Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door HDSI59
#1755150
Hoe stap ik verantwoord over op KVV bij een hond waarbij EPI en Peri-anale fistels zijn geconstateerd. Ben binnen jullie forum aan het zoeken maar het valt niet mee de juiste verkoopadressen te vinden. Heb ik idee dat ik in de rimboe woon. Uiterste puntje Twente, tegen de duitse grens. Wie kan mij advies geven?

Bij voorbaat dank,
Door charmed
#1755243
Wat wil je gaan doen, KVV of Barf?

KVV met pancreas kan je vinden bij www.carnibest.nl en dan je regio aanklikken en daar heb je alle verkoopadressesn staan bij jou in de buurt. De pancreas moet altijd op 30*C gegeven worden, een portie met pancreasvoer in een boterhamzakje doen (die van de aldi zijn waterdicht)  in kraanheet water in een bakje hangen en dan even wachten tot het warm is.

Of BARF zelf samenstellen?
Dan moet je verse pancreas kopen, waarschijnlijk kan dat bij Herby, bij herby als je daar genoeg besteld voor een X bedrag komen ze het jou gratis aan huis brengen. Hier kan je ook allerlei soorten vlees bij kopen.

Edit: Misschien kan je het beste direct Pancreas halen van Carnibest, en je dan verder orienteren en kijken wat je wilt geven. Want als je wilt barfen moet je je nog in een en ander verdiepen. Voor jou hond is het belangrijk dat hij zo snel mogelijk op verse pancreas gaat :)
Laatst gewijzigd door charmed op wo 15 sep 2010, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1755382
[quote="HDSI59"]
Hoe stap ik verantwoord over op KVV bij een hond waarbij EPI en Peri-anale fistels zijn geconstateerd. Ben binnen jullie forum aan het zoeken maar het valt niet mee de juiste verkoopadressen te vinden. Heb ik idee dat ik in de rimboe woon. Uiterste puntje Twente, tegen de duitse grens. Wie kan mij advies geven?

Bij voorbaat dank,
[/quote]

Ik denk dat je er onverstandig aan doet om van het een op het andere moment over te schakelen. Maar, ik ben geen ervaringsdeskundigen op EPI gebied en ik weet dat deze er wel zijn. Maar ik zou zelf voor de langzame manier van overschakelen kiezen. Dat kan nooit kwaad. En terwijl je dat doet dus het enzymenpoeder evenredig afbouwen. Hier staat hoe je langzaam overschakelt:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 790.0.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door