Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#1749635
Het is verschillende keren voorgekomen dat Maci na het eten van runderpens (1kg aan een stuk) een (paar) uur later vond dat het er weer uit moest.
Het is niet zo dat de pens in een keer naar binnen is gezogen, het zijn wel stukken die er dan uitkomen.

Ik maak me er verder geen zorgen om, maar vraag me wel af waarom dit zou kunnen zijn?
Door Lizzy
#1749652
Ik kan eigenlijk maar 1 oorzaak bedenken en dat is dat hij het toch niet goed kan verteren. Het mechanisme van het lichaam is dan om het er aan de voorkant weer uit te gooien. Eet Maci het daarna weer op, na het retourneren?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1749672
Eerst wel, de laatste tijd niet zo. Hij toont wel interesse maar eet het dan toch niet op.
Kaio ruimt het dan wel weer op.
Door Lizzy
#1749714
Ik zou zelf eerst eens proberen dezelfde hoeveelheid te geven maar dan in stukken van 10 cm geknipt/gesneden. Kijken wat er dan gebeurd.
Door Lizzy
#1749717
Als hij het dan nog uitbraakt, zou ik de helft pens gaan geven en de andere helft wat anders. En dan kijken wat er gebeurd. Ik denk dat je even moet experimenteren waarom hij het niet verteerd krijgt. Dat kan de structuur zijn en de hoeveelheid.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1749747
Oke dankje
Ik ga eens stukken proberen. En anders met wat anders erbij. Nu bestaat een pens maaltijd echt alleen maar uit pens.

Ik had ook al zoiets bedacht maar vond het wel raar, ik dacht dat pens wel makkelijk verteerbaar zou zijn. Maar ja een hond is ook een individu, dus alles kan.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1750246
Misschien schrokt hij te veel waardoor de pens niet lekker op de maag valt.
Estrella doet het hier ook wel eens. De pens weer opgeven als ze te haastig is geweest, maar ze eet het daarna gewoon, zij het iets rustiger en bedachtzamer, weer op
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1750380
Diezl gooit ook regelmatig zijn pens eruit. Voornamelijk is dat als ik te dicht bij sta terwijl hij het eet. Hij schrokt het dus dan naar binnen.

In het begin maakte ik er kleine stukken van maar nu vind ik dat hij maar moet werken voor zijn pens. Ik zorg dan dat hij ergens rustig kan eten zonder dat hij gestoord word, dus ook geen kat in zijn buurt dan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door