Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1750373
Klinkt best heftig... zou je niet beter eerst kijken of bv. zeewier helpt? Of wat extra zalmolie?

Alba is ook aan het jeuken momenteel, helemaal niets te zien aan de huid en ook geen schilfers. Wel rolt ze veel, vooral in zand in de Soesterduinen dus heb ik 'r gisteren gewassen en helemaal uitgefohnd (normaal zou ik haar gewoon aan de lucht laten drogen maar zo wist ik zeker dat er geen korreltje zand meer in kon zitten). Ze krabt nog wel wat maar het is al stukken minder. Ik geef haar nu Zoowiera, de vloeibare variant omdat ze het IJslandse zeewier van Dursydog niet meer wil. Ik heb wel het idee dat dat ook helpt.
Door Migudu
#1750379
Ja, is bedoeld voor schilferige huid en om de cirkel van jeuken/krabben te doorbreken. Ik heb alleen dat laatste gelezen... :-[
Maar ik denk dat ik het even niet doe.
Ik heb wel een pot IJslands zeewier staan.
Hoeveel zal ik hem geven?

Groetjes,
Gerda
#1750384
seborroe is juist een overtollige talgproductie van de huid, wat een gelige jeukende laag achterlaat.
Denk dat je bij een droge schilverige huid juist meer iets verzachtends moet hebben. Visolie etc krijgt ie natuurlijk wel uit zn voer.. Is er niet iets van een lotion/shampoo voor droge huid/vacht wat zou helpen?
#1750489
dancingdaydream schreef: seborroe is juist een overtollige talgproductie van de huid, wat een gelige jeukende laag achterlaat.
Denk dat je bij een droge schilverige huid juist meer iets verzachtends moet hebben. Visolie etc krijgt ie natuurlijk wel uit zn voer.. Is er niet iets van een lotion/shampoo voor droge huid/vacht wat zou helpen?
Ik neem aan dat Migudu idd ook vis eet, maar het is niet zo raar om in periodes als deze (verharen, droge huid) wat extra vis (of olie) te geven. Zou ik persoonlijk liever doen dan wassen, als hij nog niet aan een wasbeurt toe is. Ik was mijn hond zo min mogelijk (nu was het 7 weken geleden en dat vind ik best kort maar het hangt erg af van wat ze allemaal gedaan heeft aan zwemmen enz.).
Ik kan me ook voorstellen dat het wassen van een Newf een flinke klus is trouwens!
Door Migudu
#1750493
Alba schreef: Ik neem aan dat Migudu idd ook vis eet, maar het is niet zo raar om in periodes als deze (verharen, droge huid) wat extra vis (of olie) te geven. Zou ik persoonlijk liever doen dan wassen, als hij nog niet aan een wasbeurt toe is. Ik was mijn hond zo min mogelijk (nu was het 7 weken geleden en dat vind ik best kort maar het hangt erg af van wat ze allemaal gedaan heeft aan zwemmen enz.).
Ik kan me ook voorstellen dat het wassen van een Newf een flinke klus is trouwens!
We wassen Migudu zo weinig mogelijk, standaard misschien twee keer per jaar en tussendoor als hij in iets rottends heeft liggen rollen.
Ik heb trouwens gewoon het verkeerde besteld. Ik had de Douxo calm spray willen bestellen, ik heb gemaild met de vraag of ik mag ruilen.
En ja, Migudu krijgt vis, een keer per week visdag. Die zeewier, moet ik me houden aan wat op de verpakking staat, of kan het ook minder?

Groetjes,
Gerda
#1750512
Migudu schreef: We wassen Migudu zo weinig mogelijk, standaard misschien twee keer per jaar en tussendoor als hij in iets rottends heeft liggen rollen.
Ik heb trouwens gewoon het verkeerde besteld. Ik had de Douxo calm spray willen bestellen, ik heb gemaild met de vraag of ik mag ruilen.
En ja, Migudu krijgt vis, een keer per week visdag. Die zeewier, moet ik me houden aan wat op de verpakking staat, of kan het ook minder?

Groetjes,
Gerda
Misschien verstandig om eerst wat minder en dan op te bouwen naar de aanbevolen dosis? Ik heb geen idee eigenlijk, Alba reageert er niet op (diaree oid) maar geen idee of dat 'normaal' is. Daar komt hopelijk nog een experts-antwoord op :).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door