Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1751384
Bij Beau is begin augustus gezegd dat hij lekkende darmen heeft hij is al ong. 6 weken aan de l-glutamine en probiotica in behoorlijk hoge dosis.
Het gaat aardig goed af en toe een beetje dus over zijn barfkeutel en daarna weer beter, de afgelopen 12 dagen heel goed en vrijdag zag ik alweer wat dunne ontlasting gevolgd door diaree van vrijdag op zaterdag en weer lekker in huis.
Gisteren verder weinig ontlasting en als er wat kwam was het een keutel en vanmorgen weer in huis en nui beetje vlaaiachtig misschien iet dikker.
Ik weet het niet meer hoor ik ga hem voorlopig even geen groente meer geven en kijken of dat werkt wat zijn eigenlijk precies de stoppende groentes.
Hij krijgt nog steeds l glutamine en probiotica maar heb een idee dat dat niets helpt.
Laatst gewijzigd door deja op ma 13 sep 2010, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1751434
Misschien dat Beau last heeft van een virus? Want er heerst van alles. Of is dit exact de diarree die je van hem gewend bent? Stoppende groenten zijn alle ondergrondse groenten. Maar wat vooral goed werkt op de darmen is gekookte pompoen. Heb je toevallig donderdag/vrijdag iets vets te eten gegeven?
Door deja
#1751489
Lizzy schreef: Misschien dat Beau last heeft van een virus? Want er heerst van alles. Of is dit exact de diarree die je van hem gewend bent? Stoppende groenten zijn alle ondergrondse groenten. Maar wat vooral goed werkt op de darmen is gekookte pompoen. Heb je toevallig donderdag/vrijdag iets vets te eten gegeven?
Ja hij heeft donderdagmorgen en vrijdagmorgen paardensnippers van Lupa gehad ik vond het erg vet en allemaal vellen hoef het nooit meer, maar heb ook donderdag spercibonen gedraaid dus dat hebben ze s'avonds bij hun botvlees gehad.
Vrijdag heb ik ook prut gedraaid dat was wortel komkommer lof bloemkool en broccoli dat heb ik door het restant spercibonen gedaan van donderdag, dus eigenlijk alleen maar wortel wat stopt.
Vandaar dat ik dacht het kan wel eens door de groente komen, ontlasting was vanmiddag wel wat vaster maar wel veel slijm.
Maar zou het dan ook van het paard kunnen komen wat botvlees betreft heeft hij haaskarkas en kipkarkas en kippenpoten en eend gehad de afgelopen dagen.
En houd gekookte pompoen in dat je een pompoen moet kopen en in stukje moet snijden en dan koken.
Laatst gewijzigd door deja op zo 12 sep 2010, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1751774
Is de werking van zijn alvleesklier onderzocht?

De pompoen kun je inderdaad schillen, in stukken snijden (pitten eruit halen) en koken.
Door Mary.vS
#1751924
Ik ben wel verbaasd over de combinatie van L-glutamine en pro-biotica.
Wij moesten eerst de L-glutamine opmaken en daarna pas beginnen met een dubbele dosis pro-biotica.
Daarvoor ging het geven van pro-biotica niet goed.
Door deja
#1752185
Het geven van L-Glutamine en probiotica gaat wel goed bij Beau hij is ook tot afgelopen donderdag erg stabiel geweest wel een dag of 12 100 % daarvoor af en toe bv. 1 x per week iets dun over de keutels dus ik dacht we gaan de goede kant uit.
Maar donderdag paardevlees erg vet en vellerig en vrijdag zag ik het al een beetje mis gaan vrijdag weer dat paardevlees en zaterdagochtend feest zondag trouwen ook vanmorgen had hij weer keutels met veel slijm.
Als hij nu weer zoiets krijgt laat ik zijn alvleesklier onderzoeken.
Door Lizzy
#1752605
deja schreef: Nu allebei aan de diaree, lekker hoor.
Waarschijnlijk toch een virusje dus. Nou ja, met een beetje mazzel wordt het dus vanzelf snel weer beter!
#1752771
Ben nu met okugest begonnen hoeveel mag een golden er per dag?
Lizzy schreef: Waarschijnlijk toch een virusje dus. Nou ja, met een beetje mazzel wordt het dus vanzelf snel weer beter!
Ik heb de praktijk van Erwin gebeld over een alvleesklier onderzoek en gevraagd of er iets bekend was over honden met diaree, ze zeiden van niets te weten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door