Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
#175214
Lisa heeft nu al 2 weken, dat ze elke ochtend haar eten eruit gooit en door de anderen op laat eten.
Ze is niet ziek verder en vermagert ook (nog) niet, maar ik vraag me af, waar dit door kan komen.
Ze weegt 35 kilo en krijgt 2x per dag 200gr. cb.
Zou het voor haar een optie zijn om de maaltiijd alleen 's avonds te krijgen en alleen een klein hapje 's ochtends?
Ze heeft in het voorjaar een periode gehad, dat ze 's ochtends gal spuugde. :-\
Moeilijk meiske is het ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#175244
Ik zou inderdaad beginnen met haar ´s morgens maar een klein beetje te geven. Kijken of dat beter gaat. En anders toch even laten controleren door de dierenarts. Gal braken ´s ochtends op een lege maag komt wel vaker voor, maar voedsel braken is minder gebruikelijk.
Door Lizzy
#175485
Is de voeding misschien 's morgens nog kouder als het voer dat ze 's avonds krijgt? Pinkel kotst onherroepelijk haar voer uit wanneer het iets te koud is. En heb je misschien het idee dat het een bepaalde smaak is die zij 's morgens krijgt en uitkotst? (andere smaak als 's avonds?).
Door ine
#175515
Lizzy schreef: Is de voeding misschien 's morgens nog kouder als het voer dat ze 's avonds krijgt? Pinkel kotst onherroepelijk haar voer uit wanneer het iets te koud is. En heb je misschien het idee dat het een bepaalde smaak is die zij 's morgens krijgt en uitkotst? (andere smaak als 's avonds?).
Oef, het zou eventueel te koud kunnen zijn. Daar zal ik op letten. Ik zou het eerder uit de diepvries kunnen halen. Zodat het echt op kamertemp. is.
Ze krijgt elke, dag ochtend en avond hetzelfde.

Ze is nu ook heel erg aan het verharen en heeft ook schilfers op haar huid, op een paar plekken. Dikke vettige schilfers. :-\
Door jeanne
#175516
[quote="Ine"]
[quote="Lizzy"]
Is de voeding misschien 's morgens nog kouder als het voer dat ze 's avonds krijgt? Pinkel kotst onherroepelijk haar voer uit wanneer het iets te koud is. En heb je misschien het idee dat het een bepaalde smaak is die zij 's morgens krijgt en uitkotst? (andere smaak als 's avonds?).
[/quote]

Oef, het zou eventueel te koud kunnen zijn. Daar zal ik op letten. Ik zou het eerder uit de diepvries kunnen halen. Zodat het echt op kamertemp. is.
Ze krijgt elke, dag ochtend en avond hetzelfde.

Ze is nu ook heel erg aan het verharen en heeft ook schilfers op haar huid, op een paar plekken. Dikke vettige schilfers. :-\
[/quote]ohjee
ze zit dus niet ech lekker in haar vel? :-\
Door ine
#175569
[quote="Ivonne"]
ruikt ze ook anders dan anders? (als je d'r aait en je ruikt je handen?)
[/quote]

Ja, muffer. Het deed me ook direct aan m'n eerste lab denken, die overal allergisch voor was. Maar ik probeer rustig te blijven en niet direct te panieken. (anders had ik Tannetje direct gevraagd, wat ik zou moeten laten onderzoeken, als ik naar de da ga :-\)

En nu ik zo zit te typen, bedenk ik me, dat ze al weken met lange tanden staat te eten. :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#175659
[quote="Ine"]
[quote="Ivonne"]
ruikt ze ook anders dan anders? (als je d'r aait en je ruikt je handen?)
[/quote]

Ja, muffer. Het deed me ook direct aan m'n eerste lab denken, die overal allergisch voor was. Maar ik probeer rustig te blijven en niet direct te panieken. (anders had ik Tannetje direct gevraagd, wat ik zou moeten laten onderzoeken, als ik naar de da ga :-\)

En nu ik zo zit te typen, bedenk ik me, dat ze al weken met lange tanden staat te eten. :-\
[/quote]

altijd lastig dit soort dingen maar de vettige schilvers doen mij (ach ja, wanneer niet ::)) aan iets van een mijt denken; het feit dat ze al een tijdje niet echt goed eet kan maken dat haar weerstand hiertegen wat gedaald is. Maar als eerste moet je natuurlijk weten waarom ze niet goed meer eet.......
Door ine
#175733
[quote="Lizzy"]
Hoe oud (jong natuurlijk) is Lisa eigenlijk?
[/quote]

Lisa wordt in oktober 4 en zou in december gedekt worden!
Ik ga eerst maar gewoon beginnen met 's ochtends een klein hapje en 's avonds de rest. Daarbij goed opletten, dat het kamertemp. is. Die schilfers houd ik in de gaten, en dat verharen ook. Als de schilfers erger worden, laat ik een afkrabsel doen.
Verder zal ik haar dagelijks met wat groene mix verwennen voor de weerstand.
Door ine
#175819
Het eten was op kamertemp. ze kreeg 75 gr. in plaats van 200gr. en weer ligt het eruit. :'(
Tannetje, als ik naar de da ga, waar moet ik dan om vragen? Welk onderzoek? Waar denk jij aan? :-\
Laatst gewijzigd door ine op di 28 sep 2004, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#176091
Hangt er een beetje vanaf of en wat hij vind bij lichamelijk onderzoek. Als hij echt niets afwijkends kan vinden wordt het een heel breed onderzoek. In elk geval: nieren, lever en bloedbeeld.
Drinkt ze meer dan anders?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door