Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#1749265
Hallo allemaal,

Volgende week mag ik op Bella gaan passen, wordt een leuke combi, zelf hebben we twee Rhodesians en nu Bella de dwergpoedel erbij  ::)

Bella is normaliter vast geplakt aan het vrouwtje, deze moet voor een aantal dagen opgenomen worden in het ziekenhuis en de vorige keer dat dit gebeurde was Bella in pension.
Dit is helaas niet goed bevallen daar Bella toen haar hele bekkie stuk, tot bloedens toe gelopen heeft tegen het tralie werk.

Nu hebben wij aangeboden om op bella te passen mits het zou gaan met onze honden, nou dit gaat allemaal prima, alleen is er een klein probleempje... :-\

Bella gaat midden in de kamer op haar billen zitten en joelen dat ze dan doet!! :o  echt wolven.....
En dan zijn wij, ik en de honden, nog wel in de kamer....

Verlatingsangst ok, maar meer denk ik heimwee naar het baasje...

Wat ga ik hier nu mee doen volgende week?

Ze komt hier wel graag binnnen en gaat gelijk bij onze beesten kijken en hijgt wel veel maar ze geeft zich zelf neit over door ergens te gaan liggen ofzo...
Dat huilen corrigeer ik overigens wel, we hebben al zo veel gezeur met de buren en mijn bloeddruk is hoog genoeg :) dus meer kan en wil ik er ff niet bij hebben....

Zou ik rescue kunnen geven? zou dat helpen?  Eten krijg ik er hier in de traningsfase niet in, dus ik denk dan maar dan eet ze maar drie dagen niet zal vanzelf wel komen, maar is dat wel zo? :-\

Groeten

Esther
Door Borke
#1749530
Ik zou zeker een DAP band voor haar kopen en verder maatwerk homeopathie en/of bach bloesemtherapie voor haar laten maken!

Wel ontzettend lief van je dat je haar wilt opvangen, dat zal het ziekenhuis verblijf voor haar baasje lichter maken.
Neemt ze een mand of bench mee naar jou, iets van thuis?
Kijk of je een oud kledingstuk van het baasje mee kan nemen voor haar.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1750239
[quote="Borke"]
Ik zou zeker een DAP band voor haar kopen en verder maatwerk homeopathie en/of bach bloesemtherapie voor haar laten maken!

Wel ontzettend lief van je dat je haar wilt opvangen, dat zal het ziekenhuis verblijf voor haar baasje lichter maken.
Neemt ze een mand of bench mee naar jou, iets van thuis?
Kijk of je een oud kledingstuk van het baasje mee kan nemen voor haar.
[/quote]

hoi,

Nou zelfs haar eigen mandje staat hier er bij in de huiskamer, de pyama van het vrouwtje was er ook bij lag ook in de mand, en maar hijgen.....

Ennuh lief, gewoon menselijk en diervriendelijker denk ik  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door essie74
#1750241
[quote="*Natasja*"]
In aanvulling op de vorige antwoorden: veel afleiding, zodat ze lekker moe wordt?
[/quote]

Bella krijgt de tijd van haar leven ben ik bang, ze gaat gewoon mee op de lange wandeling van 1.5 uur en dan denk ik serieus dat ze wel in gaat storten, ze komt normaal niet veel verder dan een rondje door de wijk en 50 rondjes rennend door de achtertuin van 23 meter diep.. :biggrin2:

Na mag ze de wereld gaan verkennen aan 10 meter longeerlijn..... ik ga er echt moe maken ben ik bang... spelletjes is ze niet voor te porren, apporteren doet ze normaal wel maar ook nu helemaal niet..... gewoon geen interesse lekker hijgen en panisch doen :-\
Gebruikersavatar
Door essie74
#1751712
Sandra K schreef: Rescue combineren met de bachbloesems Heather zou denk ik wel moeten werken. Klinkt als echt Heather gedrag wat ze doet.
hoe meot ik dat zien> heb je hier een uitleg voor?
Door Sandra K
#1752019
De Heather kan niet leven zonder een ander. Ze moet gehoord worden. Bij mensen is het iemand die heel dicht bij je gaat staan. Steeds maar weer zijn verhaal wil doen. Wil je weglopen dan pakken ze je bij de arm. Het lijkt of de hond heel erg van zijn baasje houdt, maar het is wel heel verstikkende liefde. Hij wil de baas constant in het oog houden. Is niets zonder de baas in de buurt.
Dus met wat je schrijft over het vastplakken aan het baasje en ook de vocale component doet het mij aan Heather denken.
Door Ulrike
#1849583
Ik ben heel erg benieuwd hoe het verlopen is en of je een oplossing gevonden hebt Essie.

Op dit moment heb ik een toy-poedel te logeren met precies hetzelfde gedrag, het is echt mijn schaduw. Toen ik gisteren met de andere honden ging wandelen, heeft mijn vriend anderhalf uur geprobeerd het jankende poedeltje af te leiden zonder enig resultaat  :-\. Ze is zo compleet op 1 persoon gericht en het ziet er nu naar uit dat ze nog wel een poosje blijft.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door