Als je honden aanleg hebben om te zwaar te worden zou ik hoofdzakelijk de Eko laten geven en ter afwisseling zo nu en dan de Aktief.
Ze zijn beiden compleet, maar de Aktief is gewoon nog mooier van samenstelling (Eko heeft bot van 1 diersoort en vlees van 4 diersoorten, Aktief heeft bot van 2 diersoorten, vlees van 5 diersoorten)

DARF EKO bestaat uit:
50% biologische kipkarkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
10% biologisch rund spiervlees
10% biologisch lams en geitenvlees
10% biologische lamslong en lamspens
10% biologische groenten
5%  biologisch runderhart
5%  biologische rund lever & nieren

DARF ACTIEF bestaat uit:
50% biologische kip en eenden karkassen ( vlees bot verhouding 50-50)
15% biologisch rund spiervlees
10% biologisch lams en geitenvlees
  5% biologische lams- en  rund  long en lamspens
10% biologische groenten
  5% biologisch rund hart
  5% biologische rund lever & nieren

De prijs is prettiger dan Carnibest. Het is in plakken van 200-250 gram, dus er is gemakkelijk porties van de maken voor 't pension.
Ik ben er ontzettend tevreden over en 'k denk dat jouw hond dit wel zal verdragen?
Door ashley
#1756578
Voor darf moet ik evengoed naar Budel (lupa)  rijden en daar heeft Jeroen vandaag geen tijd meer voor. Hij is nu werken tot vanavond half 10 en dan moet er in en rond het huis nog het 1 en ander geregeld worden zodat we eventueel morgenvroeg kunnen vertrekken. De honden worden rond 8 uur in het pension verwacht. Budel is hiervandaan ruim een uur rijden heen  en dan weer terug......
Door Parelridder
#1756597
Er moet nog veel in korte tijd en het pension verblijf is tijdelijk, dus zolang er geen allergische reactie ontstaat is het allemaal goed genoeg zou ik dan maar denken..
Beterschap!!
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1756835
Ik zou of even op de site van carnibest kijken of ze even bellen.
Ze zijn erg behulpzaam. Ik weet dat in carnibest diabetes geen graan verwerkt zit en geen koolhydraatrijke groentes.
De lightversie ken ik niet.

Ik zag laatst bij een wat grotere dierenwinkel ook alaska in de vriezer liggen, miss is het de moeitte waard om even de dierenwinkel in de buurt te bellen wat ze hebben liggen.

Nog een andere optie, maar ws wat meer werk en ook afhankelijk van hoelang ze in het pension moeten verblijven.
Een week of 2-3 moet het geen probleem om alleen even vleesbot van kip te voeren.
Is smuldier enkelvoudig kip halen en dan dat samen met orgaan en spiervlees verpakken in de juiste verhouding.
Zo weet je ook zeker dat er niets doorheen zit waar je hondje niet tegen kan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door