Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1747382
Het afgelopen uur ben ik bezig geweest Migudu aan zijn verstand te peuteren dat een ex-layer kwartel eetbaar is.
Hij rook er eerst wat aan en zat hem een beetje te showen en ging hem toen verstoppen..in een bak met water. ::)
Ik de kwartel er uitgehaald en een beetje in stukken gehakt en wat orgaan wat er uit kwam zetten apart in de bak gedaan.
Hij kauwde er wat op en liet hem weer vallen.
Normaal vindt hij kwartelkarkas heerlijk, ik heb het nu net bij hem weggehaald omdat ik dat gesleep beu werd.
Kan ik nu concluderen dat hij het niet moet, of zal ik er vanavond gewoon weer een aanbieden??

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1747393
ik zou het nog een keer proberen. mss vindt hij het gewoon even wennen of apart smaken. hier aten ze ook niet in 1x een hele kwartel op, dat duurde even voordat ze het snapten.
gelukkig had je maar een halve doos genomen ipv een hele.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1747395
Hier was het met kwartel en Jane heel duidelijk.
Jane is een erg goede eter, die laat echt nooit wat staan.

Toen ik haar een kwartel (ook bij konijnkarkas) gaf rook ze eraan en ging er pontificaal met haar rug naartoe liggen.
Terwijl zij dus altijd "aanvalt" op haar eten.
Voor mij was het duidelijk dat ze dit echt niet lust en ik geef het haar dus ook niet meer.

Charlie daarintegen is wat mutseriger, hij kan het de ene dag wel eten en de andere dag staan te tutten, hem bied ik het dan de volgende keer weer aan. Ook bij hem merk ik verschil als hij het echt niet lust, dan zou ik het niet weer geven.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Door Migudu
#1747402
koekje schreef: ik zou het nog een keer proberen. mss vindt hij het gewoon even wennen of apart smaken. hier aten ze ook niet in 1x een hele kwartel op, dat duurde even voordat ze het snapten.
gelukkig had je maar een halve doos genomen ipv een hele.
Ja, mocht het echt niet lukken, dan raak ik die halve doos ook wel kwijt, daar ben ik niet zo bang voor.
Maar is de geur of smaak van zo'n hele kwartel dan zo anders dan van een onherkenbaar karkas?
Dat eet ie wel altijd met smaak namelijk?
En moet ik hem gewoon in zijn geheel blijven aanbieden of, zoals ik gedaan heb, gehakt?

Groetjes,
Gerda
Door Migudu
#1747443
Anne in Duitsland schreef: Ahum. Hoeveel kwartels gaan er in een newfy voordat ie verzadigd is?! ;D
Eerst maar een....dan ben ik al blij.. ;)

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door koekje
#1747446
Migudu schreef: Ja, mocht het echt niet lukken, dan raak ik die halve doos ook wel kwijt, daar ben ik niet zo bang voor.
Maar is de geur of smaak van zo'n hele kwartel dan zo anders dan van een onherkenbaar karkas?
Dat eet ie wel altijd met smaak namelijk?
En moet ik hem gewoon in zijn geheel blijven aanbieden of, zoals ik gedaan heb, gehakt?

Groetjes,
Gerda
euh, hier eet sien geen kwartels met veren. ook niet als ik ze zelf pluim. ik denk dat het is omdat er nog darmen inzitten en met darmen en al zijn ingevroren. ot doet daar weer niet moeilijk over, maar die heeft ook wel eens iets met pens (complete smuldier) gegeten en die lust ook ratten enzo.
gehakt kan, maar ik doe dat zelf het liefst zo min mogelijk. ze hebben immers zelf tanden en zo'n hondje formaat kalf helemaal. beetje openknippen kan wel helpen om het idee te triggeren dat het eetbaar is. mocht je wel willen knippen of hakken, dan het liefst niet door de darmen heenhakken. dan komt de darminoud vrij en wordt meestal niet op prijs gesteld. maar aan de andere kant; honden eten ook vieze dingen als stront en pens en rotte vissen.
Door Mevroi Kruim
#1747522
Idd, honden eten heule vieze dingen, hoe rotter hoe beter  :-X :-X en miepen dan weer over naturlijk voer als daar zijn wilde (nou ja ...) fazanten of patrijzen  >:(

Mijn honden eten wel kwartel, ex-layers heb ik nooit gehad dus dat kan weer anders wezen. Mijn honden krijgen echter nooit kwartel, dat gaat naar de katten  :biggrin2: je hebt luxe-beessies en  .....
Door TMG1961
#1747574
Pixie is ook gek op kwartels, al heeft ze nog geen met veren gehad alleen de karkassen. Wat ze wel altijd doet en ik weet niet of andere honden dit ook doen is eerst aan de karkassen likken, dat doet ze alleen met bot, spiervlees gaat direct naar binnen. Tot nu toe nog niets tegen gekomen wat ze absoluut niet eet.
Door Migudu
#1748123
Nope...een hele kwartel voor Migudu gaat het niet worden...
Daarnet eentje, in combinatie met zalmsnippers..hij pakt de vogel, gooit hem in de hoek en kijkt er niet meer naar.
Ik houd het dan maar bij de karkasjes die ik elders bestel.
Ik ga de doos aanbieden, want ik heb er nu vandaag al twee weg moeten gooien en ik vind het niet fijn dat die beessies voor niets zijn gestorven.
Dus...wie heeft interesse?

Groetjes,
Gerda
Door Too
#1748171
Volgens mij ruiken en smaken die ex-layers veel sterker dan de gewone vlees-kwartel, Migudu heeft gewoon een verfijnde smaak ;)
Door Migudu
#1748177
Too schreef: Volgens mij ruiken en smaken die ex-layers veel sterker dan de gewone vlees-kwartel, Migudu heeft gewoon een verfijnde smaak ;)
Dat zal het zijn! Culinair te goed onderlegd!!
Ga er van de week nog een proberen, misschien idd met verstoptechniek en anders doe ik ze weg..
Zonde...maar goed...

Groetjes,
Gerda
Door Jasmin
#1748372
O, w8 ff! Nu weet ik wat jullie bedoelen met ex-layer kwartel! Kwartel met zijn jasje aan. Klopt dat? Ja, sorry dat ik inbreek in deze discussie, maar deze BARF-maagd probeert het jargon onder de knie te krijgen  8)
Door Migudu
#1748382
Jasmin schreef: O, w8 ff! Nu weet ik wat jullie bedoelen met ex-layer kwartel! Kwartel met zijn jasje aan. Klopt dat? Ja, sorry dat ik inbreek in deze discussie, maar deze BARF-maagd probeert het jargon onder de knie te krijgen  8)
Kwartel met jasje, hoofd, poten, organen en al..Ze komen van bedrijven die kwartels fokken voor menselijke consumptie.

Groetjes,
Gerda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door