Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cindy5409
#1753763
Nadat ze van de week konijnenrug hebben gehad vanavond eendenrug. En de grootste van het stel (kruising flatcoated retriever) Doet dus vakkundig 5 minuten z'n rug kraken om hem vervolgens nog als lap naar binnen te werken er wordt dus niks stuk gescheurd. Moet ik me hier zorgen over maken. De ontlasting is overigens perfect.
Door Nadia
#1753767
Nee, Kain doet dat ook zo.. Neemt um helemaal in de bek. Kraakt hem tot moes en slikt hem door. Soms kraakt ie er een stuk vanaf.
Door smulpaap
#1753787
Dat gaat hier idem hoor ,het eerste stuk gaat even met behulp van de poten en daarna is het hup in de bek en kraken maar
De russels doen er wel even langer over
Door Mevroi Kruim
#1755577
Hier idem, kraken, nog meer kraken, slik.
Tara knaagde er echt stukken af, dat was nog eens een beschaafde eetster, maar de IJs-heertjes doen niet moeilijk.
Door dancingdaydream
#1755637
nog even een vraagje, als het mag. hoe "hard" is eend/konijn? Ik zou wel eens konijn en eend karkas/rug willen proberen te geven, maar ik weet niet of dit dus te groot of hard zal zijn voor mijn mini-monster... Kwartel en kippennek kan ze zonder problemen kraken, binnenkort krijg ik om te proberen een eendennek van iemand.
Door TMG1961
#1755669
Gewoon de eendennek geven, je kan ze altijd even platslaan in het begin. Ze zijn wel een stuk groter dan kippennek, de mijne wegen rond de 100 gram per stuk en zijn een centimeter of 15
Door TMG1961
#1755706
Zou beginnen met een klein eenden nekje, daarna ruggetje. Maar misschien dat de meer ervaren barfers daar meer over kunnen vertellen, ben zelf ook net bezig en Pixie is ietsje groter dan jouw hondje.
Gebruikersavatar
Door pike
#1755720
cindy5409 schreef: Nadat ze van de week konijnenrug hebben gehad vanavond eendenrug. En de grootste van het stel (kruising flatcoated retriever) Doet dus vakkundig 5 minuten z'n rug kraken om hem vervolgens nog als lap naar binnen te werken er wordt dus niks stuk gescheurd. Moet ik me hier zorgen over maken. De ontlasting is overigens perfect.
Aan zo'n rugstuk valt niets te scheuren. Dat is alleen maar knipwerk.  ;)
Door dancingdaydream
#1755741
TMG1961 schreef: Zou beginnen met een klein eenden nekje, daarna ruggetje. Maar misschien dat de meer ervaren barfers daar meer over kunnen vertellen, ben zelf ook net bezig en Pixie is ietsje groter dan jouw hondje.
iétjes maar hoor (A) maar ze voelt zich wel een dobermann :P

Bedankt :)
Door smulpaap
#1755743
Ik heb voor mijn russells ook eendenvleugels , die wegen zo,n 50 tot 60 gram ... is misschien ook iets voor jouw hondjes ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door