Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door mandyy
#1752796
Ik heb een probleem met het pens voeren van mijn hond. Hij krijgt al een hele tijd vuile pens, normaal van rund uit de dierenwinkel, maar toen gaf ik nog CB. Hij kreeg er altijd diarree van, dus ik dacht dat zijn darmen niet goed gewend waren aan dit zware voedsel.
Nu voer ik een week barf, zonder enig probleem, al wil hij af en toe niet eten. Gister heb ik 'm vuile schapenpens gegeven, en vannacht kreeg hij last van zijn maag en darmen. 's Nachts (leuk om 4 uur....) kon hij het niet meer ophouden en heeft in huis gepoept.
Hij is dus niet allergisch ofzo neem ik aan, hij heeft ook wel schapenvet gegeten en ander rund kan hij ook gewoon aan. Hoe kan dit en wat kan ik hier aan doen? Het is nogal vervelend :P.

En hij heeft natuurlijk een beetje groente nodig. Ik heb me al een beetje in gelezen wat voor soort groente hij kan eten, maar in welke verhoudingen kan ik het beste een mixje maken? En kan ik dat dan invriezen, of moet ik dat dan elke week opnieuw maken?

Groetjes!
Door DJ_Doerak_Tucker
#1752808
Er zijn veel honden die aan de dunne gaan van alleen pens, geef je hem alleen pens of ook botwerk erbij? Dit laatste is wel aan te raden wanneer je hond dunne ontlasting krijgt van pens. Het is een beetje puzzelen hoe jouw hond het t beste doet. Succes! Het is inderdaad vervelend om 's nachts te staan dweilen ;) :P...
Door pallas
#1753268
Hier gaan ze van gewone pens aan de slinger.
De biologische pens werk juist wel weer heel erg goed en daar poepen ze juist wat later pas van.
ik zou eens kijken hoe ze het op de pens van bandit doen ;)

en veel geven bij pens ook bot en juist weer geen groente, anders zijn ze ook aan de dunne.
Door TMG1961
#1753277
Pixie krijgt 1 dag in de week pens. 's ochtends krijgt ze dan alleen bot en 's avonds alleen pens. Tot nu toe geen problemen met de ontlasting met die combinatie.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1753410
Het verschilt per hond, de ene kan prima tegen een hele pensmaaltijd, de ander raakt ervan aan de dunne.
Ik zou eens proberen de pens wat te verdelen over de week en dan te geven met vleesbot.
Ws werkt dat wel.

Hier een topic over groentes:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,795.0.html
Je kan het prima invriezen. Let alleen wel op, de kwaliteit van gemalen groente gaat sneller achteruit dan van vlees.
Ik maak altijd voor maximaal 2 maanden mix en dan weer een nieuwe mix.
Gebruikersavatar
Door mandyy
#1753852
Ik zal de volgende keer inderdaad eens wat botvlees erbij voeren, kijken hoe dat gaat. Want het probleem is niet zozeer dat hij in huis poept, maar we hebben tapijt (niét handig met een hond!) dus je staat een uur te boenen xD

Dan had ik eigenlijk nog een vraag. Hoe doen jullie het als jullie al ingevroren vlees binnen krijgen? Ik bestel dan bij Herby en heb het dit keer in porties per dag verdeeld (dus alles in porties van 200gr) maar als ik dan gemixt vlees ga voeren is dat niet handig. Wat is dan wel handig om te doen?
Door Mevroi Kruim
#1755575
Ik heb alles in kilo's in de vriezer, nou gaat er hier wel wat meer door maar ik trek gewoon voor een paar dagen tegelijk uit de vriezer. In de koelkast blijft het echt wel een dag of 5 goed, zelfs de katten eten het dan nog.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1756518
Bantu gaat van alleen een (vuile)pens maaltijd ook aan de slinger, en bij Kay was het idem dito. Ik verdeel de pensmaaltijden nu over 2 keer per week (doe ik trouwens met ander orgaan ook) en doe er iets van botwerk bij (kipkarkas kippenek o.i.d)
Ik maak de groentemixen altijd voor 2 of 3 weken en maak bakjes voor in de vriezer.
Zelf voer ik nooit EN orgaan (pens ook niet) EN groente samen. Werkt bij mijn honden zeer laxerend :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door