Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kurt007013
#1753177
hallo ,

bij deze graag volgende opmerking ivm Naturis:

op 24/08 had ik opnieuw enkele dozen Naturis gekocht bij een verdeelpunt hier bij mij in de buurt ( 2 dozen kip compleet / 1 doos kip-rund / 1 doos lam = totaal 86,40€ )
Zoals gewoonlijk kregen mijn show en fokhonden dit vlees , mijn andere honden enkel korrels  :-[
De volgende dag hadden ALLE 3 de honden die het vlees hadden gegeten diaree :  >:( ( en in een erge mate dat ik zelfs NIET met hen op show kon ... Daar ging mijn inschrijvingsgeld van 63€ ook nog eens in de lucht !!! )  >:( :'(
Het vlees had ook een heel rare 'bedorven' reuk , zowel de kip , de kip-rund als de lam .
De dag erop heb ik Dan eens aan 2 andere honden het vlees gegeven en zoals ik had gedacht .... Deze morgen hadden zij ook diaree !!!  :busted:
Dus ... Mijn conclusie is dat ik 4 dozen bedorven vlees heb gekocht !!
Nu had ik graag een reactie ontvangen van Naturis hoe zij dit gingen oplossen . :argue2:

Groot was mijn verbazing dat : 1°) dit een 3-tal dagen duurde vooraleer ik een antwoord kreeg ; als ik bestelde kreeg ik dezelfde dag nog een antwoord !!!
2°) ze doodleuk melden dat ze op reis waren ??? maar bestellen kon men wel ????
3°) ikzelf het initiatief moest nemen om alles terug te sturen naar verkooppunt en ze dan gingen kijken wat er met het vlees aan de hand was ; dan gingen ze "eventueel" kijken om mijn geld terug te geven ( ... en intussen dezelfde worsten nog eens aan iemand anders verkopen mss... dat wilde ik niemand aandoen ! )

Ik verbruikte vaak zo'n 150 à 200kg vlees / anderhalve maand... en dan zo'n "service" !!!
MIJN HONDEN verdienen beter ... :boo:

nog mensen met zo'n ervaringen ?
Door Daphne&Jayden
#1753214
Ik heb over dit merk wel eens een gesprek gehad met een dierenwinkeleigenaar in de buurt. Hij is een keer in de fabriek van Naturis geweest omdat hij kvv wilde gaan verkopen in zijn winkel. Naturis is niet in zijn assortiment gekomen (!), aangezien de lucht in de fabriek niet te harden was. Hygiëne en houdbaarheidsdatum hadden ze daar nog nooit van gehoord, volgens hem, het vlees dat ze daar gebruiken zou menigeen allang in de kliko gegooid hebben. Het was om te zeggen nogal rijp... :-\

Die man was in ieder geval nogal fel over Naturis en waarschuwde mij om daar vooral geen vlees van te voeren. Ik heb het nogal langs me heen laten gaan, omdat ik toch geen kvv voer of bij Naturis vlees bestel. Maar ja, nu jij dit zo schrijft....
Ik had niet zoiets om slechte reclame te maken voor Naturis na zijn verhaal gehoord te hebben, maar als jij die bevindingen ook hebt...
Overigens heeft die man ze er daar ook op aangesproken, maar kreeg te horen dat het vlees nog prima was voor honden.... :o

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe ze dit verder gaan oplossen... :)
Door orinake
#1753253
wel raar...
Ik heb hier ook al naturis gehad en nooit problemen mee gehad...
Ik ben het wel zelf bij Ruud gaan halen (België).
Vind het raar ook dat je zo'n reacties krijgt.
Als ik Ruud bel met vragen dan krijg ik meteen een gepast antwoord
Door kurt007013
#1753334
hoi ,

nee , heb intussen - en ik spreek nu toch al opnieuw over een 3tal dagen - NIETS meer van Naturis gehoord .... zullen terug op reis zijn zeker  ;D ;D

