Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1753845
Vandaag de uitslag van de urine van 1 van mijn ouwetjes binnen. Ze heeft een bacteriele blaasontsteking, haar urine moet nog 2 dagen op kweek zodat dat kreng van een bacterie achterhaald kan worden. Dan krijgt ze een AB kuur mee. Ze heeft verder geen gruis oid, allen die rot bacterie.
Heeft iemand ervaring met een bacteriele blaasontsteking? Is het goed te behandelen?
Door flin
#1754103
je vraagt je dan gelijk af hoe ze d'r aankomen? nah, ik tenminste...
  't schijnt ergens in de regio van 2 tot 5 % idd 'een bacterie' te zijn

als de DA weet, welke rotzak er speelt, dan zal een gerichte AB-kuur, met bijbehorende aantal pillen en x aantal dagen
toch wel afdoende moeten zijn (en na de kuur nogmaals een kweek oft idd schoon is)

sterkte hoor!
Door Loeka
#1754172
Heb ik de da ook gevraagd, maar ja hoe kom je aan zoiets? Hij wist het zo ook niet.
Die paar procent hihihi. Laat ik het zo zeggen, het is altijd een apart dier geweest  :biggrin2: ;)
Door Limpy
#1754190
Ow, das zo´n blaasontsteking in de categorie "we weten niet waar het vandaan komt"... die heeft limpy ook eens gehad zo´n 6 jr geleden.
2 weken AB voor gehad en nooit meer teruggekomen (ik sop de bakken wel wat vaker sindsdien)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door