Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jasmin
#1747886
Wat zijn precies snijlingen? Onder de zoekfunctie kom ik het wel tegen, maar niet wat het precies is en waar het onder valt, bot of vlees?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1747904
Het heeft te maken met hoe het vlees gesneden is.
Snijlingen zijn altijd spiervlees.
Je hebt zeg maar van klein naar groter: gemalen vlees, vleessnippers, snijlingen van vlees en lappen vlees.
Door ulla
#1747905
Snijlingen is volgens mij wat over blijft na het uitbenen, een beetje slachtafval, het valt onder vlees, want er zit geen bot in.
Door Borke
#1748117
Snijlingen is langgerekt veel vel met wat vlees er aan, je rekent het als spiervlees, het verschil met gewoon spiervlees is dat het vel er aan zit en dat het van die lange stukken zijn.

Ter vergelijking: spiervlees is als brokken, stukken vlees (vergelijkbaar met stoofvlees wat je voor jezelf koopt) en snijlingen kan je meer vergelijken met dikke spaghetti  :biggrin2:
Door orinake
#1748135
Borke schreef: Snijlingen is langgerekt veel vel met wat vlees er aan, je rekent het als spiervlees, het verschil met gewoon spiervlees is dat het vel er aan zit en dat het van die lange stukken zijn.

Ter vergelijking: spiervlees is als brokken, stukken vlees (vergelijkbaar met stoofvlees wat je voor jezelf koopt) en snijlingen kan je meer vergelijken met dikke spaghetti  :biggrin2:
Er zit ook veel verschil tussen snijlingen als je bij verschillende leveranciers besteld.
Ik haal hier de wildmixxnijlingen weer aan die zoveel indruk nalieten, dit was gewoon gemalen drek.
De paardensnijlingen die ik af en toe heb zijn echt mooie stukken vlees. Daar zitten stukken tussen van 500gr :)
Door Borke
#1748169
De snijlingen die ik hier heb (gehad) zijn van haas en lam, die zijn dus niet zo groot, van paard zal het ongetwijfeld fikser zijn.
Door Jasmin
#1748337
Ik heb van een lokale slager pas vleesafval gekocht, maar het is eigenlijk alleen zeen. Ik dacht dat dat het was. Witte harde stukken van het rund met maar een piezzeltje vlees er aan. Ik dacht dat dat het was. De hond eet het niet, ik geloof dat ik het maar weggooi. Hij durfde er ook nog 1,50 E. voor te vragen.
Door Jasmin
#1748369
Nee, het is keihard, net als het bindweefsel dat tussen de botten zit. Jasmin krijgt het wel fijngekauwd maar na een paar stukken dacht ze: daar ga ik geen moeite voor doen. Ik denk ook niet dat er veel voedingswaarde in zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door