Ik weet één ding zeker ... deze KVV komt hier zeker NOOIT meer in huis .
En als ik dan de reactie zie van Daphne&Jayden ... waarbij ze bij Naturis opmerken " tzal wel nog goed genoeg zijn voor honden " , nou dan weet ik het wel 100% zeker !!!
Alsof een hond wel afval of bedorven vlees moet eten ..... >:(

Heb wel steeds laten thuis bestellen vroeger , behalve de laatste keer toen ik het zelf ben gaan afhalen in een verkooppunt ; maar als ze aan huis leveren gebeurt het hier steeds met een gewone bestelwagen , dus geen KOEL of VRIESWAGEN !!
hoe kan het dan vers blijven heb ik me steeds afgevraagt ... en nu heb ik het resultaat zelf mogen ondervinden !

grtz kurt ;)
Door moniqueo
#1753370
Hetzelde gedonder gehad met smuldier,een fatsoenlijk mailtje gestuurd met de vraag of de samenstelling veranderd was of er iets
fout is gegaan bij de distributie(zomer)
Nooit geen antwoord gekregen.

Ben op CB en energique overgestapt en ik experimenteer niet meer met andere of nieuwe kvv's.
Heb ook al es een mailtje gestuurd naar CB kreeg daar de andere dag,keurig antwoord op.
Door orinake
#1753373
[quote="kurt007013"]
hoi ,

nee , heb intussen - en ik spreek nu toch al opnieuw over een 3tal dagen - NIETS meer van Naturis gehoord .... zullen terug op reis zijn zeker  ;D ;D

Ik weet één ding zeker ... deze KVV komt hier zeker NOOIT meer in huis .
En als ik dan de reactie zie van Daphne&Jayden ... waarbij ze bij Naturis opmerken " tzal wel nog goed genoeg zijn voor honden " , nou dan weet ik het wel 100% zeker !!!
Alsof een hond wel afval of bedorven vlees moet eten ..... >:(

Heb wel steeds laten thuis bestellen vroeger , behalve de laatste keer toen ik het zelf ben gaan afhalen in een verkooppunt ; maar als ze aan huis leveren gebeurt het hier steeds met een gewone bestelwagen , dus geen KOEL of VRIESWAGEN !!
hoe kan het dan vers blijven heb ik me steeds afgevraagt ... en nu heb ik het resultaat zelf mogen ondervinden !

grtz kurt ;)
[/quote]

Mag ik even onbeleefd zijn en vragen om welk verkooppunt het gaat?
Door connie63
#1753377
[quote="orinake"]
Mag ik even onbeleefd zijn en vragen om welk verkooppunt het gaat?

[/quote]

ik voer dat hier ook , nou is mijn verkoop punt bij de fokker
maar ik heb er nooit last van, tot nu dan
Door bea
#1753378
Dit bericht stond een tijdje geleden op het forum.


NATURIS ROEPT EEN LOT VOEDER “DIEPVRIES” VOOR GEZELSCHAPSDIEREN TERUG

Naturis roept een lot “rauw en diepgevroren” voeder voor gezelschapsdieren terug .
Het product wordt verkocht onder de naam : “Naturis Rund/Kip Compleet”.
Het gaat enkel om producten met minimale houdbaarheidsdatum: 04-08-2011 en Keurmerk : PET100581

Tijdens een routinecontrole werd Salmonella aangetroffen. Naturis vraagt de klanten die deze producten in hun bezit hebben hetzij ze voldoende te verwarmen vooraleer ze aan hun dieren te geven, hetzij ze terug te brengen naar het verkooppunt.

Salmonella kan bij honden en katten maagdarmontsteking veroorzaken gepaard gaande met diarree. Deze dieren kunnen drager en uitscheider worden van Salmonella en op hun beurt een risico inhouden voor de omgeving (verzorger, kinderen,…) van de dieren. Ook het manipuleren van vlees besmet met Salmonella kan een risico inhouden.

