Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Irish
#1749466
Hallo Allemaal,

Graag jullie adviezen gevraagd voor het volgende:
Een hondje van een kennis van mij eet slecht haar brokken (goedzo hondje! Jij weet wat goed eten is!  :biggrin2:)
Op advies van mij is kennis begonnen met KVV kip van All Animal.
Aangezien het hondje nogal gevoelig op de darmen is heb ik het advies gegeven wat hier in de bieb stond om steeds meer en meer kvv toe te dienen en met wat kokend water er over, laten afkoelen, ondersteunen met probiotica en dit mengen met steeds minder brok.
Mevrouw is heeeel erg voorzichtig en geeft de KVV 1x per dag (in de middag) en savonds is er dus wat dunne poep/diarree.
Gaan we wellicht te snel? Of is het een idee hoe het gaat als ze alleen maar KVV geeft?
Of een ander merk KVV?
Graag jullie tips, ik hoop er nog een hondje op vers bij te kunnen krijgen!
Big thanks!
#1749481
Ik heb Pixie een keer wat KVV bij haar brokken gedaan en daarna alleen nog maar KVV. Hoe oud is de hond? Misschien ipv 1 keer per dag even 2 of 3 keer te geven. Ik heb Pixie in het begin Energique nr 4 gegeven, is voor honden met gevoeligere darmen
#1749495
All animal is alleen gemalen kip toch?
Miss valt deze kvv minder goed.
Hoevaak krijgt de hond per dag te eten? ws de andere keren wel brok? zoja dan zou ik eens proberen de kvv met de brokken te mengen en dan langzaam meer kvv en minder brok.

Ik ben meer voor de colt turkey over, maargoed kan me ook voorstellen dat sommige mensen en honden even moeten wennen.
Andere optie is dus dat deze kvv niet goed valt en een andere de optie is.
#1749565
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben toendertijd ook cold turkey met mijn honden van brok naar KVV/BARF gegaan en dat heeft ook mijn voorkeur.
Maar het is A) mijn hond niet en B) de eigenaar is erg voorzichtig.

De hond is volgens mij bijna een jaar (tussen het half jaar en een jaar in, weet het niet precies) en is ook wat aan de dikke kant (mevrouw gaf veel te veel brok en het is mede daardoor dat de hond slecht is gaan eten + de leeftijd heeft om te gaan miepen)

All Animal is alleen gemalen kip ja.
Ze krijgt 2x per dag te eten, waarvan 1x per dag de KVV+brok (smiddags) en savonds alleen haar brokjes.
Het idee was om inderdaad steeds meer kvv te geven en dan steeds minder brokjes, maar dit pakt dus niet helemaal lekker uit.
Ik ga kijken waar hier Energique te verkrijgen is (al vind ik dat niet zo'n geweldige KVV, maar dat is mijn persoonlijke mening) en daar opnieuw mee beginnen.
#1749592
ik zou toch adviseren om het beestje in 1 keer over te zetten en dan tegen de dame te zeggen dat tijdelijke diarree logisch is, omdat de darmen op een heel andere zuurgraad zijn ingesteld.
Energique is best een goed merk, vooral nr. 4, speciaal voor ruziënde darmen geloof ik, werkt goed. Het ziet er alleen niet uit  :-X :-X
#1749595
[quote="Nynke F"]
ik zou toch adviseren om het beestje in 1 keer over te zetten en dan tegen de dame te zeggen dat tijdelijke diarree logisch is, omdat de darmen op een heel andere zuurgraad zijn ingesteld.
Energique is best een goed merk, vooral nr. 4, speciaal voor ruziënde darmen geloof ik, werkt goed.Het ziet er alleen niet uit  :-X :-X

[/quote]

Ik heb Energique zelf ook gevoerd toen ik nog alleen KVV gaf en mijn honden deden het er prima op, alleen vond ik het vrij vet en idd het lijkt op geen manier op vlees. :-X
Maar dan ga ik het denk ik als volgt doen, die nummer 4 voor haar kopen en zeggen dat ze de komende tijd alleen dat moet voeren. Nog steeds met ondersteuning van pro-biotica?
#1749696
[quote="Irish"]
Ik heb Energique zelf ook gevoerd toen ik nog alleen KVV gaf en mijn honden deden het er prima op, alleen vond ik het vrij vet en idd het lijkt op geen manier op vlees. :-X
Maar dan ga ik het denk ik als volgt doen, die nummer 4 voor haar kopen en zeggen dat ze de komende tijd alleen dat moet voeren. Nog steeds met ondersteuning van pro-biotica?
[/quote]

nee, dat zou ik niet doen  :), maar ik zou wel zeggen dat het beessie wat kan gaan ontgiften  :) :)
#1749776
Euh wat niet doen? 100% KVV of de ondersteuning met probiotica?
Gok het laatste  :biggrin2:

Ik ga denk ik voor hun het boek van Tannetje kopen ''voer voor carnivoren'' voor extra informatie.
Wellicht dat ze er dan wat minder huiverig voor worden.
Laatst gewijzigd door Irish op vr 10 sep 2010, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#1751190
ben begonnen met carnibest.
en toen ik het gaf heb ik het eerst gekookt :-[
en dan steeds korter gekookt.
tot ie het rauw at.
daarna een paar weken op alleen cb.
en toen later een kippennek geprobeert.
dit ging eigenlijk wel goed.

ik zou het anders niet weten  :-[
#1751233
Ik zou heel voorzichtig beginnen met af en toe een plukje vlees of kvv, meer als een soort snackje tussendoor. En dan aan de pens, daarmee krijg je de darmflora goed op peil. Dat ook met kleine hoeveelheden tegelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door