Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dancingdaydream
#1748368
Yuna krijgt carnibest KVV, maar als ze haar eten krijgt, dan gaat het echt meestal hapslikweg naar binnen. Helemaal Barfen wil en kan ik nog niet, en de carnibest is ook makkelijk in dat opzicht. Mijn man vind het "zo nu en dan gebarf" nog wel ok, maar als ik echt alles helemaal ga doen, vind ie het net té (hele dieren, en hij vind ook dat vlees voor mensen is, en "hondenvlees" zoals in KVV voor de beesten :P ) is het zelfde, maargoed.

Alleen het schrokken, dat vind ik dus vervelend. Na het eten is ze daardoor nog steeds druk, ik geef wel kluifjes (bullepees, pensstaafjes), alleen die eet ze dus niet, en na 2 dagen zijn ze niet meer interessant.. moet ze weer een nieuwe hebben :P

In de kong heb ik eens geprobeerd, maar dat lukt haar niet goed, daar krijgt ze het niet uit en zit alles in het bovenste stukje gepropt, en in een bol lukt ook niet meer, dan eet ze niet..

hebben jullie nog handige oplossingen?
Door Nadia
#1748375
Ja, maar dat wil je waarschijnlijk niet horen.. Maar gaan barfen. Ik heb het idee dat ze niet verzadigd is van de KVV.

Er bestaan ook van die dingen die je in de voerbak kunt leggen tegen het schrokken. Maar ik weet niet of dat een goede tip is.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1748391
Ik zou het uitsmeren ofzo op een dienblad.
Er zijn ook andere vormen van kong, die makkelijker voor de hond zijn om kvv uit te halen. Die langwerpige met groeven bv.
Dan is ze ook wat langer met haar eten bezig.

Maar feit blijft dat kvv heel snel op te eten is. Barfen is een goede oplossing, maar dat moet je wel willen (of manlief willen)  ;)
Door dancingdaydream
#1748429
Afgezien dat ze dus niet zo lang over haar eten doet, kan het schrokken eigenlijk ook nog "kwaad", of valt dat wel mee?

Nadia, dat antwoord had ik idd wel verwacht ;) Ik zou het uiteindelijk wel willen, maar voorlopig denk ik dat het er nog niet in zit om volledig over te gaan.

Ach, we blijven inderdaad gewoon proberen met verschillende dingen. Ik heb ook al een ding gezien dat eigenlijk bedoeld is voor brokjes, met groeven, "paaltjes" en draaibare bolletjes, maar misschien werkt een soortgelijk iets wel ook voor KVV
Door *Natasja*
#1748503
[quote="dancingdaydream"]

Alleen het schrokken, dat vind ik dus vervelend. Na het eten is ze daardoor nog steeds druk, ik geef wel kluifjes (bullepees, pensstaafjes), alleen die eet ze dus niet, en na 2 dagen zijn ze niet meer interessant.. moet ze weer een nieuwe hebben :P

[/quote]

Mijn honden BARF-en, en zijn na het eten ook druk (althans, de ene)  ;)

Heb je al eens het gedroogde vlees van bijv. Carnivoer geprobeerd? Veel pensstaafjes e.d. uit de dierenwinkel komen uit bijv. India, mijn honden eten die ook niet. Als je wat betere kwaliteit gedroogd vlees hebt, heb je grote kans dat ze het wel eet. Plus dat je meer variatie kunt geven.
Door Spinky
#1748540
Mijn  hond schrokt ook heel erg, ik heb hem enkele weken terug een voerbak gekocht waar precies 3 knotsen in zijn. Ik smeer zijn voeding daar tussenin, ik voer namelijk ook kvv en ik moet zeggen dat hij daar toch even mee bezig is vooraleer hij alles opheeft. Vroeger was zijn eten binnen de seconde op en nu doet hij er toch aanzienlijk langer over. Er bestaan ook voerbakken verdeeld in 3 compartimenten. Het zijn speciale anti-schrok voerbakken. Misschien is dit een tip.

Groetjes  ;) ;) ;)
Door Wendi
#1748575
of de dog tornado (nina ottosson) van kunststof. Ik gebruik hem ook voor de katten. zij heeft wel meer spellen die van kunststof en dus afwasbaar zijn.
je zou ook met 'm kunnen trainen (kunstjes ofzo) en dan voor elke goede prestatie een beetje geven

en wat bedoel je met uit een bol eet ze niet meer? Eerst wel? en werkte dat toen?
Laatst gewijzigd door Wendi op do 09 sep 2010, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eranthe
#1748871
Hier had ik voorheen op kvv hetzelfde probleem. Altijd na de maaltijd super druk in de weer. Nu ik zelf samenstel en nog maar één keer per dag voer zijn ze veel meer voldaan en gaan na de maaltijd lekker liggen uitbuiken. Ik heb er ook een schrokker tussen zitten. Daar heb ik nog geen pasklare oplossing voor gevonden.  :-\
Door inni
#1748923
Als Berre in een goed-eten periode zit smeer ik z'n eten zoveel mogelijk uiteen (met 25 of40gr kan dat in een klein bordje) anders lijkt 't wel of hij een stofzuiger is, zo snel is alles op. Tijden zijn niet-goed-eten periodes schuif ik 't eten in een worstje en dan duurt 't vaak een tiental minuten vooraleer hij wat op heeft.
Door dancingdaydream
#1748992
[quote="Wendi"]
of de dog tornado (nina ottosson) van kunststof. Ik gebruik hem ook voor de katten. zij heeft wel meer spellen die van kunststof en dus afwasbaar zijn.
je zou ook met 'm kunnen trainen (kunstjes ofzo) en dan voor elke goede prestatie een beetje geven

en wat bedoel je met uit een bol eet ze niet meer? Eerst wel? en werkte dat toen?
[/quote]

Ja, eerst stopte ik het in een wasbol, en die at ze dan "zo rustig mogelijk" leeg. Volgens mij past haar neus er nu niet meer goed in, en krijgt ze het niet goed eruit, en zit ze mij stom aan te kijken.
Misschien binnenkort weer eens opnieuw proberen.

@ Spunky, heb je misschien een foto of link waar ik hem kan kopen(desnoods per PB)?

@ Wendi, De dog tornado ben ik alleen van hout tegen gekomen... :-\
Door Spinky
#1749079
Hoi,

Als je bij bv. google : anti-schrokbakken intypt vindt je een heleboel adressen waar deze bakken te verkrijgen zijn. Zelf heb ik een beige kunststofbak, een afbeelding hiervan vindt je bij www.wvanderniet.nl onder dierenartikelen Hond.
Ze bestaan ook in rvs, een afbeelding hiervan vindt je oa. bij www.dehuisdiersuper.nl onder Hondenvoerbakken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door