Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door minoes
#1755493
maandag 280gr vleesmix van de rund.zit hart en lever in.
dinsdag  280gr kipperkarkas of kipnekken
woensdag 280gr vis
donderdag 280gr paardenmix
vrijdag 200gr groentepotje(vind ze heerlijk)
zaterdag 280gr pens
zondag 280 gr eendenmix

nou ben ik nog bezig om dingen van de geit of lam te kunnen krijgen bij de islamitsche winkel.
dan heeft ze nog meer variatie.
Laatst gewijzigd door minoes op wo 15 sep 2010, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1756281
Een menu moet uit meer bot bestaan dan 1 dag kipkarkas. Wat is het percentage vleesbot of kaal bot van je hele menu? Zit er bot in de runder-, paarden- en eendenmix? Is de vis een complete vis, of allen visfilet? En zit er ook nier in één van de mixen?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1756352
Naast variatie is ook de verhouding vleesbot, orgaan en spiervlees belangrijk.
Dit om te zorgen dat je menu compleet is qua voedinsstoffen.

Het is dus van belang dat je tussen de volgende percentages voert:
40-50% vleesbot
15-20% orgaan (waarvan max. de helft pens en de rest hart, lever en nier)
15-35% spiervlees
0-15% groente

Omdat te kunnen uitrekenen is het belangrijk dat je weet wat er in de paardenmix en eendenmix zit qua orgaan, spiervlees en bot.
Weet je dat?

Daarnaast is het ook niet onbelangrijk om je menu een beetje te verdelen, 1 dag vleesbot of 1 dag orgaan gaat bij de meeste honden niet goed qua ontlasting.
Door minoes
#1756509
in de paarden en eendenmix zit wel bot
in de eendenmix zit hart,nek,rug en lever .
dus ik zou eigenlijk mischien de eendenmix kunnen mixen met kippenkarkas of de kipnekken.
in de rundervlees mix zit wel lever en hart enzo.
wilde al kijken of er bot ook in zat,maar volgens mij niet.
ik moet weer nieuwe vleesmix halen dus zal er even op letten.
#1756720
[quote="minoes"]
in de paarden en eendenmix zit wel bot
in de eendenmix zit hart,nek,rug en lever .
dus ik zou eigenlijk mischien de eendenmix kunnen mixen met kippenkarkas of de kipnekken.
in de rundervlees mix zit wel lever en hart enzo.
wilde al kijken of er bot ook in zat,maar volgens mij niet.
ik moet weer nieuwe vleesmix halen dus zal er even op letten.
[/quote]

Kun je er ook achter komen hoeveel bot, spiervlees, lever en nier er in de mixen zit? Dan kun je op basis daarvan bekijken wat je het beste kunt combineren en toevoegen om een compleet menu te maken. Het aanhouden van de juiste percentages is wel belangrijk, anders kan je hond tekorten of overschotten opbouwen.
#1756755
Ik las dat je het erg moeilijk vind om een menu te maken.
Misschien kun je eens in de andere topics kijken waar menu's staan, dan heb je heel wat voorbeelden (let wel op de reacties of een menu goed is of niet)

Wanneer je nou veel mixen (neem aan dat dat complete versies van kvv is) voerd, kun je bijv 5dagen die mixen voeren en dan 2 dagen barfen met vleesbot en spiervlees. Orgaan zit meestal al genoeg in kvv ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door