Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Zev
#1744115
Hoi,

Omdat ik van de week een edelsteen voor mijn hond zocht kwam ik aan de praat met een mevrouw die net afgestudeerd is in magnetisme voor dieren. Gezien zij nog niet veel ervaring heeft vroeg ze of ze bij mij thuis mocht komen voor een sessie met mijn hond (ik had haar een aantal dingen verteld waar ik tegenaan loop met hem zoals stress en angst). Heeft iemand hier ervaring mee m.b.t. honden en magnetisme? Ben benieuwd hoe het is bevallen. Ik ben ook zeer nieuwsgierig wat het bij mijn hond eventueel teweeg gaat brengen, ze komt donderdag langs...

Groetjes Hiske
Laatst gewijzigd door Zev op wo 08 sep 2010, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nyncke
#1746056
Niet bij dieren, wel bij mensen ....

Zoals ik het ken, vind het wel heel erg knap, alleen jammer dat het een kwestie is van weghalen en niet dat het zelfgenezend vermogen wordt gestimuleerd.
Dus uiteindelijk blijf je dan een beetje in een cirkeltje draaien.
Daarom kies ik zelf voor andere methodes.
Gebruikersavatar
Door Zev
#1747783
Ik heb op internet gelezen dat het gaat om de energiebanen die weer in balans worden gebracht en dat dit wel de zelfgenezende kracht van het lichaam stimuleert. Maar ja ik weet er al niks van en dit kon ik maar op 1 website vinden. Ben al gewaarschuwd dat ik wel moet oppassen dus zodra mijn hond aangeeft het niet prettig te vinden zal ik stoppen met de sessie en verdere behandeling. Ik wacht het nog even af tot morgen en zal bericht geven hoe het is verlopen.
Door Nyncke
#1747882
Dus niet magnetiseren "handopleggen"
Weet je welke opleiding ze heeft gedaan?
Vaak kun je dan wel achter feiten komen, ken iemand weer iemand anders.... etc...

Want ook alleen aangeven dat hij het niet prettig vind, het is soms heel erg lastig om het uit elkaar te houden en waar let je op.
Als de rommel eruitkomt kan dat erg naar zijn maar daarna wel erg opluchten.

Het is morgen al:
Je kun voor jezelf zorgen dat je rustig en relaxed bent, mocht je witte salie in huis hebben, een stengeltje witte salie branden en aan het einde ook.
Goed naar je gevoel luisteren, voor mij is een graadmeter: heb ik het gevoel dat ik wordt gemanipuleerd of niet? Bij mij is het gevoel hebben dat ik wordt gemanipuleerd: einde oefening.

Maar goed, ze heeft een opleiding gedaan, vraag haar nog even welke opleiding ze heeft gedaan of staat dat op haar website.
Gebruikersavatar
Door Zev
#1748113
Ze heeft een opleiding van civas. Heb wel op de website gekeken maar ben er niet heel veel wijzer van geworden.
Gelukkig heb ik een hond die goed aangeeft wat hij wel en niet wil en als hij niet wil loopt hij weg. Verder zal ik hem goed moeten 'lezen' om te kijken of ik enige tekens zie die mij niet bevallen.
Sorry voor het ongemak van de titel... Ik vond het eigenlijk wel logisch dat magnetiseren en magnetisme samenhingen, tot ik jullie reacties las  :-X
Gebruikersavatar
Door Zev
#1749329
Hoi,

De sessie is redelijk goed verlopen. Z'ev wist nog niet zo goed wat hij ermee aan moest maar vond de aandacht wel fijn. Hij is alleen niet gewend stil te zitten en probeerde de hele tijd geaaid te worden i.p.v. alleen een handoplegging. De dame ging hier rustig mee om en liet hem zijn gang gaan. Ze heeft de chakra's licht behandeld i.v.m. de bewegingen van Z'ev. Op het moment dat Z'ev weg liep van haar is ze ook direct gestopt. Even later kwam hij zelf weer terug bij haar en heeft ze nog even met hem gewerkt.
Het is nu afwachten of er verschil komt. Hij ging net wel al heerlijk even op schoot liggen met zijn ogen dicht en heel ontspannen (dit doet hij bijna nooit).
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groetjes Hiske
Door Nyncke
#1749388
Misschien zijn er verschillende dingen die zo genoemd worden.
Mooi dat het zo'n fijne ervaring was.
Hoe verder?
Is het iets eenmaligs of komt ze vaker?
Gebruikersavatar
Door Zev
#1749767
Ze komt over drie weken weer. Ze had een paar sessies nodig (3-4). Ze wilde zelf eerder komen maar dan zit ik met examenstress dus dat vond ik niet handig. Ben benieuwd of het iets teweeg brengt.
Gebruikersavatar
Door Zev
#1770773
Hoi,

