Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1750760
Ik had vanmorgen een klein beetje gemalen haasvlees met groentemix en een rauw ei (zonder schaal) door elkaar gehusseld voor Raiko.
Maar meneer haalde z'n neus er voor op. Ik heb het in een bakje gedaan en weer in de koelkast gezet. (Ik had het echter daarvoor wel even 'verwarmd'. (Dat wil zeggen, in de rvs bak gelegd en die in een bak met warm water gezet zodat het vlees niet heel koud meer was). Later heb ik het ei er door heen gedaan.
Zou ik het 'm nu zo meteen gewoon weer voor kunnen zetten...of beter van niet, omdat het min of meer verwarmd is geweest, en ik het ei er rauw doorheen heb gedaan?
:-\
#1750770
Thnx, allemaal.
Ja, ik kan af en toe een nog grotere miep zijn met (zijn) eten als mijn hond haha  ::)

Kan het trouwens zijn dat als ik 'm één keer per dag eten geef dat ie dan minder gaat miepen.
Het lijkt me zo veel in een keer (hij krijgt rond de 900 gram per keer), maar vooral 's ochtends kan ie een vreselijke klier zijn met eten. Terwijl ik 'm dan in verhouding al minder geef dan 's avonds.
En als ik besluit om 'm één keer per dag eten te geven, hoe pak ik dat dan aan. In één keer over of geleidelijk aan?
#1750774
Senna99 schreef: Thnx, allemaal.
Ja, ik kan af en toe een nog grotere miep zijn met (zijn) eten als mijn hond haha   ::)

Kan het trouwens zijn dat als ik 'm één keer per dag eten geef dat ie dan minder gaat miepen.
Het lijkt me zo veel in een keer (hij krijgt rond de 900 gram per keer), maar vooral 's ochtends kan ie een vreselijke klier zijn met eten. Terwijl ik 'm dan in verhouding al minder geef dan 's avonds.
En als ik besluit om 'm één keer per dag eten te geven, hoe pak ik dat dan aan. In één keer over of geleidelijk aan?
Ik zou de hoeveelheid die hij 's ochtends krijgt langzaam aan afbouwen en de avond maaltijd opbouwen
#1750782
Senna99 schreef: Thnx, allemaal.
Ja, ik kan af en toe een nog grotere miep zijn met (zijn) eten als mijn hond haha   ::)

Kan het trouwens zijn dat als ik 'm één keer per dag eten geef dat ie dan minder gaat miepen.
Het lijkt me zo veel in een keer (hij krijgt rond de 900 gram per keer), maar vooral 's ochtends kan ie een vreselijke klier zijn met eten. Terwijl ik 'm dan in verhouding al minder geef dan 's avonds.
En als ik besluit om 'm één keer per dag eten te geven, hoe pak ik dat dan aan. In één keer over of geleidelijk aan?
Alba eet tegenwoordig ook bijna alleen nog 's avonds. Ze at een periode slecht, dwz ze kreeg wel de hoeveelheid binnen die wij wilden maar met lange tanden en echt zeurderig. Met dat warme weer wilde ze overdag zowiezo geen eten, dus kreeg ze het 's avonds als het wat afkoelde. Ze at dan veel beter en langzamaan ook weer stukken enthousiaster (einde puberfase ::)). Toen het minder warm werd, dacht ik weer 2 keer per dag te voeren maar ze at gewoon niet 's morgens dus krijgt ze alleen 's avonds. Ik bied ook 's ochtends niets meer aan (soms wel een eitje, yoghurt, stukje spiervlees wat over is, etc maar geen maaltijd). Het werkt prima hier!
#1750793
Senna99 schreef: Ik denk dat het met Raiko ook behoorlijk wat puber gedrag is..
Ben je gewoon in één keer overgestapt naar één keer voeren?
Uhm... ja, eigenlijk wel. Meer omdat de omstandigheden gewoon zo waren. Mevrouw at niet, behalve ineens toen we 's avonds heel laat gaven en sindsdien krijgt ze dus 's avonds. Misschien 's morgens iets geven aan snackerigs zoals eitje wat hij graag eet?
#1751098
Senna99 schreef:
En als ik besluit om 'm één keer per dag eten te geven, hoe pak ik dat dan aan. In één keer over of geleidelijk aan?
inderdaad, zoals eerder gezegd, de ochtendmaaltijd verminderen t.o.v. de avondmaaltijd  :) :)  ik zou dat wel in een dag of 3-5 afbouwen, dus niet te lang over doen. Bij mij krijgen ze 's ochtends alleen nog maar een stukje gedroogd vlees  :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door