Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door deja
#1750855
Ik heb vrienden die hebben ook 2 golden retrievers zijn allebei dames de ene is een hond waar ong. een half jaar geleden afstand van is gedaan en die is bij hun terecht gekomen.
Ze is ong. 6 jaar, en toen ze kwam had ze dit probleem nog niet maar nu schuift ze  konstant op haar kont dus haar anaalklieren zijn pas geleegd, maar ze heeft het alweer.
Ze is kort geleden gesteriliseerd en haar dierenarts zegt dat ze ook een anaalklier operatie moet ondergaan, zij is daar niet zo op voor daarbij is het een hele dure aangelegenheid.
Is hier iemand die daar wel eens mee te maken heb gehad, of dat er iets homeopatisch voor is dan zou ik dat graag willen horen.
Door Nynke
#1750906
zou het niet zo kunnen zijn dat er iets is misgegaan bij de sterilisatie ??

Ik weet nog wel dat 11 jaar geleden, toen Gunnar's anaalklieren verwijderd werden, er gezegd werd dat er een heel kleine kans was dat zijn sluitspier aangetast kon worden  :-\ :-\ 
Door diergedrag
#1750955
Is ze wormvrij?
Hoe is haar ontlasting? Als ik het goed heb kan wat hardere ontlasting ervoor zorgen dat de anaalklieren zich beter legen dus dan zou je het voer kunnen aanpassen. Als het aan de anaalklieren ligt, zou ik eerder een homeopaat raadplegen dan een operatie overwegen!
Door Lizzy
#1751195
Hoe vaker je klooit aan die anaalklieren, de moeilijker gaan ze vanzelf goed werken en de vaker je ze uit moet blijven knijpen. Als deze hond nog geen rauw/vers eet, moet hij zeker over gezet gaan worden en zou ik hem zelf samengesteld geven, en iedere dag vleesbot. Zodat de ontlasting harder wordt en mooi gelijkmatig harder blijft. Verder zou ze zeker homeopathische middelen kunnen proberen. Bij echte ontstekingen moet je dan denken aan hepar sulfuris in een lage dosering. Maar, als ze nog niet ontstoken zijn, heeft dit middel geen zin. Ik heb diverse keren gehoord en gelezen dat AnaalEnzym van de huisdierendokter goed werkt. Dus dat zou ze kunnen overwegen: http://www.huisdierendokter.nl/
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1753017
Lizzy schreef: Hoe vaker je klooit aan die anaalklieren, de moeilijker gaan ze vanzelf goed werken en de vaker je ze uit moet blijven knijpen. Als deze hond nog geen rauw/vers eet, moet hij zeker over gezet gaan worden en zou ik hem zelf samengesteld geven, en iedere dag vleesbot. Zodat de ontlasting harder wordt en mooi gelijkmatig harder blijft. Verder zou ze zeker homeopathische middelen kunnen proberen. Bij echte ontstekingen moet je dan denken aan hepar sulfuris in een lage dosering. Maar, als ze nog niet ontstoken zijn, heeft dit middel geen zin. Ik heb diverse keren gehoord en gelezen dat AnaalEnzym van de huisdierendokter goed werkt. Dus dat zou ze kunnen overwegen: http://www.huisdierendokter.nl/

Ik ben het hier 100 % mee eens. Sinds 1971 heb ik honden en ik heb nog nooit bij een hond de anaalklieren moeten legen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door