Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1753245
Antonia schreef: Ik heb eind van de middag een afspraak met de dierenarts om mijn vragen en mijn zorgen te bespreken.
fijn Tonny..het is altijd beter om je zorgen te uiten aan dege die met jou lieverd aan de slag gaat :-*
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1753354
Antonia schreef: Ik heb eind van de middag een afspraak met de dierenarts om mijn vragen en mijn zorgen te bespreken.
Sterkte vanmiddag. Ik hoop dat hij een gedeelte van je zorgen weg kan nemen.  :-* :-*
Door sella
#1753751
Ik heb wel opiaten voor diego.
Je krijgt een recept, gaat naar de apotheek, betaalt de pillen en je kan ze dan geven.
Ik heb tramadol en nu oxycontin voor hem.
Niet via de waterpoort maar via mijn eigen dierenarts.
Wel in overleg met de waterpoort.

Brian was er fysiek een stuk slechter aan toe dan Enya? Dat scheelt ook heel veel hoe een dier op de hele ingreep reageert.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1754725
Hé dat is niks die dat ongeruste gevoel voor een operatie.
Het gaat gewoon helemaal goed komen en dan kan Enya nog vele jaren bij jou genieten!

Over de pijnstillers, idd opiaten mogen ook op recept thuis gegeven worden.
Miss is het een idee te kijken van welk soort pijnstiller Ieren/grote honden of honden in het algemeen de minste bijwerkingen hebben?
Daar is vast wel iets over bekend lijkt me.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1754776
Opiaten kunnen heel goed thuis gegeven worden. Inderdaad via een receptje en de apotheek. Dus dat is zeker een oplossing.
En Enya is veel minder ziek dan Brian was met zijn meganier. Dus het moet goed komen!
Door Antonia
#1754951
Ik heb gistermiddag heel uitgebreid gesproken met de dierenarts die Enya gaat opereren. Hij heeft uitgebreid de tijd genomen om naar al mijn vragen en zorgen te luisteren en daar waar mogelijk beantwoord. Ik weet nu welke narcose er gebruikt wordt, welke antibiotica ik meekrijg en welke pijnstilling Enya tijdens en na de operatie gaat krijgen. Verder heeft de dierenarts mij een beeld gegeven wat ik kan verwachten en waar ik rekening mee moet houden. Hij is daarbij uitgegaan van het slechtste scenario, dan kan het alleen maar meevallen.

Verder hebben de drie dierenartsen van dit forum, Dorothea, Erwin en Tannetje, met mij meegedacht (waardoor ik ook weer de juiste vragen aan de dierenarts die Enya behandelt kon stellen) en mij een aantal adviezen gegeven waar ik heel veel mee kan. Ik ga het herstel van Enya ondersteunen door morgen al te beginnen met het geven van Arnica en Traumeel met daarnaast een goed omega-3 supplement (Doils) en een goed probioticum (Solgar).

Doordat ik nu een redelijke inschatting kan maken van wat ik kan verwachten en omdat ik weet wat ik kan doen om het voor Enya zo comfortabel als mogelijk is te maken, ben ik een stuk rustiger.
Door Wendi
#1754967
Hee Tonny,

Ik wens je erg veel sterkte overmorgen en hoop dat je dit rustiger gevoel vast kunt houden.
Hoop dat alles goed gaat, de operatie en alles wat daarna komt.

Enya wordt de langst levende Ier van de hele planeet!
Door Antonia
#1755005
Femke schreef: Heel veel sterkte Tonny   :-* :-* :-*
Dank je wel. Wat heb je trouwens een leuke tekst in de hoek van de avatar staan. Die spreekt mij op dit moment wel heel erg aan  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door