Eigenlijk had ik deze week de tweede afspraak met de magnetiseur. Aangezien mijn hond plotseling is vervallen in oud gedrag waar ik erg mijn best op had gedaan dit eruit te trainen (mensen/kinderen aanblaffen, plotseling een vreemde hond aanvallen) heb ik besloten deze afspraak af te zeggen en er ook niet meer mee verder te gaan. De reactie van de magnetiseur was dat dit vaker voorkomt en dat het gedrag daarna weer zal verbeteren maar ik heb er geen vertrouwen in. Tevens heb ik ook geen zin om opnieuw die training te moeten doen. Ik beloon hem nu weer voor het juiste gedrag en het gaat alweer wat beter, heb geen zin om risico's te gaan lopen hiermee. Tot zover dus mijn ervaringen met de magnetiseur.

Groetjes Hiske
Door Nyncke
#1771050
Tja, dat heb je idd ook met Reiki dat het gedrag terug kan komen wat je met veel moeite eruit hebt getraind.

Daar zit een les in voor jou als eigenaar.
Mijn ervaring is dat het een zoeken is naar "Hoe kun je je krachten bundelen"of "Hoe kun je met je dier gaan samenwerken".

Probeer maar eens vragen te stellen als:
"Hoe kan ik je verder helpen?" en " Wat heb je nu nodig? " en "Hoe kunnen we dit samen oplossen?"

Vertel haar dat het nieuw is en dat je niet alles meteen snapt en dat je haar nodig hebt om goed te snappen, hoe je het moet doen. Vraag haar om duidelijkheid.
Gaandeweg wordt het duidelijk en weet je sneller en beter hoe je met haar kunt samenwerken.

Als ik niet helder ben of je snapt me niet mag je me PB-en.
Laatst gewijzigd door Nyncke op di 28 sep 2010, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EllieH
#1774236
Sorry, tijd niet op dit forum geweest. :-[
Kwam dit punt tegen.

Ik ben natuurgeneeskundige voor dieren en werk o.a. met massage. Hierbij werk ik ook met de energiebanen, dus je zou het magnetiseren kunnen noemen. Er zijn mensen die met Reiki werken, ik ben geen Reiki master omdat wat ik zo doe ook werkt. Kom veel mensen tegen die zeggen dat ze Reiki doen en die punten missen die aandacht nodig hebben.

Soms werk ik echt op de spieren en de andere keren verbind ik punten met elkaar, d.m.v. acupressuur. Het is eigenlijk bij elk dier anders hoe ik werk, de dieren geven zelf vaak aan waar er iets vast zit.

Ellie
DierenNatuurlijk
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1794363
Soms werkt het soms niet. net zoals bij mensen ;)
In bepaalde gevallen kun je meer doen met licht masseren van rustgevende punten zoals bij de oren rond de slapen. ;) En trainen.. daar maak je zeker je hond rustiger van want dan hebben ze wat te doen. :)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1885615
Nyncke schreef: Niet bij dieren, wel bij mensen ....

Zoals ik het ken, vind het wel heel erg knap, alleen jammer dat het een kwestie is van weghalen en niet dat het zelfgenezend vermogen wordt gestimuleerd.
Dus uiteindelijk blijf je dan een beetje in een cirkeltje draaien.
Daarom kies ik zelf voor andere methodes.
Met magnetiseren haal je niets weg. Je brengt de boel weer in balans. Pijn kun je wegnemen, maar je moet er wel nieuwe energie op inbrengen
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door