Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1752724
Hallo allemaal,

Mijn hond(terrierkruising) heeft zes maanden geleden een patalla operatie gehad, omdat ze last had van patella luxatie. Ze bleef na de operatie ook mank. Eerst is de pen na drie maanden uit haar knie verwijdert, daarna zijn we drie maanden bij de fysiotherapeut geweest.
Nu kom ik net bij de dierenarts vandaan en die heeft een foto gemaakt, ze blijkt atrose in haar knie te hebben. Daarnaast bleek door onderzoek dat haar kruisbans waarschijnlijk is ingescheurd. Hij raad aan om haar rimadyl te geven en haar bespiering optrainen aan de fiets.
Nu is mijn vraag is er nog een homeopatisch middel wat haar kan helpen bij haar kruisbandprobleem en atrose?
Ik geef haar sinds een half jaar al corta rx.

Groet,
Anita
#1753185
In dit topic vind je diverse homeopathische middelen op een rijtje voor bij artrose: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 724.0.html. Je moet kijken welke het beste bij jouw hond past. Daarnaast zou je traumeel kunnen geven voor de kruisbanden. En ik weet niet wat je voert maar ik zou absoluut geen plantaardige olieen geven en wel visolie geven. Dat remt de ontstekingen, helpt bij gewrichtsproblemen, etc.
#1765296
aatje 28 schreef: hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik voer carnibest, daar zitten toch geen plantaardige olieen in?
Dus naast de Corta rx visolie geven en een middel uit de topic?

groet,
Anita
Ja, er zit wel plantaardige olie in Carnibest. Je kunt dus of een ander merk kiezen, of zelf gaan samenstellen of meer visolie geven dan ik normaal zou adviseren. En dan moet je dus even afwachten of jouw hond daar geen dunne ontlasting van krijgt... De meeste mensen kopen een visolie die geschikt is voor mensen. En dan adviseer ik de helft van de dosis bij een middelgrote hond. Als jouw hond niet een heel kleintje is, raad ik je dus aan om de hele mensendosering te geven. Het gaat er namelijk om dat jouw hond een betere verhouding omega 3 tot 6 binnen krijgt (3 = visolie en 6 = zonnebloemolie).
#1774245
Ik heb zelf wel hele goede ervaringen met plantaardige olien bij honden en katten. Ben er geen voorstander van supplementen dagelijks te geven.

Bij artose werk ik zelf ook weleens met homeopathie, maar bij elke hond is dit anders, soms met ook met kruiden. Traumeel is een EHBO-middel, bij kneuzingen, na operaties etc., niet langdurig.

Ellie
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door