Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1748081
Bij Petal is vanavond ook aan haar rechterachterpoot patella luxatie geconstateerd. Links was al bekend. Nu had ik altijd begrepen dat je vooral veel moest blijven wandelen en bewegen zodat de spieren daar sterker werden. Volgens de da echter, zit daar hoofdzakelijk pees en kan er dus eigenlijk geen sprake zijn van spierversterking. We zitten met een dilemma; als we niets doen krijgt ze onherroepelijk artrose en wordt het steeds erger bovendien heeft ze momenteel veel pijn, maar wij zien ook op tegen een operatie van waarschijnlijk alle twee de pootjes. Wie van jullie heeft ervaring met een dergelijke operatie? Hoe gaat b.v. de revalidatie en is het resultaat  bevredigend? We zijn doorverwezen naar een orthopedisch chirurg in Den Haag.
Jammer genoeg heb ik nu ook het bloedonderzoek af moeten zeggen want Petal is met pijnstilling begonnen. Hopelijk kunnen jullie me raad geven. gr. Anneke
Laatst gewijzigd door Anneke en Petal op do 16 sep 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Henny V.
#1748130
Ik heb zelf geen ervaring met patella operatie.
Ik heb wel een vriendin die haar cavaliertje heeft laten opereren aan patella.
Wil wel vragen of ze het goed vind dat je contact opneemt met haar.
Door Beppie1
#1748148
Patella komt veel voor bij de Shiba's, en dus zijn er veel in 'de shiba-kennissen-kring die hun hondje hebben laten opereren. En met veel succes. Hoe het verlopen is en hoe de revalidatie ging kan ik niet zeggen, wel dat ik menig shibeltje met wandelingen heb zien rennen en springen die dat voorheen absoluut niet konden, of zeker niet zolang konden............

Ik zou zonder nadenken de meiden laten opereren als het nodig zou blijken te zijn
#1748159
Bij cavaliers komt het ook heel veel voor; Petal is van nature een renner, vooral op het strand en vlinders jagen vindt ze heerlijk. Ik weet eigenlijk nu al dat dat er voorlopig niet meer inzit voor haar, maar mijn hoop is dat na zo'n operatie alles weer in orde komt. Vooralsnog heeft ze pijn, durft niet op schoot te springen en bij elke verkeerde beweging gilt ze. Reuze zielig. Gelukkig heeft ze nu pijnstillers en ik probeer maar even niet te lang te wandelen.
Door Beppie1
#1748209
Diegene waar ik het meest over weet is dat ook. Ja herstel is rustig aan(het zij zo....) maar daarna kunnen ze volop(die heeft idd ook beide knieen laten doen..... Spreek haar momenteel niet veel  dus kan ook geen contact leggen....)

Maar dat die er weer helemaal is, dat is iets dat zeker is
Door rosie
#1748548
Heb je al kennis gemaakt met deze chirurg? Weet je toevallig zijn naam?
Er is er namelijk 1 die nogal  (hoe zal ik het zeggen) stug is in de omgang. Maar dat wil niet zeggen dat hij zijn werk niet goed doet! Alleen wil ik altijd graag alles kunnen vragen en dat lukte bij deze mijnheer nogal moeilijk.....
#1748572
Nyncke, daar begin ik inderdaad aan te denken, temeer daar ik nog andere verdenkingen heb en ik weet dat daar heel veel kennis en ervaring zit. Kijk die patella's zullen ongetwijfeld geopereerd moeten worden; nu of in de nabije toekomst. Petal is nog jong en kan er genoeg profijt van hebben. Maar het is niet de eerste keer dat ze pijnproblemen heeft. Van de zomer last van haar rug, ook gilletjes slaken en nu weer. Komt ze dan bij de da, die haar zowat uitelkaar trekt om te kijken, dan geeft ze geen kik. Ik heb natuurlijk syringo opgebracht en gevraagd om doorverwezen te worden naar de MRI in Best, maar hij dacht niet dat het dat was. Nu heeft ze pijnstillers, maar ik kan haar toch moeilijk heel lang hier op houden. Zo goed is dat ook niet voor haar lichaam. Moeilijk joh!

Rosie, de chirurg zit in Den Haag en heet How. De da waarschuwde mij al dat hij qua mensen niet zo goed in de omgang was. Dat kan me op zich niet schelen want het belangrijkste vind ik dat hij lief is voor Petal en goed in zijn vak. Wat ik wel een probleem zou vinden: ik wil altijd alles weten en vragen omdat het mijn hond is en ik het beste voor haar wil. Dan zou ik het dus wel een enorm probleem vinden als de communicatie niet goed zou zijn.

Bedankt voor jullie hulp. gr.Anneke
#1748578
rosie schreef: Heb je al kennis gemaakt met deze chirurg? Weet je toevallig zijn naam?
Er is er namelijk 1 die nogal  (hoe zal ik het zeggen) stug is in de omgang. Maar dat wil niet zeggen dat hij zijn werk niet goed doet! Alleen wil ik altijd graag alles kunnen vragen en dat lukte bij deze mijnheer nogal moeilijk.....
ik weet wie je bedoeld, super met dieren verder, maar die is overleden
#1749053
Hoewel de patella operatie nog steeds in beeld is, hebben we besloten om Petal eerst te laten scannen op syringo myellia. Dat willen we toch als eerste uitsluiten. Volgende week laten we dat doen in Best.
Graag wil ik nog steeds ervaringen van de operatie van de patella horen.
Door Nynke
#1749418
heeeel verstandig Anneke !!!!! In Best zijn ze, heb ik al heeel vaak gehoord, heel goed en kundig en de uitslag kan beoordeeld worden door Clare Rushbridge, een waar icoon op het gebied van syringo  :) :) :)

danielle1980 schreef: ik weet wie je bedoeld, super met dieren verder, maar die is overleden
Bedoel jij niet die DA uit Rotterdam? In Kralingen ??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door