Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#1748534
Hebben jullie dat wel s gezien : een graskotsje [zonder haar] met een compleet overteerd botje

Dametjes hebben gisteravond een half patrijspootje gegeten met een hapje nier, vanochtend vond ik een volledig kaal, intact botje.
Puur op gevoel denk ik dat t van Catoo is, ze toont niet ziek
Moet ik al iets doen anders dan maar even in de gaten houden en misschien niet al te stevig bot [dus geen knijnenkop of hazenschouder]
Door Esthertjuh
#1748589
Er wordt hier vrijwel dagelijks gras gekotst (het lijken hier wel een stel koeien), maar ik heb nog nooit een onverteerd botje gezien. Overigens krijgen ze hier wel de zachtere botjes zoals kipkarkas, konijnenkarkas, parelhoenkarkas.
Ik kan je dus niet helpen.

Overigens vraag ik me wel af of het normaal is dat mijn katten zoveel gras eten en ik nooit een haarbal zie.
Is dat bij jou ook zo?
Door Too
#1748601
Patrijs is echt zacht bot, zachter dan bv eenderug, verteringsproblemen heb ik nog nooit gezien
T zal wel een toevalligheid zijn, van honden weet ik dat ze waar nodig selectief kunnen kotsen.. zo ziet dit er ook uit : alleen botje en wat groen om de spuugreflex te triggeren


Catoo is dol op grazen, bijna een beetje manisch , [katten]gras wordt vnl geneuzeld,losgetrokken en afgepoetst, parapluplant geknaagd
af en toe vind ik een helder graskotsje en heel soms een mooie dikke haarbal
Gebruikersavatar
Door koekje
#1748658
hmm, hier ook nog nooit gezien. maar ik vind dan ook weinig kots; over het algemeen alleen haarballen van ot.
Door Mevroi Kruim
#1749106
Wel eens gezien, maar vaker bij de honden dan bij de katten. Als iets niet helemaal goed valt komt dat er weer uit en soms eten ze het dan niet meer op.
Door Too
#1749313
Na de hele ochtend met haviksogen geloerd te hebben én overal wat achter zoeken :-\
ze doen t allebei net als anders, hebben een hapje kalkoen gegeten.. klaarrr.

T botje was helemaal niet gekraakt,
vermoedelijk is t gewoon een te grote 'stok' geweest [ 4 á 5 cm] en die moest hoe dan ook weg..
achterlangs was duidelijk geen optie
Door flin
#1749407
jeetje, zo groot? dat botje

heb 't hier nog nooit gezien, vindt 't ook wel eng eigenlijk

ze knagen hier met vlagen vant gras; vooral int voorjaar, soms spugen ze dan wel en soms poëppen ze 't gras weer uit,
nu ist gras niet meer aantrekkelijk, terwijl ze alle mogelijkheid hebben

maar idd verbaas 'k me ook over 't selektief kotsen:
na 't echte eten, dan gras eten, en dan alleen 3 grassprietjes met spuug spugen? binnen een uur? ik snap dat niet...
Door Too
#1749433
Dat 'enge' had en heb ik ook hoor, t was gewoon t bovenbeenbotje van patrijsje
t is goed gegaan, k snap er geen fluit van, ze lijken beide ok

de bak is leeggeschept om produktie te controleren...... veel meer kan ik nu niet doen -al durfde ik vanavond even geen botje te geven-

morgen kuik en een stukje patrijskarkas [=iets minder makkelijk te slikken zonder kraak maar wel lekker zacht botwerk met veel vlees]
Door flin
#1749453
hum, ja,
wat hier idd wèl gebeurt is dat ze kleine muissies in 1 keer naar binnen werken,(bijna zonder knauwen)
een gerbilletje is net te groot, (2x knaag)
een duif of kwartel oid geef ik geheel, en tegen de tijd dat ze klaar zijn, leg 'k dat weer terug in de koelkast

wat 'k ongeveer wil zeggen is:
een kwartelvleugel wordt hier niet aangezien voor muis..(kun je niet in 1 x doorslikken, terwijl 't even groot is bwv)

misschien zit daar de truc..
Door Too
#1749475
K snap je wel, deze keer had ik -in t kader van spekjesreductie- de onderkant afgeknipt om later met een friemeltje ander voer te geven
Ws had madam haast [ben inmiddels geswitcht naar Cera dat is de schrokkerd, die eet hond-achtig [t past nét niet, kokken, 1 kraak, t past.. net niet etc] of was er iets waardoor ze schrok en dus doorslikte.. geen idee

Ik heb echt geen idee, vooral t feit dat botje echt helemaal keurig kaal was sterkt me in de : te groot voor de natuurlijke weg-gedachte, kotsje was ook redelijk vers, t heeft dus een lange nacht binnengezeten..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door