Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto en Zack
#1751280
Vrijdagnacht moest ik om 2 uur hals over kop met Tiesto naar de dierenarts..Hij was de hele dag niet helemaal fit , 's morgens gras eten en veel buikgeluiden maar dat heeft hij weleens vaker. Tussen de middag met ze naar het uitlaatgebied geweest met de auto. Daar wel even pootje gebaad en heb ik m een stok afgepakt waar hij op aan t knagen was. s'avonds een uurtje na het eten gaf hij ineens over. Zag dat hij zijn kauwstaafje in 2x had doorgeslikt en dacht dat het daaraan lag. Hij was na die tijd wel suffig. Verder was een kant van zijn wang dik dus heb helemaal gevoeld of er toch niets inzit van bijv. de stok ook achterin zijn keel gevoeld maar niets.. Hoorde m s'nachts een paar keer water drinken, maar dacht dat hij nog wat misselijk was. Om half 2 ongeveer werd ik wakker dat hij naar buiten wilde en schrok toen heel van hem..Zijn ogen waren zo naar om te zien..het bruine gedeelte met vergrote pupillen leek heel erg naar achteren gezonken en het witte, wat nu bloeddoorlopen was, kwam helemaal naar voren!! Verder maakte hij wat smak geluiden en kwijlde hij een beetje en het was net of hij af en toe wegviel..Ik heb meteen de da gebeld en die gaf aan dat ze hem toch wel wilde zien! Is zo'n 20 minuten rijden en wat was ik blij dat ik weer een autootje heb zeg! Daar aangekomen heeft ze zijn hartslag gecontroleerd, temperatuur gemeten enz maar dat was allemaal goed. Zijn ogen vond ze ook raar en ze dacht aan een verhoogde druk..ze heeft hem een spuit met antihistamine, antibiotica en wat tegen de misselijkheid gegeven en toen kon ik weer gaan..moest hem uiteraard in de gaten houden en als zijn ogen de volgende dag niet beter waren weer terugkomen. Thuisgekomen bleef hij maar aan t drentelen, water drinken, gras eten en nog een keer spugen toen hij eindelijk rustig ging liggen was het half 6..maar hij viel in zo'n diepe slaap dat ik op een gegeven moment dacht dat hij niet meer ademde!!! Toen ik aan hem schudde werd hij gelukkig weer wakker!! Wat was ik bang zeg! Heb tot 8 uur bij m gelegen onder een deken. Toen wilde Zack lopen en heb ik met beide een klein rondje gelopen, wat gelukkig goed ging maar zag toen ineens dat zijn snuit voor dik was..hij wilde gelukkig wel eten en kvv kunnen ze gelukkig ook vrij goed eten..gisteren was hij nog wel sloom en veel geslapen ( en ik erbij) en ik had voor de zekerheid maar mijn afspraken afgezegd, maar verder leek t hem goed te gaan en hij is nu ook nog wel moe maar verder ok gelukkig! Ik heb echter geen idee wat t geweest is..ik dacht 1st aan gif, maar nu denk ik misschien toch aan een allergische reactie omdat zijn snuit ook dik was,maar zijn ogen..zou dat dan ook een reactie kunnen zijn? herkent iemand dit? Sorry, voor het lange verhaal maar moest t even kwijt :-[
Door Lizzy
#1751285
Oh bah! Jeetje, wat een schrik joh! Ik heb geen idee wat het geweest kan zijn. Ik zou denken dat het een steek van een hommel/wesp ofzo geweest kan zijn maar ook misschien iets van een abces/ontsteking? Is zijn snuit nog steeds dik? Voelt het warm?
Door Tiesto en Zack
#1751300
Zijn snuit is niet meer dik sinds gisteravond gelukkig, voelde verder ook niet warm..snap er ook helemaal niets van, vooral zijn ogen..het was net of dat witte erover wilde trekken, wat toch meestal gebeurd als een hond of mens doodgaat?? Vond t zo eng!! Wil morgen nog even de da bellen, zeggen dat alles ok is en horen of zij nog iets nagezocht heeft wat t geweest zou kunnen zijn!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door