Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gertie
#174703
Donna is voor het eerst met 9 maanden loops geweest. We zijn nu 1 maand verder en het is me nu toch wel duidelijk dat ze schijndrachtig is. Ze heeft opgezette melkklieren en geen afscheiding uit de tepels.Haar gedrag is niet veranderd. Ik heb bij een ander teefje wel eens ablavetsum gebruikt maar het resultaat was niet afdoende. wat kan ik haar het beste geven ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#174751
Zo te zien heeft je hond geen last van haar schijnzwangerschap, dus ik zou haar niets geven.
Wil een homeopatisch middel bij schijnzwangerschap goed werken dan moet het wel bij die hond passen. Ik gaf Gitte Pulsatilla, en dat werkte bij haar goed, maar bij Abby werkte het voor geen meter. Abby was ook een Rottweiler, maar had een totaal ander karakter.
Dus om hier een middeltje te gaan noemen heeft weinig zin denk ik, buiten het feit dat je die middellen vaak al meteen na de loopsheid moet gaan geven, dus ben je in jouw geval daarvoor te laat en kan je alleen nog aan symptoombestreiding doen.
Door avalon
#177692
Hier worden ze altijd schijnzwanger na een loopsheid. Ook ik heb de ablavetsum geprobeerd. Ik begon bij de eerste keer vlak na de loopsheid en bij de andere teef gelijk de eerste dag van de loopsheid. Beide waren zonder resultaat, ze werden gewoon schijnzwanger. Gelukkig hebben ze er nauwelijks last van als het zover is. Afleiding geven werkt hier het beste. Nu zijn weer beide teven loops en een daarvan zal worden gedekt ben dus benieuwd hoe dat zal gaan, want die andere zal vast weer schijnzwanger worden. Normaal gesproken zou je de pieppoppetjes even weg moetten leggen, ben benieuwd hoe dat dan met aanwezige puppen zal gaan.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#177837
Hier reageren ze goed op homeopatische middelen, het ligt wel aan het karakter van je hond welk middel je moet geven, meestal is pulstatilla goed maar ik heb er 1 gehad die beter op ignatia reageerde
Door Ilse
#179005
Hoi Gertie,

Mijn cockers reageren heel goed op Pulsatilla en ik geef de D4. Succes ermee ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#179550
Veel afleiding en zo ie zo alle melkprodukten achterwege laten.Met homeopatische middelen heb ik geen ervaring. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door