Als gevolg van dit voorval zal Naturis starten met eigen controles op de aanwezigheid van Salmonella, teneinde de kwaliteit en veiligheid van de geleverde producten te garanderen.

Meer info via mail [email protected] of via telefoon 0499/176739.

Naturis BVBA
Begijnenstraat 14, 2480 Dessel, België

3 september 2010 Bron: http://www.favv.be/home-nl/
Door kurt007013
#1753446
nou , mss wil ze wel gewoon uitzoeken hoe het komt dat het vlees bedorven was ?
hoe het komt dat het zo verschrikkelijk stonk ?
hoe het komt dat mijn honden die ervan aten 3 dagen diaree hadden !
hoe het komt dat ik daardoor een show moest missen !
hoe het komt dat er nog gebruikers klachten hebben ?
hoe het komt dat ze durven beweren "tis nog goed genoeg voor een hond" ( kan je de mail bezorgen ! )
hoe het komt dat er een mail op een forum verschijnt dat er salmonella in het vlees zit , doch men niet reageert op een klacht ( oh ja ... waren op reis  ;D ;D ;D )

misschien is dit wel iemand die er wel iets aan wil doen , dus .....

BEDANKT VOOR DE MOEITE ASTRID 1
Door orinake
#1753510
[quote="kurt007013"]
nou , mss wil ze wel gewoon uitzoeken hoe het komt dat het vlees bedorven was ?
hoe het komt dat het zo verschrikkelijk stonk ?
hoe het komt dat mijn honden die ervan aten 3 dagen diaree hadden !
hoe het komt dat ik daardoor een show moest missen !
hoe het komt dat er nog gebruikers klachten hebben ?
hoe het komt dat ze durven beweren "tis nog goed genoeg voor een hond" ( kan je de mail bezorgen ! )
hoe het komt dat er een mail op een forum verschijnt dat er salmonella in het vlees zit , doch men niet reageert op een klacht ( oh ja ... waren op reis  ;D ;D ;D )

misschien is dit wel iemand die er wel iets aan wil doen , dus .....

BEDANKT VOOR DE MOEITE ASTRID 1
[/quote]

wel die mail mag je me bezorgen op [email protected]
ben ik wel heel benieuwd naar.
Ik krijg immers nooit zon mails als ik hen iets vraag  ???
Door orinake
#1753574
[quote="kurt007013"]
hoi ,

nee , heb intussen - en ik spreek nu toch al opnieuw over een 3tal dagen - NIETS meer van Naturis gehoord .... zullen terug op reis zijn zeker  ;D ;D

Ik weet één ding zeker ... deze KVV komt hier zeker NOOIT meer in huis .
En als ik dan de reactie zie van Daphne&Jayden ... waarbij ze bij Naturis opmerken " tzal wel nog goed genoeg zijn voor honden " , nou dan weet ik het wel 100% zeker !!!
Alsof een hond wel afval of bedorven vlees moet eten ..... >:(

Heb wel steeds laten thuis bestellen vroeger , behalve de laatste keer toen ik het zelf ben gaan afhalen in een verkooppunt ; maar als ze aan huis leveren gebeurt het hier steeds met een gewone bestelwagen , dus geen KOEL of VRIESWAGEN !!hoe kan het dan vers blijven heb ik me steeds afgevraagt ... en nu heb ik het resultaat zelf mogen ondervinden !

grtz kurt ;)
[/quote]

Nog even dit: aangezien ik weet bij wie je je spul haalt nu :)
De bestelwagen is voorzien van een vriezer. Dus niets verkondigen wat niet klopt :)
Ik wacht nu op de mail.
Door kurt007013
#1753582
de bestelling is hier STEEDS gebeurt in een GEWONE bestelwagen ZONDER KOEL OF VRIESBAK !!  >:(

ik verkondig geen leugens , enkel de feiten !!
moet ik nog de kleur van de wagen geven ook mss ?????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door